ראיה לאמיתות התורה.

דוד1000

New member
עניתי לך בקישור

הזה. אנחנו מאמינים בתורה בגלל שכתוב בה שהרבה אנשים קיבלו אותה, וכתוב בה שהנתינה הייתה באותות ומופתים שראו מקבלי התורה. אין דבר כזה באף דת!
 

ToryMaster

New member
תחקור קצת דתות ואז תגיד, בסדר?

אני כותבת עכשיו ספר, שיהיה כתוב בו שהרבה אנשים קיבלו אותו מהאלה, ומאמינים בו. זה יעשה אותו נכון? (אני מניחה שלא, כי הו אלא התורה ויש רק אלוהי םאחד וכל המעגל הזה שוב).
 

דוד1000

New member
מסירת התורה

בס"ד "תחקור קצת דתות ואז תגיד" ת. מי שרוצה להפריך את הראיה צריך לחקור ולהראות שיש עוד דת דומה. עד עכשיו לא הראו לי. "אני כותבת עכשיו ספר, שיהיה כתוב בו שהרבה אנשים קיבלו אותו מהאלה, ומאמינים בו. זה יעשה אותו נכון?" ת. אף אחד לא יסכים להעביר ספר כזה לדורות הבאים כי הם יראו שאף לאף אחד בעבר אין ספר דומה. לכן הספר הזה לא מפריך את הראיה שלי. הסבר על כך נא לקרוא כאן. נבדוק חוליה נוספת באמיתות מסירת התורה. בתורה נאמר שהתורה נכתבה על ידי משה רבינו מפי הקב"ה, וניתנה לעם ישראל במעמד הר סיני. אם נתבונן נראה שאין שום אפשרות לטעון שהתורה נכתבה ו"הושתלה" על ידי גורם אחר בתקופה אחרת בהיסטוריה, ושהוא הצליח לשכנע את עם ישראל לקבל ולקיים את התורה. אלא התורה נכתבה וניתנה אך ורק בתקופת משה רבינו ובמעמד הר סיני וכפי שמתואר בתורה. -------------------------------------------------------------------------------- א. אם נאמר ח"ו שעזרא הסופר למשל, או המלך יאשיהו, הופיעו אלף שנים לאחר תאריך ההתגלות במעמד הר סיני הכתוב בתורה, והגישו לעם היהודי את התורה. לא יתכן שיקבלו עם ישראל את הסיפורים של עזרא וזאת מהסיבות הבאות: 1) העם היה שואל: "עזרא, מנין הבאת את זה?". אם עזרא יאמר: "קבלתי אותה היום וכתבתיה", מיד יאמרו לו הן בתורה כתוב (דברים לא,ט): "ויכתוב משה את התורה הזאת...". הרי משה כתבה מזמן, ואיך אתה טוען שאתה כתבת....! 2) אם עזרא היה אומר: "קראו את זה. כתוב כאן שאלוקים נתן את התורה הזאת לאומה כולה בהר סיני לפני אלף שנים". כעת היה העם היהודי שואל: "היכן היתה התורה הזאת אתמול? איך יתכן שלא ראינו אותה קודם לכן? מדוע אבותינו ואבות אבותינו לא ספרו לנו מעולם עליה?". מה היה עזרא עונה? אם עזרא היה מספר: שאכן התורה נכתבה אלף שנים קודם לכן, אך התורה אבדה, והוא גילה אותה. היו אומרים לו: ראשית, כיצד יתכן שאירוע מרעיש ארץ כזה, כהתגלות אלוקים לאומה שלימה, ישכח??? ושנית, לא רק שבלתי אפשרי שדת ואומה תשכח את חווית היסוד שלה, אלא בתורה עצמה שהוא מגיש להם כתוב שהתורה לא תשכח לעולם!!! שנאמר: "והיה כי תמצאן אותו רעות רבות וצרות, וענתה השירה הזאת לפניו לעד, כי לא תשכח מפי זרעו" (דברים לא,כא). אם באמת התורה נשכחה, היתה בכך הכחשת הטענה של כתיבה אלוקית. אם אלוקים כתב את התורה איך יתכן שקביעותיו הוכחו כשקר? ודאי לא היו מקבלים אותה, ולא היתה הופכת להיסטוריה מקובלת. ההמשך כאן. שושלת מקבלי התורה ומוסריה
 

RainBird

New member
שתי מילים- האנום אליש. והוודות, והמגילות הבודהיסטיות, ועכשיו? דתות אחרות שכוללות את הריד.
 

דוד1000

New member
תראה קטע בספרים שהבאת

שכתוב שם שהם נמסרו לאלה שראו את הנסים. 2. אין בספרים הללו ניסים ברמה שהיו ביציאת מצרים ועשר המכות.
 

