שאלה!!!

alfred

New member
נטלה יקר...

לא כל דיון שעניינו אופנועים סובב סביב ה"למי יש יותר גדול". אלפרד מיצה את הפאזה הזו כבר לפני הרבה שנים, וגם אז, הוא נוטה להאמין שהיה לו יותר ערך מוסף מהדיון הטרחני הזה. לאופנוענות יש יותר מפן אחד, גם אם קשה לך לראותו כרגע, וזה שהוויכוח הספציפי הזה בעיקר נסוב סביב שמועות וחוות דעת מיד רביעית, לא הופך אותו למרתק ולאמין יותר. יותר מדי פעמים בעת האחרונה מתמקד הוויכוח הזה ברמה המופשטת לחלוטין (אם להחמיא למשתתפיו לרגע), ונשאר ברמת ה"מוטומדריך". כשמדובר בוויכוח כזה, אלפרד לא רואה בו תועלת.וסליחה מראש אם הוא לא מצליח ליהנות מזה. ובעצם, איך אמרה בעצמה אחת ממשתתפות השרשור: "אבל בבקשה אל תמליץ פה לאף אחד על אופנועים אם מעולם לא עלית על כזה!!!! (סימני הקריאה במקור)". כל מלה נוספת מיותרת.
 

silicon

New member
נטלה, וכל שאר המתווכחים:

כדי שתוכל להראות מאיפה משתין הדג- אתה צריך שיהיה לך דג... Get my point? שלא תבין אותי לא טוב: אינ מתה-משוגעת-חולה על ה-ER שלי, גם בגלל מה שהוא עושה לי, אבל בעיקר בגלל שאין לי ברירה (או במילים של אבא שלי: "מה לעשות? אני האבא היחיד שלך"
) אז כל עוד אין לי משהו אחר, אני מתה על אושר שלי, אבל אני יודעת עוד משהו: כל עוד אני עם הפיצפון- אני דבקה במשפט: "לא הגודל אלא הטכניקה"- פשוט כי זה כל מה שיש לי לעשות איתו (והאמת- בינתיים טוב שכך...) תן לגדולים לעשות את הויכוחים שלהם- מותר להם, כי הם גדולים. ואנחנו? זה פשוט לא חשוב לאיזה 500 תלך. רק מה שיפה בעינייך ומתלבש לך יותר טוב על הגוף... ככה זה כשקטנים
 

G.O.D

New member
מסכים... לא מסכים...

קודם כל, מה הקשר של הנפח? זה שהכבדים מתווכחים על הכלים שלהם לא מבטל את זכות הויכוח על הכלים שלנו, מה? אם אופנוע הוא עד 500 הוא לא בר ויכוח? אין הבדלים? גם בין R750, סיביאר 900 וR1 (גיליון מוטו לפני חודשיים) ההבדלים הם לא בומבסטיים (בהנחה שהכתבה נכונה) כל נפח וההבדלים שלו, וכמו שאמר איינשטיין הכל יחסי. לגבי דיברי השדון, אני, כיוון שכל ניסיון הרכיבה שלי מסתכם בדיוורזן שלי לכן לא פתחתי את פי עד עכשיו, וגם לא אתן את דעתי בנושא כיוון שלא היה בבעלותי אף אחד מהנ"ל. וגם מי שרכב פעם על אחד מהם לא יכל לתת דעתו כיוון שצריך לירכב על אופנוע כמה ימים במצבים שונים כדי ממש להכיר אותו. אבל... כאשר אמרו פה שGPZ הוא לא למתחילים ניראה לי שהתכוונו למתחילים טיפוסיים כלומר צעירים תפרנים בלי ניסיון רכיבה ואז המשמעות של כסף לאחזקה וטיפולים משמעותי ביותר. וזו דעתי, אני בכלל לא מתייחס לפן המכאני כי כאמור מעולם לא היה לי GPZ אבל ממבט חטוף במחירי החלפים רואים שGPZ הוא היקר ביותר. בהצלחה, גילי.
 

