הלאום התימני מקבל אותו כבן ללאום התימני? הלאום האוקראיני קיבל את יהודי אוקראינה כבנים ללאום האוקראיני (אם כן למה טבחו בהם וגרמו להגירתם של מאות אלפים ואולי מליונים, גם של משפחתי שלי)? הלאום הגרמני קיבל את יהודי גרמניה כבנים ללאום הגרמני? אז למה עלתה לשלטון מפלגה שמגדירה את העם היהודי כנחות ואת העם הגרמני כעילוי?
רבים המאמינים בקיום הלאום היהודי מאמינים שהיהודים הם צאצאים של שבט יהודה המקראי. עברו הרבה שנים וגווני העור והתרבויות התשנו, משום שכל יהודי חי במקום אחר בגולה, אבל היהדות הייתה בראש ובראשונה לאום.
במקרה התימני, למשל, מדובר בשונות דתית שמעוררת אנטגוניזם, בין היתר בשל ההיבדלות של אותה קבוצה דתית. במקרה האירופי, מדובר בשילוב של ניכור \ שונות דתית, שמושרשת עמוק בתוך התרבות העממית, ביחד עם לאומנות דורסנית שקיבלה את ביטויה בתורת הגזע. אני מקווה שאת לא מקבלת את תורת הגזע, אם כך.
כבסיס לשנאת היהודים. הבעיה היא שזה לא עומד במבחן כשמדובר, לדוג', במשפט דרייפוס. עכשיו, את מדברת על שונות דתית שיוצרת אנטגוניזם. א-ב-ל, כתבת למעלה שהשונות הדתית לא ממש רלוונטית להגדרת הלאום. את מבינה את ההתנגשות שנוצרת כאן? התנגשות ששמה את היהודי הגולה במשבר זהות? את מושג ה"זרות טבע זימל, יהודי בעצמו, שתיאר את משבר הזהויות שבו היה שרוי העם היהודי.
אם נשתמש לרגע במונח הפיקטיבי "אנטישמיות", חוקרי "אנטישמיות" כמו יעקב כץ ואחרים הבחינו בין שני סוגי "אנטישמיות": 1. אנטי' דתית - המבוססת על שונות דתית, ואשר הכנסיה בימי הביניים עודדה כאמצעי לשליטה על ההמונים. זה בכלל לא רלוונטי אם דרייפוס היה "בדלן" יהודי או לא. המיתוס של היהודים כמי שצלבו את ישו וכו' היה מושרש. 2. אנטי' מודרנית - כזאת המבוססת על הלאום, תורת הגזע וכו'. אני מקווה שעכשיו הכול מובן.
בעבר הייתי קורא את הבלוג שלו, ולכן נחשפתי לדעותיו. הוא גם כן מתנגד לציונות, בעל גישה פרו-פלסטינית, פוסט-קולוניאליסטית וגם הוא מדבר על "יהודים-ערבים" וכו'
בניגוד למשל, הימני המצוי, שאני כבר רגילה שאם הוא יודע שם של היסטוריון \ סוציולוג פוסט-ציוני (אם הוא יודע את משמעות המונח או אפילו שמע עליו), ישר יקרא גם לנו עוכרי ישראל-בוגדים-יסמולנים-ערבים-שתמותו.
במלואה, אם זאת, כפי שכבר אמרתי ניתן לשייך אתכם לזרם דומה (והצגתי את קווי הדימין המשמעותיים בעיני). וחוץ מזה, לא טענתי לזהות, טענתי לשותפות רעיונית, שאינה מחייבת זהות רעיונית מלאה (לפחות כפי שאני תופש את המושג). בכל מקרה, אם את רוצה את מוזמנת להבהיר לי את השוני.
זהות - לא. בדיוק כמו במקרה של יהודה שנהב, שמשום מה תמיד טוענים ש"כל אלה" חושבים כמקשה אחת. אז הפתעה: יש חילוקי דעות בין חוקרים (גם במובן הפוליטי, וגם בתוך סוגי השיח הרלוונטיים).
למעשה את מכל בחינה עוכרת ישראל כי את לא רואה את הזכות של היהודים לחיות פה ואת חושבת שהמדינה הזאת היא חטא. רק מי שרוצה שישראל תושמד על כל יושביה היהודים, כמו איראן, יותר עוכר ישראל ממך. הרי את אפילו יודעת שאת לא קרובה לשמאל המצוי ושיש לך דעות קיצוניות בטירוף (וקיצוני משמעו בקצה הקשת הפוליטית ויש שני קצוות, אז אל תתחילי לבלבל את השכל ב"הימין הוא קיצוני והשמאל הוא רדיקלי")
מתימן? מסוריה? לא ממש. והמושג יהודים-ערבים היה מושג שחלקם השתמשו בו לגבי עצמם (ועל כל מעיד יהודה שנהב, שאף הוא ממוצא יהודי-ערבי). הציונים כמובן הם אלו ששכתבו את ההיסטוריה ובחרו לקרוא להם "מזרחים".
מאנגליה וגרמניה היה "הכרחי" ולפיכך גם רצוי בעיניך? ועל מה תלין על ריכוז יהודי רוסיה ב"תחום המושב", למשל? שלא לדבר על גירושים שנערכו במלחמת העולם השניה. אני בטוחה שהיו כאלה שם שחשבו שזהו צעד "הכרחי".