תהיות על מוות

ellendili

New member
אמ... אך תטפח יותר מדי תקוות לגבי הספרים

הבאים... זה לא משתפר. אני מבינה למה אתה מתכוון ב"ספר כמו סרט" לגמרי היו ם קטעים שקולינס כאילו כתבה תסריט. טוב, אולי זה אומר שהעיבוד הקולנועי יהיה מוצלח...? אבל עדיין יש בו תיאורים של דיכוי ורעב ומצוקה אנושית אמיתית. ויש ביקורת חברתית ופוליטית. לא הייתי קוראת לזה פשטני. הייתי אומרת שישנם חלקים בספר שכתובים באופן פשטני. זה נשמע לי יותר מדוייק
 

אייני

New member
האמת שזה בדיוק מה שאני מקווה

לגבי העיבוד הקולנועיXDDDD ועם הדיוק שלך - מסכים:) ואה!! ושכחתי לגמרי!! איך את לא מכירה את סלבטורה????????? טוב הוא לא מפורסם, אבל עדיין!!!!!! בעיקרון, הסיבה המרכזית, גם כיום, שאני יחסית מעריך אותו, היא טרילוגיית האלף האפל. הקטע המשעשע הוא שהטרילוגיה לא כ"כ טובה בגלל סגנון הכתיבה או המקוריות של העלילה או משהו. הסיבה שהטרילוגיה כ"כ טובה היא הרעיון המבריק של איך בנויה חברה של אלפים אפלים. כאילו, הטרילוגיה הזאת סובבת סביב אלף אפל בשם דריזט שנולד בעיר של אלפים אפלים מרושעים (וכמה מפתיע, דריזט נולד עם מצפון והוא מגלה שהוא לא אוהב את הדרכים המרושעות של בני גזעו). הקטע הוא שהתיאור של העיר (שזו עיר תת קרקעית אגב, כי האלפים האפלים שונאים את אור השמש) - והתיאור של כל החברה של האלפים האפלים - איך היא בנויה ואיך היא מתפקדת - הרעיון פשוט היה ממש טוב לדעתי.
 

גיני1998

New member
תגובה קצרצרה-

הספר הוא לבני נוער שעדיין לא חטפו את הכאפה מהחיים - אז גם הגיבורה הראשית לא חוטפת אותה
אם יש משהו שדוחה אותי זה התנשאות של מבוגרים על צעירים.נכון,קטניס זקוקה לחתיכת כאפה שתעיר אותה במשחקים וגם עוד כמה בני-נוער שנתקעו בגיל 5 אבל לא כל מי שבין גיל 12-18. יש ילדים בני 13 שמתמודדים עם דברים הרבה יותר קשים מכל מה שעבר על מישהו בן 40 ולא כולנו חיים בעולם עם פיות ורודות של דיסני. סליחה אם יצאתי תוקפנית,הנושא הזה שהמבוגרים מתנשאים על בני-הנוער פשוט מרתיח אותי
 

ellendili

New member
כשתגדלי תביני


סתם, סתם!! אני אגב מסכימה איתך. כמו שכתבתי באחת התגובות למעלה. "םפר נוער" זה תירץ. ואחד עלוב.
 

אייני

New member
וול, א' כל

כמות ה"XD" ששמתי שם אני מקווה שהעידה מספיק שהאמירה הזאת נאמרה בצחוק, כן?XD (כמובן שבלי קשר - אם נפגעת אני מתנצל!) בנוסף- בלי קשר, בגלל שלא באמת נערך כאן דיון רציני, אז הרשיתי לעצמי להיות לא פוליטיקלי קורקט ולהגיד "כל" במקום "רוב", ודברים קטנים כאלה. אחרי הכל, אמנם - יש ילדים בני 13 שמתמודדים עם דברים קשים, אבל לא עליהם דיברתי, אני מדבר על קהל היעד הספציפי של אלה שיקראו את משחקי הרעב - וסביר להניח שמדובר במתבגרים שרובם לא באמת התמודדו עם הרבה דבריםXD
 

N o R i K o

New member
אל תיפגעי!


