סופן של החנויות הלא-וירטואליות הולך ומתקרב...

iris mom of two

New member
רק לגבי mount ida

הייתה התמותה מדהימה של מוסדות למוד בסביבה ולכל התלמידים נמצא מקום באוניברסיטאות חלופיות, אם רצו בכך. לא אידאלי זה המעטת המצב. אבל כל הכבוד לאוניברסיטאות המקומיות
 

onetwothree1

New member
לפי מה שאני יודעת

הביס מורכב מישראלים והיספנים ומצוי בשכונה לא הכי טובה... מעבר לכל הבעייתיות שבוסטון הציג...
 
מה שהכי רלוונטי, לדעתי, זו המסקנה

שלא צריך לסמוך בעיניים עצומות על מה שהיועצים המנוסים אומרים, וכן להשקיע בלמידת והבנת נושא תהליך המועמדות והסיוע הכספי. כ
&nbsp
מו שהוא גילה, מאוחר מדי (גם אם זה כנראה הסתדר בסוף), זה שהסטיקר פרייס של שכ"ל בקולג'ים פרטיים יקרים לא בהכרח מייצג את המחיר האמיתי שיידרש ממשפחות שאינן עשירות או במעמד בינוני גבוה.
 

Boston Guy

New member
ברנדייס מעדיפים בצורה ברורה לתת מלגות לדמוגרפייה של הבת שלו

זו האג'נדה של בית הספר הזה - ופגשתי לא מעט אנשים מאפגניסטן \ פקיסטאן \ השטחים שיושבים בברנדייס על מלגות שיהודים יכולים רק לחלום עליה.
היתה לי שיחה מאוד מעניינת בשבוע שעבר בבית המרקחת השכונתי שלנו עם אפגניסטני חמוד ששמע אותנו מדברים עברית עם הכלב שלנו והציג את עצמו. הוא על FULL RIDE בברנדייס. כולל מגורים במעונות בקיץ (אין לו שום כוונה לעשות ביקור מולדת בחופש - או בכלל...).
 
יכול להיות, ויכול להיות שאתה מסיק אנקדוטלית.

לפי הנתונים שהם מפרסמים (נכון ל-2016), אף אחת מהמדינות שהזכרת לא נמצאת בין 10 המדינות שמובילות במספר הסטודנטים הזרים בקרב אוכלוסיית האנדרגרדואט שלהם (הכי קרוב טורקיה, שנמצאת יחד עם איטליה במקום 10. ישראל מקום 6, שאמנם בעתיד אולי יכלול את הבת שלו, אבל קשה להאמין שהרוב לא יהודים).
מצד שני, זה נכון שבשנים האחרונות הם דיי במכוון הקטינו את אחוז היהודים והלבנים בקרב הסטודנטים שלהם, וכן שאפו גם לייצוג גדול יותר של מוסלמים, אבל עדיין לא נראה שה"דמוגרפיה של הבת שלו" מייוצגת שם במספרים גבוהים.

בכל מקרה, מה שכתבתי בקשר לסטיקר פרייס ועזרה כלכלית הוא מהניסיון הפרטי שלי עם אוניברסיטאות פרטיות שמדורגות יותר גבוה מברנדייס וגם עולות יותר (הצעות שהוצעו לנו, והאחת שקיבלנו).

הנקודה היא שלכל משפחה יש מצב כלכלי שונה, והשכ"ל לכן עשוי להיות שונה.
 

Boston Guy

New member
אני לא מדבר על ADMISSION - אני מדבר על מלגות.

דרך אגב - חלק מאותם "טורקים" שמופיעים בסטטיסטיקות הם יהודים, כמובן.
אבל מה שאני כתבתי נוגע בדיוק למה שציינת בהודעתך: "הם די במכוון הקטינו את אחוז היהודים והלבנים... וגו'"
איכשהוא, אני לא רואה תהליך כזה ב(למשל) HISTORICALLY BLACK COLLEGES.

לכל משפחה יש מצב כלכלי שונה - זו אמת. אבל איזו הנחה יציעו ולמי - נקבע לא רק על בסיס "מצב כלכלי". לדמוגרפייה, ל"פדיגרי" ולשאר אינטרסים יש חלק לא קטן בשיקולים.
 
