YossihNew
Well-known member
ג'ון לורינייטיס אחראי יחסי אנוש- 26 באפריל, 2004:
- עלייתו של ג'ון לורינייטיס, בן 38, מפתיעה, כי כמתאבק הוא היה בתרבות אחרת. כסגן נשיא ליחסי אנוש, הוא אחד האנשים החזקים בתעשייה. הוא היה ג'וני אייס, פרץ להיאבקות ב-1987, בעיקר בגלל קשרים עם אחיו הגדול ג'ו, שהיה אז כוכב כרוד ווריור אנימל. הוא היה גבוה, בלונדיני ונראה טוב, וקיבל פוש פייסי בכמה טריטוריות, כולל בדיינמיק דודס עם שיין דאגלס ב-WCW, אבל הוא לא הצליח בארה"ב. בשנות ה-90 הפך לכוכב באול ג'פאן. הוא לא היה וורקר טוב בארגון שהיה הכי טוב בעולם, אבל הפך לכוכב כזר היפה. הוא קיבל פוש טוב והתחזק בגלל הקשר עם מוטוקו באבה. בין המתאבקים הקבועים הייתה שנאה, כי חשבו שקיבל פוש יותר מהיכולת שלו. הוא הוביל המון מופעים בבודוקן הול, בעיקר בצמד עם קנטה קובאשי וסטיב ויליאמס. כשאול ג'פאן התפוררה ב-1999 לאחר מותו של ג'ייאנט באבה, כשהמתאבקים רוצים לעזוב בגלל הסכסוך בין מוטוקו באבה והנשיא מיטסוהארו מיסאווה, הוא החליט לעזוב.
- הוא קיבל קרב ניסיון ב-WWF ואכזב ולא הציעו לו חוזה. כעבור כמה חודשים, אריק בישוף שכר אותו לייעץ ולעזור למתאבקים בתכנון קרבות ובוקינג ב-WCW, והוא פרש מהזירה. בהתחלה הוא היה טוב. הוא הבין למה אול ג'פאן הייתה טובה, והקרבות שתכנן היו טובים, בניגוד לנורמה ב-WCW אז. הוא קיבל שבחים מהמתאבקים, אבל הארגון, שקיווה שההגעה ממקום עם בוקינג הגיוני תביא היגיון ל-WCW, התאכזבו. הוא היה פוליטיקאי, לא דיבר, אפילו כשהציגו רעיונות טיפשיים. אבל הוא הצליח להסתדר עם כולם ושמר על העבודה למרות הכאוס. רוב אנשי המנהלה של WCW לא הגיעו לאחר שה-WWF קנו, אבל לא רק שהוא הגיע, אלא הפך לסגן וליורש של ג'ים רוס במחלקת יחסי אנוש. כבר שנתיים חשבו שזה יקרה. רוס בן 52 ושלט במחלקה מאז 1996, ורצה להאט קצת בארגון. כשג'יי ג'יי דילון עזב והצטרף ל-WCW, ברוס פריצ'רד היה אחראי על המחלקה. רוס החליף אותו מהר ונשאר מאז. הוא רצה להישאר פרשן, וזה יעזור לו כי אז הוא יוכל להתמקד יותר בתפקיד. הוא מפרשן מאז תחילת שנות ה-70, כשעבד אצל לירוי מקגווירק באוקלהומה. כשקנה בית חדש בשנה שעברה, שוב אמרו שיעזוב את התפקיד שכולל טיפול בשכר, בוקינג להאוס שואוז, חוזים ופיטורין והחתמות, ניהול הטריטוריה ההתפתחותית ועוד דברים שלורינייטיס יעשה.