אני בטוחה ששום דבר שנאמר כאן לא נועד לפגוע בך או בשאר הקוראים הצעירים! שמעי, בתור טינאייג'רית שתמיד התנשאו עליה, ואני יכולה לומר לך שעכשיו, בגיל 20, אני עדיין מוצאת קוראים מבוגרים ממני שמתנשאים עליי (היה לי פעם ויכוח אינטרנטי ממש רציני על HG עם מישהי מבוגרת ממני ופשוט הרגשתי שהיא מדברת אליי כאילו אני מטומטמת
בסוף זה הסתדר
) וזה תמיד יהיה כך... זה לא עניין של גיל, פשוט 'אין חכם כבעל נסיון'. וכשאת קוראת הרבה יותר ספרים ולומדת להסתכל על ספר כמעבר ל'סיפור' אלא כעל יצירה מסוימת, יכול מאוד להיות שדברים יפריעו לך הרבה יותר. ההנחה שלנו וההנחה של הסופרת היא שלבני נוער יש פחות נסיון בקריאה אז פחות יהיה להם אכפת. מצד שני, עובדה שלך אכפת ולנו אכפת. וכדי להוכיח שזה לא עניין של גיל... לא מזמן דיברתי עם מישהי שמשרתת איתי (וגדולה ממני ב-6 ימים
) על 'אשתו של הנוסע בזמן'. היא חשבה שזה ספר מדהים, אני חושבת שזה ספר נורא
אז היא אמרה לי "זה כולה סיפור אהבה, מה אכפת לך." אז זהו, שאחרי קריאת המון סיפורי אהבה, כן אכפת לי. אז זה לא קשור לכך ששתינו באותו גיל, אני פשוט קראתי יותר אז אני מצפה ליותר, והיא לעומתי לא תולעת ספרים מטורפת אז אם כבר היא נתקלת בספר רומנטי, לא כזה אכפת לה... למה תמיד אני יוצאת כל כך חופרת? בקיצור, מצטערת שיצא שגרמנו להרגיש ככה, זו ממש לא הייתה המטרה...
 

פאנגירל

New member
פפפ מסכימה לגמרי

לגבי זה שלא צריך להפגע או משהו. גם אני בגיל הזה והרבה אנשים התנשאו מעליי והרבה פעמים הצלחתי להסביר להם למה אני מתכוונת בסוףP: ואם לא... טוב, לא נורא
ולא אהבת את 'אישתו של הנוסע בזמן'? הוא אחלה ספר. אמרו לי שהוא מדהים ואם הייתי שופטת אותו ככה הוא באמת קצת אכזבה, אבל כספר הוא חמדמד מאוד ומתוק. עוד לא פגשתי מישהו שאמר עליו שהוא נורא
למה?
 

