פרופ' גבי שרייבר

zeevits

New member
תחשוב טוב טוב שוב לפני שאתה נלחם

עד עכשיו התאפקתי ולא נגררתי לשיחות הפורום, אבל התגובה שלך עוררה בי את הצורך לכתוב משהו כללי יותר שלכולם כדאי לקרוא. לדעתי כדאי לך מאוד לנצל את ההפסקה הלא רצויה הזאת שקיבלת בשביל להבין מה אתה באמת רוצה לעשות בחייך ואיך אתה רואה את עצמך בעוד 10 שנים. אתה פירטת את הכל הסיבות הלא נכונות ללמוד רפואה, כי אנשים כאלה, אם הם לא מצליחים להתברג בתוך נישה מאוד מיוחדת בעולם הזה בו התגמול האמיתי היחידי הוא לחיצת יד של מטופל וחיוך של אמא שטיפלת לה בילד, נהיים רופאים מאוד אומללים בהמשך הדרך. ובכל מקרה, רופאים כאלה, גם אם מוצאים את מקומם - מוציאים לרפואה את השם, שהפקולטה בב"ש כל כך מנסה לשנות - שם של מצויינות על חשבון הנפש, וזה כל מה שרפואה לא. הגישה שלך לבחירת מקצוע, כמו שאני רואה אותה היא לא מציאותית ולא בוגרת, כי באמת יש כל כך הרבה תחומים מאתגרים, מספקים, חשובים ומספקים בחיים חוץ מעולם הרפואה שכדאי לך פשוט לפתוח את הראש. אני בטוח שאתה תשיג כל מה שתרצה, ובכל תחום שתבחר,אבל חשוב שהבחירה שתעשה תהיה המתאימה לך ביותר. ושאלה למחשבה - דמיין שאתה לא מצליח להיות נוירוכירורג בגלל שיש לך ידיים מחורבנות - אתה רואה את עצמך בתור פנימאי בקופת חולים בפזורה ליד באר שבע ?
 

Y a n i B

New member
שאלות:

1. למה אתה חושב ש"תהיה מס' 1"? 2. אתה אתאיסט (לא?) ומדבר על "עבודת קודש"? נבצר הדבר מבינתי. 3. "ואני מוכן לרמוס גופות בדרך להצלחה ומימוש עצמי" - גופות? אתה מוכן לרמוס גופות? כלומר - המוסר בחייך נמצא במקום שני לאחר הצלחתך במקצוע שנקרא "רפואה"? 4. "אני אמשיך לרוץ קדימה, למרות כל האנשים הקטנים וחסרי המשמעות שלועגים ושמים רגליים, שישמחו על כל מפלה שאני נוחל, וכאן יש לי רק מסר אחרון לאותם אנשים, הם מוזמנים לצחוק כל פעם שאני מועד, אבל צוחק מי שצוחק אחרון." -אנשים קטנים? -חסרי משמעות? (מה זה בדיוק איש חסר משמעות?) -והם לועגים לך? שמים רגל? -מסר אחרון?! צוחק מי שצוחק אחרון?! ישפוט כל אדם את הדברים שאתה אומר. באופן אישי לא הייתי מעוניין בסטודנט כזה במחזור שלי, בקולגה כזה, ואפילו ברופא כזה. ולכל מי שאומר שהוא יתאים להיות כירורג: אני חושב שיש כאן תמימות רבה מצידכם. להיות כירורג זה לא תירוץ ע"מ להתנהג בצורה נוראית כזו.
 

Corpus Magnus

New member
תשובות.

1. כי אני משוכנע שאין דבר העומד בפני הרצון, ויש לי את האיכויות ונתוני הפתיחה להצליח בכל דבר שרק ארצה. וגם אם לא, אני מאמין בזה, וזה כבר מעלה את סיכויי ההצלחה שלי. 2. אני אתאיסט, ומונח הקודש אינו מיוחס רק לדת, לדוגמא : קדושת החיים. 3. לא אמרתי שאני הוגן, לא אמרתי שאני מוסרי. אמרתי שאני דבק במטרה. 4. אנשים קטנים וחסרי משמעות הם אנשים חסרי מעוף וחלומות ושאיפות. אנשים שפסגת השאיפות שלהם היא דירת ארבע חדרים, משפחה ומאזדה 323. אנשים שלא מעיזים להסתכן, אנשים שלא מעיזים לחלום, אלה אנשים קטנים.
 
לא,

אנשים שמוצאים לנכון להתנשא על אחרים, מבלי שעשו יותר מדי בחייהם, הם אנשים קטנים. למעשה, ילדים קטנים.
 
הנה מבקרת המדינה....

משוטטת לה בפורומים ומחפשת אנשים להעליב. כבר תהיתי לאיפה נעלמת!, התגעגעתי!
 

Corpus Magnus

New member
מי מתנשא עכשיו יקירתי ?

ואיך את יודעת שלא עברתי אותך כבר עשרות מונים ? את הרי לא מכירה אותי בכלל. ההודעות שלך חושפות את בושתך מרגע לרגע.
 

Y a n i B

New member
re:

1. נגד אמונות בוודאי שאין מה לעשות. זה כמו האנשים שמאמינים ש-L-CARNITINE יעיל. 2. אז מה בדיוק 'קדוש' בחיים? 3. אכן, השערותיי התאמתו - אתה מנוול (ההפך של לא מוסרי).
 

Corpus Magnus

New member
תשובות.

1. עזוב אותך מתוספים שמסייעים בשריפת שומן עכשיו. 2. החיים מעל הכל, הבריאות מעל הכל. לא ? זה הנושא שעליו אנחנו מדברים, בשביל זה אנחנו הולכים ללמוד את המקצוע. לחיים יש ערך עליון. לכן אני לא הולך לבזבז אותם לריק.
 