RainBird

New member
נמסרו? למה שהם ימסרו? אני בטוח שהמידע הזה נמצא שם בצורה עקיפה או ישירה. 2. אם אתה קורא לדוגמא שהעבודה שהאלה ענת קמה בכבודה ובעצמה- יצרה אסונות טבע והתכבדה בקרקפות וביידים של אנשים והצמידה אותם לחגורתה העצומה *לא ברמה של יציאת מצרים* או לשאר הניסים שהספר מורכב מהם אתה כנראה באמת לא יודע שום דבר וזמני מבוזבז עליך.
 

RainBird

New member
הדרך להפסיק אותך מלהפיץ את הראייה זה לקרוא למנהלת אישה לא צנועה ובכך לגרום שהיא תמחוק את כל השרשור ותחסום אותך מהפורום- ובכנות, אני אבין אותה. אני לא אחפש מראי מקום וציטוטים. אני ראיתי אותם ואני יודע שהם קיימים. אתה זה שצריך להסתקרן ולחפש. כפי שאמרתי, אני בטוח בנכונות דרכי, כנראה שאתה לא אם אתה מנסה לדחוף אותה בכוח לאנשים אחרים.
 

ToryMaster

New member
יש לי שאלה

אם הספרים נמסרו בדרך אחרת, או שלא נמסרו באופן אישי על ידי האל, זה לא נחשב מבחינתך? דרכים אחרות לא קיימות?
 