- התפקיד החדש של רוס הוא שיעבוד עם וינס מקמהן על עסקי ההיאבקות ולא על המתאבקים, ועם ההנהלה הבכירה- לינדה מקמהן, שיין מקמהן אחראי התקשורת, קווין דאן המפיק, סטפני מקמהן אחראית הצוות היצירתי, בזיל דה ויטו יועץ השיווק ועוד. רוס עובד שנים בעסק והוא יוסיף קול של היאבקות לצוות. פרט למקמהנים, רק אד כהן, סגן נשיא בוקינג לאירועים, בא מהתחום. רוס הוא זה שיצר את הרוסטר. בשמונה שנים יש הצלחות וכישלונות, אבל הוא הרחיב את המחלקה וזה הציל את הארגון בתקופה שהאינדיז לא פיתחו מתאבקים שווינס אהב ורצה לשווק. הוא התחיל את הטריטוריה ההתפתחותית כמחנות אימונים של שבוע עם דורי פאנק ג'וניור, לקח את המתאבקים הגדולים באינדיז והקים את ממפיס כטריטוריית פיתוח. כשג'ים קורנט עזב את קונטיקט, הם הקימו את OVW. המערכת ההתפתחותית כללה את UPW בלוס אנג'לס, IWA בפורטו ריקו ו-HWA בסינסינטי לאחר שממפיס חוסלה. קיצוצי התקציב חיסלו הכל חוץ מ-OVW. אבל למרות הקשרים של לורינייטיס, הם לא התחברו עם יפן כדי לאמן מתאבקים. הסגנון היפני וה-WWE שונים. אדי, בנואה וג'ריקו הצליחו וזה מראה שמגוון סגנונות עוזרים לך להתאבק. היתרון בשליחת מתאבקים ליפן יאפשר להם לעבוד חמישה ימים לפני קהל, ועם יריבים טובים שיעזרו להם להשתפר. רוס מאמין שבגלל שכל ארגון ביפן רצה לעשות איתם עסקים, עדיף לעשות מופעים משלהם בלי מתאבקים מבחוץ, ולא לשלוח מתאבקים ליפן. נכון בנוגע לרוסטר הראשי, כי זה יאפשר לאנשים לראות את מתאבקי WWE רק אצלם, למרות הכספים.
- היו גם שינויים אחרים שהמעריצים לא יודעים עליהם. הוורקרייט בהאוס שואוז עלה מכמה סיבות- איכות המתאבקים עלתה כי תגמלו אותם. הלו"ז נהיה שפוי יותר- ארבעה תאריכים לשבוע, בלי מופעים כפולים. המתאבקים הצליחו לבלות קצת עם המשפחה ובמכון הכושר, בניגוד לפעם שהיו בדרכים תמיד. רוס הביא זירות חדשות כי המתאבקים התלוננו על הישנה, שהתאימה ליוקוזונה אבל לא לבאמפים שלהם. הוא היה זה שרצה להוריד את הסיכון ולעבור לסגנון פסיכולוגי בגלל קצב פציעות מסחרר. זה קרה כשההצלחה של הסגנון המסוכן הובילה לתקופה הרווחית בתולדות התעשייה. לורינייטיס יהיה אחראי על האירועים החיים, והאיש הכי חשוב שיחליט מי נשאר ומי הולך, בנוגע לטריטוריה ההתפתחותית ומי מקבל חוזים. עד עכשיו הוא, רוס ופול היימן טיפלו בהאוס שואוז, אבל היימן כבר לא בטלוויזיה. לורינייטיס התחזק והפך לבן ברית של סטפני. טום פריצ'רד גם יהיה מעורב בטריטוריה ההתפתחותית. רוס רצה מתאבקים אתלטיים, שחקני פוטבול ומתאבקי חובבים, כי הוא חש שמי שיצליח שם יצליח גם בהיאבקות. כאן כדאי לשלוח מתאבקים ליפן כי צריך להתבגר כדי לשרוד שם, ומי ששורד יכול להצליח. ג'ים קורנט חושב אחרת, כי הוא חש שהסגנון הזה בעייתי לפעמים. רוס רצה גם ילדים של מתאבקים כי הוא חש שהם מבינים את התחום. לורינייטיס לא מעריץ פוטבול והיאבקות מכללות. הוא מדגיש בלהביא בחורים שנראים טוב, גם אם הם לא מוכנים לפי המאמנים שלהם. גם נשות פלייבוי עם גוף יפה הגיעו. החוזים ההתפתחותיים הם רק 500 דולר לשבוע. טריש סטראטוס שהפכה למתאבקת טובה, סטייסי קיבלר וטורי ווילסון גם הצליחו בהתבסס על המראה. הארגון נתן חוזה לג'יליאן הול, חמודה בלי שתלים שמצליחה מבחינת היאבקות.