Y a n i B

New member
re:

2. התשובה היא לא מוחלט. ישנם מקרים שבהם אדם דתי ימסור את חייו. ישנם גם מקרים שבהם אני, שאינני אדם דתי, אמסור את חיי. "בשביל זה אנחנו הולכים ללמוד את המקצוע" - דבר בשם עצמך.
 

Corpus Magnus

New member
מעטים הם הערכים שאמות עבורם

אם בכלל כאלו קיימים. אני אוהב את עצמי יותר מידי בשביל למסור את חיי. זוהי פעולה סתומה וחסרת פשר שאנשים עושים בשביל "ערכים עליונים" ו - "אידיאולוגיות ברזל" שלא עומדות במחסום הזמן ולו הקטן ביותר. מה זה עושה אותך שונה מכל "לוחמי החופש" שמתפוצצים באוטובוסים ומרסקים מטוסים לתוך בניינים בשביל מטרה ? ואתה מטיף לי שאני לא מתאים ?
 

Y a n i B

New member
re:

ההכרעות הערכיות שאתה מכריע בחייך הן עניין לשיקול דעתך בלבד. "זוהי פעולה סתומה וחסרת פשר שאנשים עושים בשביל "ערכים עליונים" ו - "אידיאולוגיות ברזל" שלא עומדות במחסום הזמן ולו הקטן ביותר" - אין שום קשר בין ערכים שאדם מקבל על עצמו לבין הזמן. ההיסטוריה והחברה והתרבות וכיוצא בזה הם כולם אינדיפרנטיים באופן *מוחלט* כלפי אדם שבחייו ערך (\עליון). "מה זה עושה אותך שונה מכל "לוחמי החופש" שמתפוצצים באוטובוסים ומרסקים מטוסים לתוך בניינים בשביל מטרה ?" - אתה שוגה כאן שגיאה גסה. לא ניתן להשוות בין ערכים שונים שכן הם מכוונים לתכלית אחרת. כך גם לא ניתן לומר שערכים מסויימים 'מתחרים' על אנשים שיקבלו אותם, שכן תחרות קיימת רק בין שני דברים שונים שייעודם זהה. נמצא, ששאלתך זו חסרת מובן. אני לא מטיף לך. אני קובע שאתה לא מתאים.
 

Corpus Magnus

New member
אם כך עלי לשמוח...

שאתה אינך זה שקובע אם אני אכנס או לא. כי אתה יודע מה, בסופו של דבר, למורת רוחך אני אכנס, ואתברג, ואתבלט.
 

Y a n i B

New member
אפילו לא התחלת לרדת לסוף דעתי

למרות שאתה משתדל בכל הכנות להבינה. ואגב, כשניסית להטיל בי דופי - "מה זה עושה אותך שונה מכל "לוחמי החופש" שמתפוצצים באוטובוסים ומרסקים מטוסים לתוך בניינים בשביל מטרה ?" בשם מה עשית זו? בשם המוסר, לא? או בשם ערך אחר? ואם עשית זו בשם המוסר, עולות לי 2 שאלות: 1. הסוקראטי או הקאנטיאני? על איזה מוסר אתה מדבר? 2. אתה בעצמך אמרת שאתה "לא מוסרי". ואתה מנסה להטיל בי דופי בהסתמך על ערך שאתה אפילו לא מקבל על עצמך? אם כן, אתה מתנהג באופן צבוע ודו-פרצופי. יתכן שאתה חריף שכל, אך בוודאי אינך מצטיין בעומק מחשבתך. וזה מעבר לכל דיון מוסרי \ מצפוני.
 

Corpus Magnus

New member
אתה לא מרשים אותי במונחים יפים.

לא נילקחתי מאיזה אספסוף אנאלפבתי שלא יכול להבין דברים ברומו של עולם. כשאמרתי את מה שאמרתי, לא ציינתי זאת בשם המוסר, אקט כשה יכול להיות מוסרי ולא מוסרי כאחד, תלוי בעיני המתבונן. עניין אותי לדעת בעבור מה אתה מוכן למות.
 

Y a n i B

New member
ניסית להטיל בי דופי בשאלתך:

"מה זה עושה אותך שונה מכל "לוחמי החופש" שמתפוצצים באוטובוסים ומרסקים מטוסים לתוך בניינים בשביל מטרה ?" ובוודאי עשית זאת בשם ערך כלשהו, מולו אתה מעמת אותי. שאלתי אותך מה הערך אלא שקל לך להתחמק משאלה זו, ולו בשל הסיבה שאין לך תשובה עליה. כשתענה לי האם התכוונת למוסר הקאנטיאני או הסוקראטי אוכל גם להשיב לדבריך, אלא שאתה לא עוזר לי בכך - וסיבותייך עימך. דבריך כי "אקט כשה יכול להיות מוסרי ולא מוסרי כאחד, תלוי בעיני המתבונן" אינם נכונים. שוב, תלוי לאיזו הגדרת מוסר אתה מכוון. מדוע אינך עונה? אם ברצונך ללמוד על עולמי הערכי - נעשה זאת ב-4 עיניים (דרך המסרים). עד אז אני מציע שלא תאשים אותי או תנסה להאשים אותי בדברים שאינך מתמצא בהם.
 

Corpus Magnus

New member
מה קשורים עימנואל קאנט וסוקרטס

לויכוח על המוסר, הקדשתי עכשיו שעה לקרוא חומר פילוסופי העוסק בכתביו של סוקרטס ובכתביו של עימנואל קאנט, ואני לא מבין מה הקשר בינם ובין השקפותייהם לבין השאלה ששאלת.
 
למעלה