amir_z

New member
הויכוח האם GPZ מתאים

למתחילים או לא הוא לפי דעתי מה שמדברים עליו. כולם אומרים כעדר ש GPZ לא מתאים למתחילים, בזמן שאלפרד טוען שהאופנוע מוגדר במגזין (שקוראים אותו שני אנשים יותר מאשר את מוטו) כהאופנוע למתחילים. שים לב גם שאצלהם אין מגבלה ל 500 סמ"ק ולכן אין סיבה להגביל ל 500 ובכל זאת הוא בנחר שם ככזה. אני חושב שויכוח למי יש יותר גדול, כבודו במקומו מונח, אבל כשמגיע מישהו חדש ושואל מהו האופנוע להתחיל איתו, כדאי לתת את הפרטים ולא להתחיל לזיין את השכל על כמה האופנוע שאני או אתה קנינו הוא האופנוע המושלם בשבילו. לפי דעתי היחיד שיכול להשוות ביניהם הוא מישהו שרכב על כולם ולא מישהו שקנה אופנוע מסוים ובגלל זה בטוח שהאופנוע שלו הוא הטוב בעולם. לי יש GPZ ולפי דעתי הוא מושלם. אבל אני מעולם לא נסעתי באופן קבוע על ER, GS, EN, DR, Diversion, GSX400 ובגלל זה הדבר היחיד שאני יכול להגיד הוא שה GPZ שלי הוא מעולה ולא גרם למותי. צריך לזכור מה המטרה פה - לעזור למישהו שמתעניין בקשר לאופנוע המתאים לו. לכן, אם כל אחד רק ישבח פה את האופנוע שלו בסופו של דבר, אחרי שנבלבל את השואל המסכן (כמו שעשו לי כששאלתי על אופנועי 600), אני ממליץ שאו שניתן תאור עובדתי או אוביקטיבי ממישהו שמכיר את כולם, או שלפחות אנשים לא יקטלו כלים שהם לא מכירים רק בגלל שהם שמעו שמועות או קראו סיפורים במוטו. Natla, למרות שאני עונה לך אני פונה בעצם לכולם. אל תשגעו את הבנאדם! וחוץ מזה, הויכוח הזה באמת מיצה את עצמו מזמן ולא מתקדם לשום מקום, אלא רק חוזר על עצמו כל שבועיים שוריאציה טיפה שונה
 

natla

New member
לסיכום הנושא...(הויכוח)

צודק אמיר, המטרה המקורית הייתה בכלל לעזור לבחור/ה למצוא אופנוע ואנו נגררנו לעוד וויכוח שבסופו של דבר לא תורם ובטח לא מועיל לאף אחד. בכל מקרה לא משנה איזה אופנוע הוא/היא תבחר העיקר שתיסע בזהירות ובבטחה, העיקר החיים שלנו ולא האופנוע. האופנוע שיישרף, יהיו עוד! שדון, מילה אחת נוספת! אמרת "קורא עיוור של מגזין אחד" ? כיצד אתה מסביר את זה ש 99.9% ממגזיניהאופנועים בעולם עוסקים בלא פחות מאשר בהשוואות בין אופנועים ? דהיינו, מה חזק יותר, מה מהיר יותר ועוד אלף ואחת שאלות המשתמשות בתבנית : "מה...יותר" לניסוח שאלה ? מה? גם הם מנהלים וויכוחים חסרי תועלת לחלוטין ? וכמובן הכל ב-
. אחרי הכל כולנו חיים באותו פרדס!
 

alfred

New member
ואם יורשה לקשישא להגיב במקום השדון

"קורא עיוור של מגזין אחד", מתייחס לציטוטים חסרי השחר מ"מוטו". "מוטו" לא המציאו כלום, ובוודאי שלא את המבחנים ההשוואתיים. אם ב"מוטו" רואים לנכון להמליץ על אופנוע מסויים כמומלץ יותר למתחילים משום שהפיירינג של מתחרהו יקר להחלפה, שיבושם להם. אלפרד ממליץ, ממרומי גילו ונסיונו, גם לקרוא בין השורות.
 

G.O.D

New member
במבט מדוקדק יותר במוטו

תראה שהם ממליצים על הGS ככלבוייניק ליומיום על הבנדיט 400 ככלי עם צליל ונשמה ועל הGPZ כאופנוע של גדולים אבל בנפח 500. אני לא מבין גדול בכלל, אבל מניסיוני הדל עם מוטו, ראיתי שהם נוטים לא ליקטול אופנועים (טוב חוץ מהגיליון שבו הם בחנו את היאווה 350) ולכן יש לקחת בעירבון מוגבל את מה שהם כותבים. אבל שוב, עלות חלפים ואחזקה, זה לא שיקול? אם ניתן ליקנות אופנוע נחות מבחינת ביצועים (GS) ביחס לGPZ אבל אחזקתו וחלפיו נמוכים בצורה משמעותית, זה לא שיקול? גילי.
 