דוד1000

New member
הנתינה הייתה באותות ומופתים שראו מ

בס"ד אנחנו מאמינים בתורה בגלל שכתוב בה שהרבה אנשים קיבלו אותה, והנתינה הייתה באותות ומופתים שראו מקבלי התורה. "בעוד הדתות מספרות לנו על איזה רופא אליל/ישו/בודהה ששמע את הבורא באיזה מערה - היהדות נותנת לנו עדות של מיליונים אשר נכחו במאורע ושמיעת השם הגדול והנורא. ובאותו ספר כתוב שהוא ניתן לאנשים שראו את הנסים הללו. זה מה שלא מצאנו בשום דת אחרת, ולזה אין תקדים בהיסטוריה האנושית. פירמידה הנה מבנה יציב ביותר אולם אם נהפוך אותה והיא תעמוד על קדקודה, היא תהיה מבנה חסר יציבות ממש כמו מגדל קלפים. הנמשל: היהדות טוענת שכל העם ראה את התגלות הבורא ובאותו מעמד קיבל את התורה ומשם הדת התפשטה ע"י העם עצמו כלומר התגלות ותפוצה רחבת בסיס כמו בפירמידה. לעומת זאת בנצרות, באיסלאם ובשאר הדתות מדובר על פירמידה הפוכה, כלומר אדם אחד או קבוצה קטנה שטוענים להתגלות האלוקים לאיש מסוים ומשם התפשטה דתם בתפוצה הולכת ומתרחבת (לרוב בכוח הזרוע), כך שאפילו אם אמנם מייסדי הדתות היו קיימים, מי ערב שהם לא דמיינו או בדו מליבם התגלות?! לעולם לא ניתן להוכיח זאת חד משמעית וכבר אמרה התורה: בעיניך ראית, העבר לבניך: "רק הישמר לך ושמור נפשך מאוד פן תשכח את הדברים אשר ראו עיניך ופן יסורו מלבבך כל ימי חייך והודעתם לבניך ולבני בניך: יום אשר עמדת לפני ה' אלוקיך בחורב." (דברים ג): "וזכרת כי עבד היית בארץ מצריים ויוציאך ה' אלוקיך משם ביד חזקה ובזרוע נטויה, על כן ציוה ה' אלוקיך לעשות את יום השבת." (דברים, ב). לא את אבותנו כרת ה´ את הברית הזאת, כי אתנו אנחנו אלה פה היום כולנו חיים, פנים בפנים דיבר ה´ אליכם בהר מתוך האש.* כאן יש דבר מעניין ביותר: פנים בפנים, משמע שהייתה להם הרגשה שעומדים בפני ה´, ויש עוד כמה פסוקים חשובים ביותר. את הדברים האלה דיבר ה´ אל כל קהלכם, בהר מתוך האש, הענן והערפל, קול גדול ולא יסף. ויכתבם על שני לוחות הברית ויתנם אלי. ויהי כשמעכם את הקול מתוך החושך וההר בוער באש ותקרבון אלי כל ראשי שבטיכם וזקניכם ותאמרו הן הראנו ה´ אלוקינו את כבודו ואת גודלו אם כן מבואר כאן בפשטות שמשה חוזר על תגובת העם לגילוי האלוקי ובתגובה מבואר שזכו לראות את כבודו ואת גודלו. "ואת קולו שמענו מתוך האש" - היום הזה ראינו כי ידבר אלקים את האדם וחי...דברים פרק ה' פסוק ג'. ויהי ככלות משה, לכתוב את-דברי התורה-הזאת--על-ספר: עד, תומם. כה ויצו משה את-הלויים, נושאי ארון ברית-ה' לאמור. כו לקוח, את ספר התורה הזה, ושמתם אותו, מצד ארון ברית-ה' אלוקיכם; והיה-שם בך, לעד. http://haemet.net/haemet.net_non_ssl/Amitut/Sinai/B1.HTM http://truesearch.org/4.htm עשרת המכות מתחלקות לשלוש קבוצות: דצ"ך - דם, צפרדע, כנים; עד"ש - ערוב, דבר, שחין; באח"ב - ברד, ארבה, חושך, בכורות. מכות אלו מהוות הוכחה לעליונותו של ה' על הבריאה כולה, כלומר, שהוא יכול לעשות בה כרצונו. עם העומד על גדת ים סוף, לקראתו מתקרבים כל סוס פרעה ורכבו הבאים להורגו, ואין מוצא להינצל. בייאושו פונה העם אל אלוקיו, והנה - אחר קריאה זו משתנים סדרי הטבע לחלוטין: הים נבקע ומימיו נערמים כשתי חומות מוצקות, קרקעיתו מתיבשת ונוצקת תוך שניות לכביש, עליו מדשדשים כל המוני העם עד לגדה השניה. ולפתע - בתזמון מדויק ומפליא - ברגע בו עלתה מן הים הרגל היהודית האחרונה בעוד הצבא המצרי נמצא בלב הים בעקבותם, חוזר הטבע לנוהגו הקבוע, חומות המים נופלות, הים זורם בכיוון הטבעי, ואי שם בקרקעיתו צולל צבא סדיר אדיר, על כל ציודו. העם נודד ארבעים שנה במדבר. כיצד משקים מליונים במקום צחיח זה לאורך שנים כה רבות- העם מבקש מים ולפתע מופיעה לידו באר, המתגלגלת עמו לאורך כל הדרך, ארבעים שנה. לפני כן הם הגיעו למעין טבעי במדבר שמימיו היו מרים, ולא יכלו לשתותם. הם פונים לה' ומקבלים הוראה: קחו פיסת עץ זו, השליכו למעין - וימתקו המים. כך היו פני הדברים גם באשר למזונם. מדי בוקר מופיעה על הארץ, בכל מקום חדש בו מתמקם העם בחנייתו בנדודיו, שכבת טל, מעליה שכבת המזון המיוחד - "מן" - ומעליה עוד שכבת טל. ה"כריך" הזה מחזיק מעמד רק זמן קצר, ובזרוח השמש נמס האוכל ונעלם. מדי בוקר העם יוצא לאסוף מן, ולמרבית הפלא כמות המזון הנצברת אינה תלויה במאמצים שכל אחד השקיע, לפי כוחו, באיסוף המן כי אם במספר הנפשות במשפחה. לכל אחד יש "עומר לגולגולת מספר נפשותיכם... ולא העדיף המרבה, והממעיט לא החסיר" (שמות ט"ז 17-18.) למרות הבטחתו של משה שנס זה יתמיד, ושעל כן אין צורך להותיר אוכל למחר, יש אנשים שקשה להם לסמוך על כך, הם משאירים קצת למחר - והאוכל מתליע ומתקלקל. ביום שישי מודיע ה': לאסוף גם עבור מחר - יום השבת - בו לא יופיע המן. הפעם האוכל מחזיק מעמד שתי יממות, ולא מתליע בשבת. בשבוע הראשון היו שחשבו שאם המן הפסיק, ודאי כבר לא יתחדש, והותירו אוכל ליום א'. ביום א' בבוקר - האוכל התליע. וכך חוזר חלילה ארבעים שנה. עמוד ענן סוכך עליהם יומיום, לאורך כל היום, ונודד עמהם כשהוא מצל מפני החמה ומגן מפני הגשמים. עם רדת החשיכה תופס את מקומו עמוד האש המאיר בלילה, וחוזר חלילה. בגדיהם לא זו בלבד שאינם מתבלים במשך ארבעים שנה, כי אם גדלים עמהם. אם נניח שהחליפו ביניהם בגדים, ושבתנאי הלחות במדבר האריגים לא מתבלים, מה נאמר על נעליים שצועדים עמהן בחולות ארבעים שנה ואינם מתבלות, ועל רגליים שאינן מתיבלות- הרשימה ארוכה ומפורטת בחומש. http://www.netaim.co.il/katavot/begova/pbegova152.asp http://www.arachim.co.il/Articles/Article.asp?ArticleID=948&CategoryID=54 http://www.herzog.ac.il/main/alatar/3cohen.html http://www.mechon-mamre.org/i/t/k/k0209.htm
 

אורי רז

New member
להפך

"ת. מי שרוצה להפריך את הראיה צריך לחקור ולהראות שיש עוד דת דומה." אתה טענת שאין עוד דת כזאת, אתה צריך להוכיח את הטענה.
 