אין לי יותר מדי ידע על HBCUs, אבל יכול להיות

שיעניין אותך לקרוא את זה: https://www.thenation.com/article/diversity-look-like-hbcus/
&nbsp
Riewestahl is among the growing number of non-black students attending Historically Black Colleges and Universities (HBCUs). Administrators at many of these schools maintain that a diverse student population is necessary for their economic survival, arguing that tuition paid by students from other racial backgrounds helps keep the doors open. יש שם ויכוחים, אבל זה מה שהאדמיניסטרציה רוצה בהרבה מהמוסדות האלה.
&nbsp
בנוגע לשיקולי אדמישן, הכל נכון, אבל לא משנה את זה שחלק מהקוראים פה שאולי חושבים שלא יוכלו לעמוד בתשלום של מוסדות עלית (כמו שקשוע חשב) אולי יופתעו לגלות שזה לא בהכרח כך (כמו שאני מעיד מנסיוננו האישי).
&nbsp
 

Boston Guy

New member
אחד מקרא - ואחד תרגום

הם מחפשים "דייברסיטי של כיס" - סטודנטים צהובים ועשירים שישלמו FULL TUITION, ויעזרו להם לממן את ההנחות שהם נותנים ל"אוכלוסייה שעבורה המוסד נוצר" כדי לאפשר לה ללמוד.
לעומת זאת ברנדייס נותן את ההנחות דווקא לאותן אוכלוסיות "שלא עבורן המוסד נוצר".
הסטודנט הצהבהב והעשיר הוא ה MEAL TICKET האולטימטיבי למוסדות עם כיס נקוב. הוא לא מקבל הנחות... הוא משלם MSRP.
 
גם לקולג' עדיף להיות עשיר ובריא (פיננסית). זה נכון...

ה-Endowment של ברנדייס היא מעל 900 מיליון דולר, וזה עוד נמוך יחסית למוסדות העלית האמיתיים. אפילו הווארד יוניברסיטי, ביי פאר ההיסטוריקלי בלאק יוניברסיטי הכי עשירה, לא מתקרבת לזה, ורוב רובם של המוסדות ההיסטוריים השחורים לא מתקרבים אפילו לאנדוומנט של 100 מיליון. יותר מזה, סטודנטים שחורים רבים בעלי אמצעים או מוכשרים מעדיפים גם הם לא ללכת למוסדות האלה, אלא למוסדות יותר יוקרתיים. אז הקולג'ים והאוניברסיטאות האלה עושים מה שצריך כדי לשרוד. ברור.

בראנדייס ומוסדות עשירים מסוגם רוצים לקנות שקט תעשייתי היום, כדי לא לבלוט כלא דייברס ואולי להיות מואשמים בגזענות, וגם השפעה עתידית בחברה שבה הלבנים יהפכו למיעוט.

כל אחד דואג לאינטרסים שלו, בהתבסס על מצבו והרקע שלו. לא אלה ולא אלה אלטרואיסטים. זה ברור.
 

Boston Guy

New member
ה Endowment של ברנדייס היה מושקע אצל האדון מיידוף

התורמים הכי גדולים של ברנדייס בזמנו - קרל ורות שפירו - היו מושקעים עד האזניים אצל מיידוף, ושכנעו גם את האוניברסיטה לשים את כספה אצלו.
אחרי ההתמוטטות של פירמידת הפונזי של מיידוף, הכסף של ברנדייס נמחק. התאדה. ב 2009 לא רק שלא היה להם Endownment - הם היו בדפיציט של כמעט 80 מליון דולר, ובחוב של יותר מ 250 מליון דולר. הם היו בדרך לאבד את האקרדיטצייה שלהם מ NEASC בגלל חדלות פירעון פיננסית.
הם פיטרו כמעט חצי מהפקולטי. הם מכרו את כל האוסף של מוזיאון האמנות של האוניברסיטה ובת'כלס חיסלו את המוזיאון.
לקח להם משהו כמו חמש שנים לטפס עם הציפרניים חזרה ולהגיע למצב שיש להם 300 מליון בחשבון, ואז התחילה האורגייה המטורפת בוול סטריט - ועל ידי מדיניות השקעות סופר אגרסיבית הם הצליחו להגיע למספר שאתה מצטט.
שהוא עדיין בערך חצי ממה שמוסד כזה צריך שיהיה לו.

במאמר מוסגר - בדרך פלא, האדון קרל שפירו לא איבד את כל הונו אצל מיידופנו - יען כי "לגמרי במקרה" הוא משך את רוב כספו מהחשבון חצי שעה לפני שהתרמית התגלתה. הסירחון מהעניין הזה עדיין לא התפזר, היו לא מעט תביעות נגד שפירו על "שותפות בפשע", והוא "החזיר" 625 מליון דולר לממשלה בתנאי שלא יצטרך להודות באשמה על כלום. חלק מהכסף הזה הגיע חזרה לברנדייס ועזר לשקם את האנדאונמנט המצומק.