N o R i K o

New member
לאשתו של הנוסע בזמן


שמעי, בקריאה ראשונה חשבתי שזה ספר חמוד ותו לא. אבל אני תמיד טוענת שקריאה ראשונה היא רק לשם הספר. כדי לאמוד את איכות היצירה צריך לקרוא פעם שנייה ולהבין עד כמה את באמת מחזיקה ספר חכם בידיים. 'אשתו של הנוסע בזמן' הוא ממש לא ספר חכם. כלל פשוט מס' 1- אי אפשר לשנות דברים בעבר. אז הנרי חוזר למוות של אמא שלו די הרבה פעמים, הוא טוען שהוא ניסה פעם פעמיים אבל קלט שזה לא מצליח, הרים ידיים וויתר. התחמקות של הסופרת מהתמודדות של הדמות עם הסיטואציה. למה לא לספר לנו מה הוא עשה במקום לומר את זה ככה סתם באוויר? כלל פשוט מס' 2- קלייר כפופה להנרי. מאז שהיא זוכרת את עצמה היא יודעת שהיא נועדה לו. היא לא מנסה לשנות את זה, לא מנסה להתנתק ממנו. במקום להיות הטינאייג'רית המרדנית שמנסה לצאת עם 80 גברים בשביל לשכוח ממנו, או בשנתיים בהן הוא הולך ומבטיח לה שהוא יחזור ללכת ולראות עולם ולומר לעצמה "אם הוא באמת נועד לי אז ניפגש", היא פשוט חיה את החיים שלה בידיעה שיום יבוא והוא יגיע. היא אחת הדמויות הנשיות הכי מבישות שנתקלתי בהן, זה כל כך -לא- פמיניסטי וכל כך משתרך ומעצבן (נראה לי שכבר עלית על זה שאני לא אוהבת דמויות משתרכות). אני לא מבינה למה היא נותנת לעצמה לחיות עם הגורל המזוויע הזה שלה במקום לנסות לשנות את זה. והסוף... כאילו, מה? אז לא רק שהיא חיכתה להנרי כל החיים, היא גם מחכה לו עד המוות? כשהיא מקומטת ומכוערת בת 100 הוא נזכר להגיע? אפילו אחרי שהוא יוצא לה מהחיים היא כפופה לו. אפילו כשהיא שוכבת עם המה-שמו המאוהב הזה (גומז?) היא גונחת 'הנרי'. די, די, תפסיקי להיות כזאת פוסי. כל הספר רציתי להעיף לה כאפה. ודבר אחרון... פדופיליה, הלו?! ילדה בת 6 רואה גבר בן 30 ניגש אליה, עירום, והוא מבטיח לה שהוא יגיע באופן קבוע לאורך השנים, עדיין עירום, רק שתביא לו בגדים. אז בהתחלה הם מתיידדים, זה מגעיל אבל עוד סביל, ואיפשהו בגיל 10 היא הולכת למסיבת כיתה וחוזה בסיאנס שהוא יהיה בעלה! וואו, איזה רומנטי. ואז בין גיל 12 ל-18 היא מנסה לשדל גבר בן 35-40 לשכב איתה, אבל הוא 'מחזיק את עצמו'. איזה יופי. כשהיא מגיעה לגיל 18 הם שוכבים. הוא בן 40. איכס, איכס, איכס. וגם כשהם מתאפסים על ההווה, היא בת 20 והוא בן 28... הפער הזה גדול. אלו שני שלבים שונים בחיים. זה הרבה פחות דוחה מכל שאר הספר, אבל עדיין לא מצא חן בעיניי. נערה שלא ידעה עולם והייתה כפופה רק לגבר אחד נאלצת להתחתן איתו בגיל כל כך צעיר, כי הוא אמר לה שזה מה שקורה בעתיד. ואף אחד מהם לא ניסה לשבור את הגלגל הזה. אז כמו שאמרתי, לא, זה לא ספר חכם. הייתי אוהבת את הרעיון אם קלייר לא הייתה כל כך מרי-סו והייתה מנסה לעשות משהו עם עצמה, לצאת מהמעגל הזה, לברוח מהנרי, למצוא את עצמה- ובכל זאת הכל היה קורה. הייתי אוהבת את הרעיון אם הנרי לא היה כזה פדופיל. אם הוא היה מתחיל לבקר אותה כשהוא בן 25 והיא בת 15. אז בהתחלה זה קצת משמעותי ולאט לאט היא בת 17 והוא בן 22 והפער כבר הרבה פחות נורא והיא בדיוק בגיל ההתבגרות, וזו ההזדמנות המושלמת של אודרי ניפינגר להכניס את כל קטעי הסקס האינסופיים והמיותרים לחלוטין שהיא הוסיפה. שמעי, אין לי בעיה עם סקס בעלילה כל עוד הוא באמת הכרחי לעלילה, אבל... הם עושים סקס למען הסקס ותו לא. יש אפילו חלק שקלייר שואלת את הנרי "גם כל הזוגות האחרים עושים כל כך הרבה סקס?" - חומד, אם היית מנסה גברים אחרים אולי היית יודעת.
ואולי גם הייתי אוהבת את הספר הזה אם הם היו מנסים לכופף את החוקים. בכל זאת לנסות לשנות משהו בעבר. להתחמק מדברים מסוימים. העובדה שהנרי חזה את המוות שלו, ואז הם עוד עשו מסיבת פרידה מזעזעת כזו... זה היה דוחה. לך תעשה משהו עם עצמך יא אפס! בפועל הסופרת מתייחסת לקוראת הנשית הממוצעת כאל טיפשה שכל מה שחשוב לה זה שהזוג יהיה יחד בסוף. החלק היחיד בספר שהצליח לגעת בי היה הלידה של הילדה שלהם. חוץ מזה מדובר באחד הספרים השוביניסטיים והשטחיים שנתקלתי בהם. מצטערת מאוד בפני כל מי שאוהב את הספר הנ"ל. חברות שלי למשל אוסרות עליי לדבר עליו
 

