קצת על חנוניזם ואתאיזם

HouseAtreides

New member
בדקת פעם את התיאוריה של חז"ל בעניין?

הביטויים "בין השמשות" "הרקיע השביעי" ו"החמה בעובי הרקיע", מה מקורם? חז"ל לא ידעו שכדור הארץ מסתובב בכלל. מבחינתם גם השמש לא עשתה סיבוב שלם, אלא עברה במסלול מסויים ממזרח למערב, ובמשך הלילה נעה בכיוון ההפוך כשהיא "מעל הרקיע" (הרקיע הוא מין כיפה אטומה שלא מאפשרת מעבר אור לארץ..... מכאן גם הביטויים שנותרו עד היום בשפה העברית, כאילו אלוהים יושב בשמיים, ברקיע שנמצא מעל הרקיע "שלנו"). בזמני הזריחה והשקיעה השמש עוברת דרך צוהר קטן ברקיע. היינו, חוץ מכמה כוייללים נידחים תחת חומות ירושלים העתיקה, אין ספק שהיהדות אימצה היום לגמרי את התגליות המדעיות בנושא זה. הבעיה העיקרית של הדת היא שגם כשהיא מאמצת עיקרון חדש, אסור לה לזרוק את העבר לפח הזבל. כך שהיא הוקטת בטכניקה של הבלטת הרצוי וטשטוש הפחות רצוי.
 

otk

New member
קבל

http://en.wikipedia.org/wiki/God_of_the_gaps לאחר מכן, מומלץ לקרוא את הערך הבא (ולקרוא באופן כללי על כשלים לוגיים), ואולי בעקבות כך לא יופיעו כאן יותר טיעונים בנוסח "אי אפשר לתכנן ניסוי שיוכיח את קיום אלוהים, לכן הוא קיים", "אלוהים הוא אינסופי" (מה זה אומר בכלל? מה העוצמה שלו?) וכו'.
 

matanbil

New member
לכן נוצרה האגנוסטיות

אגנוסטים לא שוללים קיום אלוהים אבל בניגוד לאתאיסט שמאמינים (כן, מאמינים!) שאין אלוהים למרות שאי אפשר להוכיח כך או אחרת
 

otk

New member
אני מגדיר את עצמי כאתאיסט אגנוסטי.

האגנוסטיות, על פי רוב, היא באשר לקיום ישות אלוהית כלשהי, לא לאלוהים המונותאיסטי המוזכר בתנ"ך (או בקוראן, הברית החדשה, ספר מורמון או השד יודע מה).
 
חבל דווקא...

ידוע שהIQ הממוצע של אגנוסטים נמוך בכמה נקודות יותר מזה של אתאיסטים מוחלטים. * מחכה לראשון שיקפוץ ויאמר לי בזחיחות דעת: "אההה!!!111 אבל זה מערך מתאמי ולכן אי אפשר להסיק על סיבתיות כלל!!!111". כן...
 

Thumpers

New member
אני ממליצה לך לקרוא את קהלת.

ספר מקסים, המדבר על חילוניות. אגב, גם שיר השירים מדהים. אבל זה ספר. מבחינתי, זה דימיוני בדיוק כמו הארי פוטר. למרות שהתנ"ך יותר יפה מהארי פוטר.
 

אמיתית28

New member
הגזמת קצת כאן.

