עצומה נגד פיטוריו של חסן ניזאר

גידעון1

New member
חשבתי שכן

אבל שמת את השם שלי ואת השם שלך בתור עם אחד ואת שמםם של ערבים בשם אחר ולכן אני ממש מופתע
 
צהרים טובים גדעון, אני יהודי ../images/Emo13.gif../images/Emo197.gif

ומעולם לא הסתרתי את זה, אני ממש מופתע שלא ידעת.
 

גידעון1

New member
אני ממש אבל ממש ממש מופתע

באמת בלי שמץ של ציניות אתה מוכרח לספר לי מדוע אתה כל כך אנטי ישראל? מה גרם לך לבחור בצד הפלסטיני בצורה כל כך מובהקת על פני הצד הישראלי? מאיפה יש לך ערבית כל כך טובה הרי הערבית של היהודי הממוצע לא ממש טובה בלשון המעטה. איך אתה כיהודי שאחיך לדת נהרגים מהטרור מפחית כל כך מהערך השלילי של הטרור בישראל ומתחזקותם של ארגוני הטרור בשטחים? אני מופתע ממש לגמרי. הויכוחים איתך כבר יותר לא יהיו כמו פעם. תמיד הצתיירת בדמיוני כערבי פאנט תומך בטרור שמטרתו להרוס את ישראל אבל עכשיו לצייר אותך בדמיוני כיהודי שמאלני קיצוני ביותר שלא אוהב את ישראל זה יותר מדי בשבילי
 

מוחמד5

New member
שוי שוי יא גידי

אתה ממשיך לשפוט את הכותב בגלל מוצאו ומבלי להסתמך על עוד מידע עלי . סלטעון ומשפחתו רחוקים מאוד ממה שאתה יכול לדמיין, לצערי לא יכול לחשוף עוד פרטים. אבל מלח הארץ היא המילה הכי מתאימה כאן.
 
צריך לזרום עם השינויים בחיים גדעון...

אני סקרן לדעת איך ייראו הויכוחים בינינו בעתיד...
בכל מקרה לשאלותיך- יש לי ערבית מדוברת טובה מאד (ערבית ספרותית אני מבין מעט מאד), וזה בעיקר מלימוד עצמי עיקש והתמדה במשך שנתיים, אבל לימוד השפה אף פעם לא נפסק, ולמעשה עד היום אני ממשיך כל הזמן ללמוד מחומר לא מסודר, שאני מארגן אותו לבד, ובשיטה שפיתחתי לעצמי. הלימוד כלל מההתחלה הרבה הסתמכות על ה"שטח", הקשבה לרדיו, אין סוף שאלות מול חברים ערבים בעיניני מבטא ולהגים אזוריים שונים, ולכן יש לי מבטא שגורם ללא מעט ערבים לשאול אם אני ערבי. ככה הכרתי גם את מוחה. האמת כשהכרתי אותו הוא דיבר כמו משולשניק גאה, והיום איתי הוא כבר לא מעיז, מדבר בחיפאית שוטפת
מש היק מוחה? הבית שגדלתי בו רחוק מהדעות שלי, והן התפתחו לאט לאט ובאופן עצמאי עם השנים, החל מגיל ההתבגרות. תמיד משהו התמיה אותי בצורה שבה תואר בארץ הסכסוך הישראלי-ערבי, לא ידעתי בדיוק מה, אבל היה נראה לי שהאמת קצת יותר מורכבת. הדברים התחילו לתפוס כיוון כשהתגלגל לידי ספר מתישהו בסוף שנות העשרה, שם הספר היה "ללא מולדת", והוא היה שיחות של אבו איאד עם הסופר והעיתונאי הצרפתי אריק רולו. בספר הוא מתאר את החיים שלו, מהילדות ביפו, שם היה משחק עם החברים היהודים, ועד היותו בכיר בפת"ח, שלחם בישראל באופן נואש ואכזרי. הספר הזה באיזשהו אופן פקח לי את העיניים להבין מי הם הפליטים הפלסטינים, לראות שהם לא שונים מהערבים שהכרתי בילדותי בצפון הארץ, שלמעשה אלה פשוט האחים והדודים וההורים שלהם, וכמו שאפשר לחיות עם הראשונים, אפשר לחיות גם עם האחרונים. הבנתי עוד לקח חשוב, שאין בהכרח קשר בין דרך המאבק שהאויב שלך משתמש בה, לבין נכונותו להגיע איתך לשלום. הוא יכול להשתמש במאבק אכזרי שבעיניך יהיה סמל לשנאה יוקדת לנצח נצחים, אבל עדיין לרצות בסוף הדרך לחיות איתך בשלום ובשוויון, אחרי שהחזיר את זכויותיו. התעניינתי הרבה מאד בסכסוך וקראתי הרבה חומר, חומר שבדרך כלל לא מגיע לקוראים הישראלים. ניסיתי לקרוא את הדברים בראש של מישהו נייטרלי שבא מבחוץ, לא כישראלי. מהחומר הזה הסקתי מסקנות שונות ממה שרובכם מסיקים, הבנתי שאילו היתי פלסטיני בימים הרחוקים ההם לא הייתי רואה את הדברים אחרת ממה שראו אותם הפלסטינים עד אמצע המאה ה-20. במקרה הטוב אם הייתי מרחיק ראות ומבין את החולשה וההתפוררות של הערבים מול ישראל, הייתי תומך בהצעת חלוקת הארץ שהציע האו"ם, פשוט מתוך מטרה למנוע את האסון הקרב ובא על עמי.
 