ellendili

New member
מסכימה חלקית. ייתכנו ספויילרים לספר

מסכימה עם שני הסעיפים הראשונים שלך. אבל לא עם קטע הפדופיליה. לדעתי לא צריך לראות כל דבר באור מיני. אין שום דבר רע ילדה שמיודדת עם גבר כשלאף אחד מהם אין מחשבות סוטות בראש (אני מדברת על השלב שלפני הסיאנס). אני באמת לא רואה את זה כמוך. אחרי זה מגיע הקטע שבו היא נערה מתבגרת מטומטמת שמנסה להשכיב אותו והוא לא מוכן. טוב... זו בעיה שלה... היא הכניסה לעצמה לראש שהיא מאוהבת בו. זה לא ממש אשמתו
. ואני באמת לא רואה שום דבר דוחה בנערה בת 18 וגבר בן 40. ז"א... זה כל מקרה לגופו. והסופרת מנסה לשכנע אותנו שמדובר באהבת אמת אז בהנחה שזו באמת אהבת אמת- אין בזה שום דבר רע. בטח ובטח כשמדובר על פער של 8 שנים. זה בכלל לא הרבה. עזבי את כל הקטע שקלייר כרוכה אחריו כמו כלבלב ושניהם די מוגבלים שכלית ורגשית. פה אנחנו מסכימות. ודווקא מכל הדברים הלידה של הילדה נראתה לי הכי קיטשית ועלק הפי-אנדינג... בקיצור זה לא ספר שאי פעם ארצה לקרוא שוב או שאמליץ עליו לאחרים. אבל אני לא מסכימה עם כל ה-"איכס איכס". שובינסטי ושטחי- כן. דוחה וסוטה- לדעתי לא.
 

N o R i K o

New member
האמת היא שלא ממש ניסחתי את עצמי נכון


לא היה נכון מצידי להאשים את הנרי בפדופיליה, עמו ועמך הסליחה. האשמה היא הסופרת. אני לא אוהבת את העובדה שהיא גורמת לנו לחשוב שזה רומנטי. שגבר הולך לראות את אשתו בימי ילדותה ומבחינת התפיסה המחשבתית שלו היא לא סתם ילדה אלא אשתו. שהילדה מגיל מאוד מאוד קטן מאמינה בלב שלם שזה יהיה בעלה... בגיל 7-8 בערך היא שואלת אותו "אתה נשוי?" וכשהוא לא עונה לה היא בוכה ואומרת לו שהיא נורא קיוותה שהיא אשתו. ילדות בנות 7 בכלל חושבות על הדברים האלה?! נכון שהוא לא אשם, אבל הסופרת כאן נכנסת לאזור טאבו בעיניי. וכשהוא מנשק אותה בפראות בגיל 15 והיא אומרת לו שזו הפעם הראשונה שבה הם מתנשקים... קראתי את הספר הזה בגיל 15 בעצמי, נראה לי, וגם אם הבן ה-40 הכי מסוקס בעולם, בטענה נחרצת שהוא בעלי לעתיד, היה מנשק אותי, נדמה לי שהייתי מזועזעת ומתחילה לבכות ומגישה תלונה על הטרדה במשטרה
ולגבי הפרש ה-8 שנים- כמו שאמרתי, זה הרבה פחות נורא, ואם קלייר הייתה בת 25 והוא היה בן 33 זה היה הרבה פחות נורא. אבל ילדה בת 20 שרק סיימה תיכון ורק ניסתה למצוא את עצמה ועדיין תקועה בשלב בו היא לא כל כך סגורה על עצמה, הולכת ומתחתנת עם גבר שבכלל לא מכיר אותה!!!1 רק כי האני העתידי שלו אמר לה שהם עומדים להתחתן. \: עצוב עצוב. בתכלס זה היה עצוב גם אם שניהם היו בני 20. ובאיזשהו מקום גם אם היא הייתה בת 25... כן, אני סותרת את עצמי ועומדת על טעותי
אבל זה פשוט חוזר לעמדה הראשונית שלי... שקלייר דמות שטחית ומטומטמת וחבל. והסיבה לכך שאהבתי את כל סאגת הילדה שלהם היא כי זה מה שקלייר רצתה. פעם ראשונה בחיים שהיא הולכת נגד הנרי, וגם אחרי שהוא עשה לעצמו את הניתוח עקרות היא עדיין הצליחה להיכנס להריון. הייתי גאה בה. ממש רציתי שהיא "תנצח אותו". אחרי שהילדה נולדת זה שוב נעשה מטופש ומזעזע וקיטשי. \:
 

