פרס נובל בכימיה 2011 כחול לבן!

אז לא נגמר:

1. אם "אף אחד לא זוכר שסבא-רבא של מישהו היה יהודי", אז זה אומר בהכרח שאין עליו תיעוד. תיעוד הוא סוג לגיטימי (ומאד יעיל) של זיכרון. 2. ואם יש תיעוד? אז הוא לא יכל לרכוש חווה בגרמניה תחת השלטון הנאצי. זה הכל. תקני אותי אם במקרה קראתי לא נכון את הספר שהבאת כתמיכה לטענותייך. 3. לגבי חזות: לא הבאת שום מראה-מקום לעניין הזה, אז קצת קשה להתייחס ברצינות לטענה הזו. כשלעצמי אני מאד בספק אם אחרי שבעה דורות, ה- 1.56% של גנים "יהודיים" יביא לתווי-פנים אופייניים עד כדי כך שיגררו את המסכן למחנה הריכוז. ולסיום אני רוצה להזכיר לך שבתשובות שלך אליי את עוברת על החוקי שבתקנון "תפוז" (כפי שאמרו לי בפורום שאת לא גלשת, לא גולשת ולא תגלשי בו מעולם ושאין לי כוח להפנות אותך אליו או להגיד לך מה שמו אז תחפשי בעצמך כי אני לא יכול לעשות את כל העבודה ושאלתי גם את אמא שלי והיא אמרה שאני צודק וגם גולש אחר בפורום אחר אמר שהוא חושב ככה גם כן וזה גם כתוב בספרים שאת יכולה לחפש בעצמך). אז בזהירות, הא?
 

פולספגן

New member
זכרון ותיעוד זה 2 דברים שונים, אך לעתים הם

חופפים. 2. נכון. 3. כמו שיש יהודים שנראים כמו גויים ואני העדות לכך, כך גם יש גויים שנראים כמו יהודים גם אם אין שום זיקה. 4. זה אמור להצחיק?
 
זכרון ותיעוד

הם שני שמות לאותו הדבר - אגירת מידע. הפורמאט שונה, אבל התוצאה הסופית זהה. 3. אז אם אין סיבה להסתמך על חזות - אז למה בכלל טרחת להתייחס לעניין? כדי להסביר כמה הנאצים היו חארות ואידיוטים? על זה אין כאן שום מחלוקת. השאלה היתה מתי מפסיקים לשנוא יהודים. 4. זה אמור להצחיק, אבל לא אותך.
 

פולספגן

New member
זכרון זה דבר אישי ואילו תיעוד הוא לרוב ציבורי

זכרון נמחק עם הזמן (אפילו של מחשב, אם אין לו גיבוי) ואילו תיעוד נשמר יותר. 3. שיש מישהו שמזכיר יהודי, אז זה גם תלוי במידת השינאה ליהודים. 4. אעדיף לא להגיב.
 
נו?

אז תיעוד הוא צורה משופרת של זיכרון. את יכולה לקרוא לזה "זיכרון ציבורי בלתי-מתכלה". בבסיסו של דבר זה עדיין אותו הדבר לצרכי הדיון שלנו. את יכולה להציג הרבה הבדלים בין הדברים, אבל כשאני אומר "אף אחד לא זוכר", וההקשר הוא של דורות, הדברים ברורים. 3.עכשיו עברת לדבר על חזות כאינדיקטור לשינאה ליהודים, לא כבעיה של הפרט. זה עניין אחר לגמרי. 4. "אעדיף לא להגיב" גם היא תגובה. בפעם הבאה שאת רוצה לא להגיב על משהו, פשוט אל תקלידי שום דבר במקלדת.
 

פולספגן

New member
כן, אך אתה מבין את ההבדל המהותי ביניהם

אחד הוא אישי והשני זמין לכולם או ליתר דיוק לכל מי שהמתעד ייעד את התיעוד. 3. לא יודעת אם כאינדיקטור, אלא כמשהו שמשייך לנו היהודים. 4. יש הבדל בין להתעלם לבין לרשום שלא רוצה להגיב.
 
אז מדברייך ברור

שתיעוד הוא סוג משופר של זיכרון, וללכן כשאנחנו אומרים ש"אף אחד לא זוכר" פירושו גם שאין תיעוד. לגבי הופעה חיצונית: אם מצד אחד הנאצים (לטענתך) היו מתעמרים גם בלא-יהודים שנראו כמו יהודים, ומצד שני יש יהודים שלא נראים כמו יהודים, כמוך - אז איך זה מחזק את הטענה שלך ש"שונאים יהודים עד לדור שביעי"? אכן יש הבדל בין להתעלם לבין לא לרצות להגיב. אבל את כן הגבת: רשמת "אעדיף לא להגיב". זה כמו שאני ארשום "זה לא משפט בעברית" - ההצהרה סותרת את עצמה.
 

פולספגן

New member
מבחינתי תיעוד הוא דבר כתוב ולא בע"פ

אם תתמלל את הדברים לכתב אז הוא יהפוך לתיעוד. לגפי מראה:- זה לא מחזק את טענתי לגבי 7 דורות, אלא נותן עוד שביב מידע על התנהלותם, או שאולי מחזק באופן מוחלש ע"י כך שאין חשיבות לדור. ההבדל בין "אעדיף לא להגיב" הוא שאני מתארת את הקיים ולא מתייחסת לנאמר בתגובתך ואילו "זה לא משפט בעברית" הוא לא מתאר את הקיים, כי זה אכן משפט בעברית.
 
כן....אז?

כולם יודעים שתיעוד הוא כתוב. השאלה היא למה זה משנה. עכשיו שאנחנו מבינים שכל עניין ה"חזות" לא היה רלוונטי בכלל לשאלה המקורית, אלא היה סתם בונוס שנתת במקום להביא מקורות לטענה המקורית שלך, אפשר לעזוב כבר את כל עניין ה"חזות" בצד? תודה. "אעדיף לא להגיב", בהקשר הזה,הוא סוג של תגובה, ולכן זה משפט שסותר את עצמו.
 

פולספגן

New member
בוודאי שרלוונטי -

אם חייל מסייר זה משנה אם הוא בא עם מידע ממוקד או שהוא מחליט בספונטני על פי ממדים אחרים.
 
ממדים כגון חזות, אני מבין

הפרמטר הזה שהצלחת לבלבל אותי איתו לגמרי. נו, שיהיה. אני בטוח שהספונטניות של חיילי הוורמאכט דאז היתה ראויה לציון. ככה זה אצל הגרמנים. ספונטאניים.
 
במשך שבעה דורות.

שכחת לציין את ההנחיות הללו לחיילים הגרמניים: להיות ספונטאניים ביחס לשנאת אנשים שעוברים מולם ברחוב ששבעה דורות אחורה יש להם יהודי באילן היוחסין... את מוכנה להפסיק להסתובב במעגלים? תודה.
 

פולספגן

New member
אני לא מסתובבת, אלא אתה פשוט לא בפוקוס

אין לי מושג אם בכוונה בכדי להתנצח, או מסיבה אחרת ...
 
מסודר?

חזרת על אותן הצהרות חסרות-שחר פעם נוספת. סחתיין על הסדר והנקיון. על החשיבה והצגת הטיעונים שלך קצת פחות.
 
למעלה