מוחמד5

New member
בסתרג'יש אחקי מעק מתל אהל אל מותלת

חסכת בפרטים סלטעון שהיו מפילים את גידי מהכסא.(בט"ש)
 

גידעון1

New member
עדיין למרות הכל...

תשמע אני מוכן לקבל את זה שפיתחת הזדהות עם הפלסטינים אבל למה פיתחת טינה נגד ישראל ומדוע הסלחנות הגדולה נגד הטרור?
 
יכול להיות שהתמונה שמצטיירת כאן בפורום

לגבי העמדות שלי היא לא כל-כך מדוייקת. אם במרבית הזמן אני משיב לטיעונים ימניים אז אני מביא את העמדה שכנגד כקונטרה (במיוחד כשאתם מביאים את העמדות שלכם בצורה חד צדדית). ולגבי הטרור אני לא סלחן. אבל אני חושב שאני רואה אותו בהקשר של הסכסוך הכולל והארוך שמתנהל כאן באיזור, ולא רק אותו בקטנה. למשל אם אתה חי בעיירה נידחת בשוייץ ויום אחד מישהו מפוצץ לך אוטובוס במרכז העיירה זה מזעזע אותך, ומעורר בך התלהמות ומה שנקרא "זעם קדוש", אבל אם אתה חי במדינה שבסכסוך דמים עִם עם שחי באזור שהיא כבשה, ושבמלחמה הזאת נהרגים גם כל הזמן המון אזרחים מן העם הזה, ובמסגרת הסכסוך הזה מתפוצץ לך האוטובוס במדינה שלך- זה בהחלט לא הופך אותך לסלחן לטרור הזה, ממש לא, זה מזעזע אותך, אלא שקצת יותר קשה לך להתלהם ולהטיף.
 

ABO3

New member
יש עצומה תמיכה לעידוד גירוש

המרצה המגרש? לא יפה לגרש אנשים שמגנים עלייך במדינה.. סך הכל גר בישראל, אזרח ישראל, עובד במקום מכובד -ישראלי- הוא צריך לאהוב את צה"ל. חולה עלייךך צה"ל! אמות בשבילך ארץ ישראל אם צריך!!!! רואים? אני אזרח ישראלי אמיתי.
 

אונגי2

New member
לדעתי המרצה הזה מאוד אבל מאוד חצוף

זו לא סיבה לגרש אותו, אבל לפחות שידרשו ממנו התנצלות בפני אותו סטודנט.
 

shira amsalem

New member
המרצה הנאור

בס"ד הוא אזח במדינה יהודית. שהצבא שלה הוא יהודי. הצבא מגן על היהודים היושבים בזכות מוחלטת הסטורית תנ"כית ומדינית במדינתם הם. להזכירך מדינות איסלמיות יש לנו 21. החייל לא נכנס כדי ליצור פורבוקציות, הוא פשוט הגיע משירות צבאי <שעל זה לבד מגיע לו צל"ש שלא השתמט> ולא הספיק להחליף בגדים. לאזרח *זר* לא נח לראות את הצבא של המדינה במדינה בה הוא גר? שיעבור. לאן הגענו אם אנחנו מגינים על אוייבנו ולא על עצמנו?! מה נסגר..?
 
למעלה