ellendili

New member
כל כך נכון.

אני חושבת שזו אחת הסיבות שבגללן לא חיבבתי את קטניס. קולינס לא נותנת לה לעשות כלום! פשוט כלום. שום דילמה מוסרית שהיה לה פוטנציאל בסוף לא באה לידי ביטוי. שום דבר שקטניס עושה לא נובע מתוך החלטה ושיקולים שלה. מדמות ראשית הייתי מצפה ליותר.
 

ellendili

New member


אתה לא היחידי. אני חושבת שבעיקר בגלל מה שאמרת היה לי קשה לחבב את קטניס.
 

גיני1998

New member
לגמרי נכון


ברוך הבא קודם כל,שם?גיל? אני נועה,13, כל הספר הראשון חיכיתי לרגע הזה שקטניס תצטרך להחליט באיזה בעיה קשה של האם להרוג\לא להרוג...זה לא קרה T-T קולינס מסדרת לה חיים קלים,יש לה סיבה לרצוח אחרים והיא לא נתקלת במקרה במישהו בלי שהוא יראה אותה בזירה (שגם זה הזוי) ואז היא יכולה להרוג אותו בירייה אחת. כתבת באחת ההודעות שהיא שטוחה ולא רגשית,אני לא מסכימה עם זה
קטניס מ-ל-א-ה ברגשות,היא פשוט מדחיקה אותם.רואים שהיא אוהבת את גייל ואחותה מאוד ושהיא כאילו מתרכזת בנקודה הזאת של "לצוד,להכין אוכל,לשרוד" מאז שאביה מת.זה לא אי רגישות-זה המון המון המון הדחקה *כמו שסנייפ נראה בספרים הראשונים פוץ חסר לב
 

אייני

New member
כן, ידעתי ששכחתי משהו

אז אני יונתן, בן 22, טוב שהזכרתXDDDDDD ואני חושב שלא הבנת כ"כ למה התכוונתי. לא אמרתי שהדמות עצמה היא שטוחה ולא רגשית - אלא שהיא לא מראה את הרגשות שלה לקורא. כלומר, מבחינת הקורא - הוא לא יודע איך היא מרגישה כמעט אף פעם (ככה שאפילו אם הדמות היא הכי מלאת רגשות שיש - זה לא משנה את מה שאמרתי, כי אני מדבר על נקודת המבט של הקורא). שזאת הבעיה. קשה מאוד להסביר לקורא איך קטניס מתמודדת עם דילמה רגשית - כשהקורא כמעט אף פעם לא שומע על הרגשות של קטניס ולא בטוח מה היא מרגישה... כאילו, בשביל לדבר על דילמה רגשית של דמות - קודם צריך להתחיל לבנות בעצם (מבחינה סיפורית) את הרגשות שלה, ושהקורא יבין מה עובר אצלה בראש וזה - ואז אפשר להביא את הדילמה ויהיה יותר קל להתחבר אליה. הדוגמא הכי ברורה לזה היא שתכלס (ובדיוק דיברתי על זה כאן בשרשור עם פאנגירל) - עד עכשיו אין לי אפילו שמץ זעיר של מושג מה קטניס הייתה עושה במקרה של דילמה. למה? כי אני לא באמת מכיר את העולם הרגשי והערכי של קטניס. וזה לא אמור כ"כ לקרות לטעמי אחרי קריאה של ספר שלם בו היא הדמות הראשית... (ואם תסלחי לי, בלי שום קשר לדיון - אני חייב קצת להתקטנן ולהגיד שפוץ חסר לב זאת דווקא לא דמות חסרת רגשות. בדיוק להיפך. תיעוב ושנאה הם בהחלט רגשות - וסנייפ היה עמוס בהם לחלוטין בספרים הראשוניםXDDD)
 