- זה תמיד היה חלק מהמשחק, וינס רצה לקדם את ניית'ן ג'ונס, אבל זה קשה עם המעריצים של היום. אחרים, שיצאו מהמחנה של פאנק ועברו דרך הטריטוריות ההתפתחותיות, הם חלק מהרוסטר, כמו באטיסטה שהתאמן אצל אפה, כריס נווינסקי מטאף אינאף, איי טריין מהפוטבול, יוג'ין מ-OVW, גריסון קייד מבית הספר של שון מייקלס, ג'וני נייטרו מטאף אינאף, ג'ון היידנרייך מפוטבול, מייבן מטאף אינאף, נידיה מטאף אינאף, ג'קי מטאף אינאף, רנדי אורטון מדור שלישי, הבאשאמס מ-OVW, רוב קונוואיי מ-OVW, רודני מאק מהפוטבול, רוזי שהוא דור שני, שלטון בנג'מין מהיאבקות מכללות, סילבן גרנייה מדוגמנות, ויקטוריה שהייתה דוגמנית, צ'ארלי האס מהיאבקות מכללות, ג'ון סינה שהראה כריזמה ב-UPW, קורט אנגל שהיה כוכב היאבקות, ברוק לסנר שהיה כוכב היאבקות, מארק ג'ינדרק מ-WCW, מאט מורגן מטאף אינאף, אורלנדו ג'ורדן שעזר לרוק באימונים, רנה דופרי שהוא מתאבק דור שני, וריקו שיש לו סיפור ייחודי. הדגש על רקע ספורט בעסק שבנוי על תשוקה ומשחק פגע בתחום. מתאבקים שהיו מעריצים ולא ספורטאים ולמדו היאבקות, התלוננו כשלסנר, האס ובנג'מין קיבלו יחס מועדף. מישהו אמר שהוא מייעץ לאנשים לשקר ולהגיד ששיחקו פוטבול או התאבקו במכללה. קורט אנגל הצליח אבל מארק הנרי לא. רוק היה לוהט עם הרקע הזה, וחשבו שאורטון הוא הנבחר כי הוא דומה לו. החדשים הסתגלו מהר והשתפרו מהר ברוסטר הראשי, אבל העסקים היו רעים ואנשים שלא אהבו את החדשים ביקרו את רוס. אמרו שמערכת האימונים שלו לא הכניסה כסף, למרות שמתאבקים שהצליחו גם התקשו אז.
- לסנר עזב וביל גולדברג עזב, אז אלו שלא אהבו את רקע הספורט אמרו שזאת הייתה טעות לקדם מישהו שלא היה מעריץ, כי הם פשוט עזבו אחרי שהרוויחו. ג'ים רוס ימשיך לטפל בתשלומים עם וינס מקמהן, בניגוד ללורינייטיס שיחטוף מזה היט. הוא גם יעשה את זה מתישהו. רוס ניסה להפיק האוס שואוז נקיים, בלי פסילות וספירות חוץ. הוא הדגיש קרבות של עבודה על חלק גוף ופסיכולוגיה, ולא ספוטים. הוא ניסה את זה שנתיים לפני שהכריזו על כך בטלוויזיה, לקצץ במהלכים המסוכנים. חוץ מזה שהוא לא אוהב את סגנון הלוצ'ה, למרות שהמתאבקים חשו שזה מרסן אותם, הוא אסר על מהלכים בגלל ביטחון, כמו הפיילדרייבר שנשאר אצל אנדרטייקר, או הסופלקס בטן לבטן שנשאר למופעים גדולים. הוא גם התנגד למכות במפשעה בקצב מוגבר.
- הארגון גם לקח מאמנים שיטפלו בפציעות בדרכים ואסר על רופאי הסמים הוותיקים להיכנס לאחר המוות של בריאן פילמן. אחר כך הרחיקו אותם ממתאבקים. חלק מזה קרה בגלל המשפט של ג'ורג' זהוריאן ודוקטור ג'ואל האקט מאינדיאנפוליס, שטיפל בפילמן ובלואי ספיקולי. האקט היה ידוע ב-WWF וב-WCW וטען שהפלו אותו כי הוא שחור, וה-WWF הסגירו אותו לרשויות. אבל המעמד של מי שמחליט על התשלום ומנסה לקצץ בחוזים יביא היט. לורינייטיס די מכובד, אבל כמו כולם, יש לו שונאים ואומרים שהוא חנפן. זאת הדרך לכוח בתחום, ואחרים רואים אותו כטוב במשחק התאגידי, ואחרים אומרים שיש איתו בעיות. רבים אמרו שאם רוס יעבוד עם וינס זה יהיה טוב, והם מסתדרים עם לורינייטיס. אחרים אמרו שזה יום שחור. התזמון הפתיע רבים, רק המקורבים לווינס ידעו שזה יקרה. מה שהיה שנוי במחלוקת היה שבסוף 2002, לורינייטיס פסל את הרעיון של היימן שמאט הארדי יפצע את ריי מיסטריו בברך והוא הוחלף באיי טריין. זה לא התקדם וריי לא הצליח עם זה. מאט הארדי יכול היה לעזור לשניהם, וניסו למנף את איי טריין למיין איבנט, במקום הארדי. אבל זה נכשל. הפעם היחידה שלורינייטיס דובר בחדשות לא הייתה טובה, זה בגלל שהחתים את הבחור השני עם הרגל האחת כשהיימן הציע את זאק גאוון. זה חשף שהוא לא ממש מבין בעסקים מחוץ ל-WWE, כמו רבים אחרים.