אני לא יודע מה איתך גילי....

ומבלי להכנס לזה יותר מדי עמוק... עלות אחזקה לא הופכת אופנוע מסויים לאופנוע טוב יותר לרוכבים מתחילים ואינה קשורה לאופיו של הכלי... תבודד את השיקול של "אופנוע למתחילים" מכלל שיקולי קניה של כל אופנוע שהוא...
השדון .... ™TheNightDevil
 
תיארתי לעצמי שנגיע לזה....

והייתי צריך להקשיב טוב למה שכתוב בין שורותיו של אלפרד... קראתי...ולא הקשבתי. לסיכום של עניין אומר שאתה פשוט מפספס את הנקודה ואין טעם, מבחינתי, להמשיך ולדוש בזה... זה לא יגיד לשום מקום... תחשבו שלא היית בשרשור ולא "דיברתי"...
השדון .... ™TheNightDevil
 

alfred

New member
שדון יקירי, אנחנו בשלים לבירה....

והלוואי ששסתומיו של הבימר היו עובדים בתזמון כה מושלם...
 

natla

New member
שיהיה. גם לי כבר נמאס.

NO HEARTS FEELINGS, HA ? או שמא hard feelings ? Natla שלא הפסיק לאהוב את חברי הפורום ולו לשנייה אחת. נ.ב שדון, חכה, חכה ליום חמישי....
 

Vintage

New member
עוד דבר קטן ששכחתי...

החברה בקוואסקי צריכים להוריד את הראש בבושה , לא היה קשה להוציא את האי אר עם דיסק מאחורה (כמו שלקחו את הגלגל הקדמי של הג´י פי זד יכלו לקחת גם את האחורי). גם את הבולמים היה אפשרים להחליף ביחיד ואני לא מאמין שכל העניין היה מעלה את מחיר האופנוע מהותית אם בכלל. לגבי השלדה אני לא אדבר כי אני אישית אוהב שלדת צינורות על אופנוע עירום אבל בכ"ז יכלו לתרום קצת יותר בתחום בהתחשב בטכנולוגיה בימנו.
 

natla

New member
מתחמק משהו ?

עדיין לא חזרתה אליי בנושא השלדה? מה ההבדל בין השלדות של הכלים ?
 

Vintage

New member
לומר לך את האמת

נשבר לי מהדיון הזה... :) כל פעם הוא חוזר על עצמו. אני לעולם יותר לא מתערב ושכולם יקנו סובארו ג´סטי 88 מצידי (יש לי אחת למכירה אם מישהו רוצה לרדת ל4). סע בזהירות ידידי ובמפגש אני אראה לך את ההבדל.
 
GS500 לעומת CB500 ../images/Emo50.gif

שנים רבות אני רובכ על אופנועים, לרוב על כאלו שהם למעלה מ 750-800 סמ"ק. לפני מספר שנים קניתי בהזדמנות CB500. ממש נהיניתי. אני חושב שזה אופנוע מצויין
כדי להדגיש את ההבדל בין ה- CB500 לבין ה- GS500 (שכבודו במקומו מונח) אספר מקרה שקרה לי. לפני מספר שנים נסעתי לטקס סיום מסלול של בני אי שם בבקעת סיירים. מכיוון שהמכונית המשפחתית היתה מלאה בסבתות ודודות, וגם מכיוון שאני מעדיף לרכב על האופנוע, רכבתי לטקס. כמו תמיד, עם הנסיעה דרומה הצטרפו אלי עוד מספר רוכבי אופנועים, ביניהם היו גם שניים על GS500. היה יום חם ויבש במיוחד. נסענו במהירות ממוצעת של 130 - 140 קמ"ש דרך מצפה רמון. לצערי הרב, בכביש בקעת סיירים-בקעת עובדה, "שבקו" שני ה- GSים, לדעתי, בגלל מערכת הקירור שאינה מספקת למאמצים ממושכים ביום חמסין ישראלי. ותחשבו על זה
 
למעלה