ורדונה2

New member
זה לא הפריע לי, פשוט מהסיבה הפשוטה

שאף אחד לא יאהב דמות ראשית שהיא רעה. קטניס לא מושלמת, ואני אישית בכלל לא אוהבת אותה (אפילו לא מחבבת אותה), אבל אף אחד לא ייקשר ויזדהה עם דמות שהיא רעה וחסרת מוסר לחלוטין. ואני חושבת שבאיזשהו מקום קולינס רצתה להעביר את המסר שקטניס לא רוצה לקחת חלק במשחקים, שהיא עושה זאת בלית ברירה ואם הבחירה תהיה נתונה בידיה- והבנאדם שמולה לא יהווה איום ממשי לחייה- היא לא תפגע בו. העובדה שקטניס לא ששה להרוג אף אחד אלא אם כן זה הכרחי, בעיניי זה ה"סאב-טקסט" בסיפור שבעצם רומז לנו מה הולך להיות בספרי ההמשך ובאיזה צד קטניס תבחר לעמוד.
 

אייני

New member
הממ, בלי להעליב

אבל אני חושב שלא הבנת מה שכתבתי שם... אני אנסה להסביר שוב. אם קטניס הייתה מתמודדת עם דילמות ויוצאת מהן טהורה - אז כע - היית צודקת בכל מילה. למשל, אם היה מצב בו קטניס הייתה יכולה להרוג את ת'רש/רו/ ביריית חץ, והיו רואים אותה מתחבטת, ואז אומרת "לא, אני לא אעשה דבר כזה!" - אז מה שהיית אומרת היה נכון בכל מילה. אבל זאת לא הייתה הנקודה בכלל. הנקודה הייתה - שקטניס אפילו לא הייתה צריכה לחשוב על זה! ועל זה אני מתעצבן... כאילו, נראה לך הגיוני - שמישהו משתתף במשחקי הרעב, והוא אפילו לא צריך להתמודד עם שום דילמה מוסרית - זעירה ככל שתהיה?! כאילו - זה כבר מצב ממש ממש מוגזם. זה משחקי הרעב! שם את צריכה להרוג את כל מי שנמצא איתך! איך ייתכן שמישהו היה במשחקי הרעב - ואפילו פעם אחת הוא לא היה צריך *לחשוב*! - רק *לחשוב!!!* על דילמה מוסרית אחת ויחידה, קטנטונת ככל שתהיה? ויותר מכך - השיא הוא שלא רק שקטניס לא נתקלת בדילמה המוסרית הקטנה ביותר של להרוג בעלי ברית/ידידים (שזה עוד איכשהו, רק איכשהו -מילא) - השיא הוא שאפילו הדילמה המוסרית של להרוג מישהו זר אין לה!! (שוב - שימי לב, זה לא שהייתה לה דילמה כזאת, והיא התמודדה והחליטה שהיא מוסרית. זה שבכלל אין כזאת! נראה לך הגיוני שבמשחקי הרעב אין אפילו פעם אחת דילמה של להרוג מישהו זר?). כלומר, אין מצב בו, למשל, קטניס עומדת על עץ, ומישהו עובר למטה בלי לשים לב אליה, וקטניס יכולה לשאול את עצמה "וואלה, אני יכולה לירות בו חץ. אבל האם זה מוסרי? מצד אחד - הוא לא עשה לי כלום. מצד שני - הוא בטוח יעשה!". שימי לב - אין מצב כזה בכלל. שזה כבר שיא השיאים - זה המצב הכי הכי בסיסי ש*חייב* להיות ל*כולם* בתחרות כמו משחקי הרעב... הנה - את אמרת למשל בהודעה שלך ש"קולינס רוצה להעביר את המסר שקטניס לא תהרוג בנאדם שלא יהווה איום ממשי לחיה", כמו בדוגמא שנתתי. אבל קולינס