דוד1000

New member
ההוכחה מספיק חזקה בלי שאני יוכיח

שאין דת דומה. לכן מספיק לי שאתה רואה שנותן התורה ידע שאין עוד מלבדו בכל הכוכבים ואין לך אפשרות להפריך את מה שהוא אמר. אין הוכחה יותר חזקה מזאת בכל ההוכחות בכל המדעים.
 

אורי רז

New member
אין לך הוכחה בכלל - רק סיפורי סבתא

"בלי שאני יוכיח שאין דת דומה." בדיוק - לא הוכחת שאין דת דומה, ולכן לא הוכחת כלום. אגב, צריך לכתוב "אני *א*וכיח" - מרתק שיש מתאם גבוה בין חזרה בתשובה לשגיאות כתיב. "לכן מספיק לי שאתה רואה שנותן התורה ידע שאין עוד מלבדו בכל הכוכבים ואין לך אפשרות להפריך את מה שהוא אמר." לכן לי מספיק שאתה רואה שהפיל הירוק עם הפסים הורודים והכוכבים הירקרקים המציא את סיפור מתן תורה ואין לך אפשרות להפריך את זה. "אין הוכחה יותר חזקה מזאת בכל ההוכחות בכל המדעים." מכיוון שזאת טענה חסרת ביסוס, כל הוכחה שהיא בכל תחום חיים שהוא חזקה יותר.
 

דוד1000

New member
תשובה.

"שהפיל הירוק עם הפסים הורודים והכוכבים" ת. זה מראה שלא הבנת את הראיה או שאתה עושה את עצמך לא מבין. אין בסיפור הפיל עם שרואה את הסיפור הזה, אין בו נסים ברמה שיש ביציאת מצרים הוא לא ניתן לעם שראה את הפיל. ספר שיש בו פרטים אלא לא ניתן לשכנע אנשים שיפרסמו. ודבר זה ידע נותן התורה.
 

אורי רז

New member
לא ענית לכלום

"שהפיל הירוק עם הפסים הורודים והכוכבים" 'ת. זה מראה שלא הבנת את הראיה או שאתה עושה את עצמך לא מבין. אין בסיפור הפיל עם שרואה את הסיפור הזה, אין בו נסים ברמה שיש ביציאת מצרים הוא לא ניתן לעם שראה את הפיל. ספר שיש בו פרטים אלא לא ניתן לשכנע אנשים שיפרסמו. ודבר זה ידע נותן התורה.' לא הוכחת את ידיעת נותן התורה. כל שאר הפרטים ניתנים להשלמה, ואף קיימים בדתות אחרות - שאינך מכיר ולכן אינך יכול לטעון לגביהן דבר.
 

דוד1000

New member
אין ספר דומה באף אומה.

בס"ד נותן התורה הצליח לשכנע אנשים להעביר לדורות שאחריהם סיפור שבו יש ניסים המראים שליטה בבריאה לעיני עם, אותו עם קיבל ספר זה. הוא אומר שאדם לא יכול לעשות מעשה כזה והוא מודיע נחרצות שאין עוד מישהו שעשה ויעשה דבר כזה וזה ההוכחה שהוא הבורא. כך טוען נותן התורה. ואכן אין ספר דומה באף אומה. זה לא הגיוני שמי שטוען שהוא ברא את כל היקום לא ימסור את התורה לכל אדם בר דעת בעולם שהוא ברא. אם אנחנו לא מכירים עוד ספר דומה לתורה אז אין ספר כזה, או שהוא לא ספר שמפריך את התורה.ספר התורה הוא הספר הכי מפורסם בעולם בכל הדורות. וכך צריכה להיות הדת שמפריכה את התורה. לכן אין להפריכה על ידי טיעונים שאולי יש באיזה מקום דת דומה רק שאנחנו לא מכירים. נותן התורה טוען שהוא ברא את כל היקום ולא יהיה מישהו שיטען אחרת. מי שטוען שהוא ברא את היקום ולא נותן התורה, צריך למסור ספר שיהיה מוכר לכולם ויש בו נסים ברמה יותר גבוהה. ושיהיה כתוב בו שהוא ניתן לאלא שראו את הניסים.
 
למעלה