להשוות את התנ"ך להארי פוטר שקול להשוואת המיתולוגיה היוונית לפרסי ג'קסון. אגב, אני חושבת שעצם העובדה שכמעט כל המיתולוגיות (כוללת המיתולוגיות הנורדיות, המסופוטמיות וכן הלאה) מציגות גיבורים זהים (שמשון-הרקולס-גלגמש למשל) מצביע על כך שכנראה יש משהו בתוכן האגדי, שיש איזהשהו קשר למציאות היסטורית. בנוסף אי אפשר להתעלם ממצאים מדעיים, היסטוריים וארכיאולוגיים שתומכים במגוון מסיפורי המקרא (הוכחות לקיום מלכות דוד למשל, וזו דוגמא אחת מני רבות). תמצאי לי הוכחה לקיומה של מינרווה מקגונגל שהופכת לחתול, ואז נהיה באותו עמוד. אני איתך בעניין הזה שהתנ"ך נכתב על ידי בני אדם- אבל זה דבר מדהים בעיני שאנחנו יכולים, במובן מסוים, "לתקשר" עם אבות אבותינו ולהבין מה הניע אותם, מה העסיק אותם, ומהם המסרים שהיה חשוב להם להעביר. קהלת אגב, כמו ספר איוב, נחשב ל"ספרות החוכמה" היהודית- כלומר, ספר פילוסופי לחלוטין. שיר השירים לעומתו הוא ספר אירוטי להפליא ועצם היכנסו לקאנון היהודי מפליא, אבל זה סיפור אחר שיסופר בפעם אחרת...
 

elcool

New member
הגיבור בעל אלף הפרצופים

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Hero_with_a_Thousand_Faces זה ספר שממש בא לי לקרוא, שמדבר על דמות הגיבור ולמה רוב הגיבורים המיתולוגיים והספרותיים דומים. הבנתי שיש שם תיאוריות מעניינות בנושא. זה שהתנ"ך מציג מקומות או דמויות היסטוריות, לא אומר שהוא 100% נכון. בהארי פוטר חלק מהעלילה מתרחשת בלונדון. קראת את American Gods של ניל גיימן? הוא ממש מעולה גיימן טייל ברחבי ארצות הברית, ורוב רובם של המקומות שמוזכרים בספר נמצאים במציאות במקום שבו הוא תיאר אותם. יש אפילו מעריצים שעושים "עליה לרגל" אל המקומות האלו. אבל אני עדיין לא חושב שמדובר באירועים האמתיים היסטוריים. זה לא בדיוק מה שטענת, אבל שנינו יודעים שהרבה אנשים לוקחים את התנ"ך כפשוטו כמשמעו, ומתרצים את זה ב"הוכחות היסטוריות" שונות.
 

Thumpers

New member
אלים אמריקאיים של ניל גיימן!!! ../images/Emo23.gif

אין, אלעד - אתה הבן אדם המועדף עליי כרגע בעולם. אני לא מאמינה שמישהו מכיר אותו!!! אחלה ספר שבעולם.
 

elcool

New member
קניתי אותו לפני חצי שנה

ורק לפני שבועיים יצא לי לסיים אותו. ספרים יכולים לשכב אצלי שנה בערימת הקריאה... הספר דיי מוכר, למי שמתעניין בזה
 

Thumpers

New member
הוא מקסים!

יצא לי להיות אתמול בסטימצקי וראיתי שם את הקומיקס של ניל גיימן (לא זוכרת איזה מהם) ואני כזה ":O", לא האמנתי שבארץ הוא כל כך מוכר! פגשתי רק שני אנשים שקראו ספרים שלו (אתה לא נחשב :p ) בארץ, השאר? בחו"ל. אבל אני שמחה שהוא כן מוכר :)
 

Legato

New member
יש לי בשורות טובות בשבילך ../images/Emo8.gif

אני מכירה לא מעט ישראלים שקראו דברים שלו, חלקם כותבים ממש כאן בפורום.
 

Thumpers

New member
אני אכן שמחה לשמוע!

ואנשים פה לא נחשבים, הם חנונים ;) (זה נאמר בצחוק, כן? :p)
 

Legato

New member
אז גם האנשים שאני מכירה מחוץ לפורום לא נחשבים

גם הם חנונים
 

StriX Starlight

New member
כל כך מוזר לי שאת אומרת את זה.

אני מניחה שלא יצא לך לראות את ההיסטוריה סביבו כשהוא הגיע במסגרת אייקון העשירי. זה היה האייקון הטוב ביותר אי פעם.
 

Thumpers

New member
לא, לא.

עד לפני כשנתיים - בכלל לא הייתי מודעת לכל הכנסים למיניהם שיש בארץ. And what a shame that is... :(
 
למעלה