בינתיים, שמו של שפירו מתנוסס מעל קירות בניינים שהוא תרם לברנדייס, מעל הקירות של בניין הקרדיולוגייה החדש שהוא תרם לבית החולים בריגהאם אנד וומן בבוסטון, מעל קירות מרכז חקר הסרטן החדש שהוא תרם למכון דאנה פארבר, מעל קירות הבניין שהוא תרם לבית החולים "בית איזראל דיקונאס"... אתה לא יכול להתחמק מלראות שאת שמו אם אתה נוהג ברחוב הראשי של האזור הרפואי של בוסטון - שדרות לונגווד.

והשקץ עדיין חי. הוא בן 105.
 
what was was, כמו שאתה אוהב לכתוב...

גם אם 900 מיליון זה צל של מה שהיה להם קודם, זה עדיין הרבה יותר בכמה סדרי גודל ממה שיש אפילו ל-HBCUs היחסית מבוססים. וכשברנדייס היו במצב הקשה אחרי משבר מיידוף, סביר שזה גם השפיע על מדיניות האדמישן שלהם.

בכל מקרה, לא לשם הדיון הזה התכנסנו בשרשור הזה... הנקודה העיקרית שלי, באמת בלי שום כוונה לדרוך למישהו או מישהי על בהונותיהם או יבלותיהם, היא שלעתים למשפחות ממעמד בינוני נמוך או "בינוני" יש סיכוי לעמוד בתשלומים למוסדות עלית בצורה טובה יותר מאשר למשפחות ממעמד בינוני גבוה, כי הראשונים עשויים לקבל הקלות משמעותיות בשכ"ל והאחרונים לא.
 

debby12

New member
מנהל
הב דוגמאות ל"פדיגרי" ושאר אינטרסים בבקשה

היחיד שעולה לי בראש זה בת/בן של איש/ה מפורסמים (נגיד מהפוליטיקה או משהו כזה. אפשר גם מהוליווד אבל הם לא צריכים מילגות...)

מה עוד?
 

Boston Guy

New member
תחקרי בעניין שנקרא TUITION EXCHANGE

תגלי שלא צריך להיות מפורסם - רק צריך לדעת איפה לעבוד...
 

debby12

New member
מנהל
מעניין -
<ושיט, ידעתי שהייתי צריכה להמשיך בקריירה

אקדמית. רק שהפרקטיקה עניינה אותי הרבה יותר, בעוד האקדמיה הרגישה לי כמו מוזוליאום>
 

Boston Guy

New member
הכלב שלי הוא בערך ההפך הגמור מ"כלב מיניאטורי שמחזיקים ביד"

הוא טיפ טיפה נמוך יותר מהכלבים מזן GREAT DANE, אבל בנוי הרבה יותר HEAVY DUTY מהם. בבית המרחקת השכונתי שלנו לא רא שמותר לכלבים להכנס לחנות - הצוות של החנות מאוד אוהב כלבים בכלל, ואת הכלב שלי בפרט. הם מאוד שמחים לראות אותו ולפנק אותו בכל פעם שהוא בא לבקר אותם.
 

danakama10

New member
בתור אוהבת כלבים

אני כל כך נגד הטרנד להביא כלבים לכל מקום.
ישנם אנשים שמפחדים מכלבים, ישנם אנשים שלא אוהבים שכלב נתקע בהם, כלבים עשויים להיות מלוכלכים ועשויים להעביר מחלות. ואני כבר לא מדברת על כלבים מתוקים וחברותיים שבאים ומלקקים וממש נדבקים לאנשים.
 

Boston Guy

New member
מהודעתך ברור כשמש שהמילים "אוהבת כלבים" ואת לא קשורות.

יש לך גור כלבים חדש בבית, ולכן הניחוש שלי הוא שאת אימצת כלב "בשביל הילדים".
במילים אחרות - את אוהבת כלבים כמו שאני אוהב חתולים. גידלתי חתולים בבית בבית שלי כמעט 10 שנים - אבל זה ממש לא אומר שאני אוהב אותם.
בת זוגי (לימים אישתי) אהבה חתולים. אני סבלתי אותם בשקט.
 

danakama10

New member
אני מתה על כלבים

מתה על הכלבים שלי (והיו לי בחיי, כולל ילדותי, 7 כלבים). לא על כלבים זרים שאני לא יודעת אילו מחלות יש להם וכמה הם נקיים.
אני לא יכולה לסבול שכלב זר בא ומלקק אותי/מדיף עלי ריר/נצמד אלי לליטופים. אני לא יכולה לדעת לאילו כלב יש מחלות/טפילים/כמה הם נקיים/והם הם הריחו או שמו בפה חרא או זבל אחר שניה קודם. בעיני זו חוצפה להכנס עם חיות לחנויות, בתי מרקחת, ובכלל, כל מקום סגור.
 
למעלה