תגובה לתגובה
לא טענתי זאת הפעם, בניגוד לקודם, אתה מסכים אתי שאכן לא טענתי זאת, וההתקפה נגדי בנקודה זו הייתה לא מוצדקת. תודה. התורה אינה ידע אנושי אלא דברי אלקים חיים ניתן גם להאמין בזאת. ביהדות יש יותר מזרם אחד. בעיקרון כלל לא משנה מה כתוב בתורה, כי התורה אינה מקור הקדושה, אלא היא מפורשת ע"י חכמינו, וחכמינו הם המחליטים מה פרוש הכתוב בתורה, אפילו אם זה ההפך המוחלט ממה שכתוב שם. מכאן שמקור הקדושה היא התורה שבע"פ, והיא היא שקידשה את התנ"ך, ואפילו היא שהחליטה איזה ספר יהיה בתנ"ך ואיזה לא, וברצונה מקדשת משפט אחד, וברצונה הופכת משפט אחר, הכל לפי הידע וההבנה של המפרש בזמן פרושו. כח זה הוא הגורם לסיבוב כח משיכה לא גורם בהכרח לסבוב. כוח משיכה מושך שני גופים עד שהם ניפגשים. כדה"א מסתובב סביב השמש בגלל קיום 2 כוחות, כוח המשיכה + הכוח הצנטרפטלי = הכת הצנטרפטלי מבטל את כוח המשיכה ולכן נוצר מצב יציב. השמש אינה סובבת סביב כדה"א, מכאן שלא קיים הכוח הצנטרפטלי ולכן לא יכול להווצר מצב יציב של סבוב השמש סביב כדה"א. מדידת הכוח הצנטרפטלי יכולה להעשות ע"פ השמש וע"פ כדה"א, כל אחת מהמדידות הללו יתן תוצאה אחרת, שמהם ניתן לקבוע חד משמעית מי מסתובב סביב מי, ומי לא. ובזאת כל עניין הייחסיות בין 2 גופים בעניין זה נופל לחלוטין, אלא אם כן אתה מסתמך על מצב מאד נדיר, שאכן קיים לפעמים, שבו 2 גופים סובבים אחד סביב השני. כל שאר הניתוחים, מערכות הייחוס, הצירים,...זה הכל מתמטיקה טריויאלית שלא לעניין. אף תאוריה מתמטית לא תשנה את הטבע עצמו, ובטבע עצמו קיים כוח צנטרפטלי מכוח סבוב כדה"א סביב השמש, ולא קיים כוח זה מסיבוב השמש סביב כדה"א. מכאן שאין אפילו שום צורך להסביר את הטעויות הפיזיקליות בכל מערכת שהבאת (ניסיתי לעשות זאת, אבל זה דורש ידע פיזיקלי של בית ספר תיכון, ייתכן שאתה מתקדם מדי ואתה מנסה להיות יותר מתוחכם מהטבע עצמו), אך זה באמת לא חשוב, אין שום טריק מתמטי שיכול לשנות את עובדות הטבע הבסיסיות. אין עדיפות של כוחות בכוח המשיכה אין עדיפות. בכוח הצנטרפטלי יש עדיפות ברורה. על כדה"א הוא קיים, על השמש לא. אם היא מואצת או לא, זו שאלה יחסית למה לא. אם היא מואצת, אז היא מואצת אבסולוטית. והבדיקה היא שבמערכת מואצת נולד כוח, יש מאין, שלא קיים במערכת שאינה מואצת. ניתן הכוח הזה למדידה - המערכת מואצת. בלי ייחסית. לא נמדד כזה כוח - המערכת לא מואצת, ותנועתה היא ייחסית לכל שאר המערכות שאינן מואצות. זו הסיבה שלא בוחרים בפיסיקה מערכות ייחוס מואצות, אלא כקרובים, כאשר תאוצת המערכת קטנה ייחסית לכוחות האחרים הניבדקים. סתם גרגר אבק קטנטן וזמני -------- זו אמונתך האם לדעתך גודלנו הייחסי, וזמננו הייחסי, לייקום אינו כזה? הרי זו לא אמונה, זו ידיעה. ואמנם הגזמתי קצת בייחסי החשיבות שלנו, אנו קטנים ייחסית מיליארדי מונים מגודלו של גרגיר אבק אלינו. לקיום חיים כלשהם בכל נפח היקום לא, אינני יודע אם יש חיים בייקום. אך אני יודע שיש בייקום תופעות אחרות שהחיים האנושיים מתגמדים לעומתם. מתגמדים בגודלם, בחשיבותם, בטווח פעולתם, בזמן פעולותם, וכ'. מאיפה אתה ממציא את ה"אמונה"? האם אני "מאמין" במשהוא שאיננו אמת מקובלת בידע האנושי היום? זה הכל מה שקרוי "ידיעה קונסטרוקטיבית", אין כאן שום קורטוב של "אמונה" כפי שאתה מאשימני.