בכלל לא העבירה מסר כזה. לקטניס לא הייתה אפילו *הזדמנות* להרוג אדם כזה! קטניס לא נכנסה אפילו פעם אחת לדילמה של האם להרוג אדם כזה! אם היא הייתה נכנסת לדילמה ומחליטה "לא אהרוג! אני מוסרית!" - אז היית צודקת בכל מילה. אבל פשוט אין דילמה כזאת בכלל אפילו פעם אחת בספר. ככה שלמען האמת - קולינס - לא רק שהיא לא העבירה שום מסר לגבי המוסריות של קטניס - היא פשוט *התחמקה* מלהעביר כל מסר אפשרי עליה... כל פעם שלקטניס הייתה *הזדמנות* להרוג מישהו - זה היה רק כי אותו אחד איים על החיים שלה בזה הרגע. הסופרת לא נתנה לה אפילו פעם אחת ויחידה *הזדמנות* להרוג מישהו שלא מאיים על החיים שלה בזה הרגע. ואם אין הזדמנויות כאלה - ברור שאין דילמות בנושא בכלל. כאילו, זה מה שהרתיח אותי כבר, זה שהסופרת כל הזמן מסדרת לה מצבים נורא נורא קלים מבחינה מוסרית. קטניס לא הייתה צריכה אפילו פעם אחת להתחבט בשאלה מוסרית *יחידה* מכיוון שהסופרת פשוט מונעת ממנה כל דילמה אפשרית. ותכלס - הדילמות המוסריות האלה זה הדבר הכי מעניין בספר לדעתי, וחבל שאין אפילו רמז להן. כאילו, אני אישית ממש סקרן לדעת מה היה קורה, כי מצד אחד קטניס נראתה כמו מישהי שכן תלך רחוק כדי להשיג את המטרה שלה. מצד שני - כמה רחוק? האם היא הייתה הורגת מישהו שלא שם לב אליה, כמו בדוגמא שלי? האם היא הייתה הורגת מישהו כמו ת'רש? האם היא הייתה הורגת את רו? או אולי, היא לא הייתה הורגת את רו אלא פשוט אם רו הייתה נפצעת קשה היא לא הייתה מסייעת לה? זה משהו שממש ממש מסקרן אותי - אבל קטניס אפילו לא נקלעה למצב בו היא תצטרך רק *לחשוב* על דילמה כלשהי, אפילו על הכי הכי קטנה מבין כל אלה שציינתי, שכמו שאמרתי - זה ממש מוגזם במצב כמו משחקי הרעב...
 

ורדונה2

New member
שמע

הזיכרון שלי זוועתי ככה שאפילו שקראתי את הספר לפני שבוע+ בערך אני לא באמת זוכרת הרבה, אבל אני כן זוכרת במעורפל שכן נכתב הרבה על דילמות מוסריות שם. בסופו של דבר כשהיא הייתה עם פיטה, כן הייתה לה האופציה להרוג אותו, והיא בחרה להתאבד יחד איתו (מה שזיכה את שניהם בלהישאר בחיים). לא זוכרת אם חפרו על זה יותר מדי, אבל היא עמדה בפני דילמה והחליטה לצאת "טהורה". אני לא באמת רואה מה כ"כ מפריע כאן. אם כבר משהו מפריע לי, זה הספרי המשך המחרידים (אם לא יצא לך לקרוא אותם- אל!!!). והטעם שלנו פשוט שונה בספרים... קראתי כמה הודעות שלך. אני מוכנה לוותר על סוף מפתיע בטירוף ומבאס תחת, בשביל סוף מעניין, אם כי לא מפתיע בטירוף, אבל מספק, ולא גורם לי לרצות לדפוק לעצמי כדור בראש
ויודע מה... אולי אתה בעצם תאהב את הספרי המשך
 
למעלה