...
א. אני מאמין שהמשיח יגיע בכל מקרה. באיזו דרך ומתי? זה תלוי בנו. אם זה ימשיך ויגדל, וזה אכן ימשיך ויגדל, אני מאמין שהוא בהחלט יבוא לפני שנת ה-6000 לבריאת העולם. ב. מובן שאני מאמין שהכל יהיה טוב כשיבוא המשיח. המשיח הוא הוא הטוב, הוא תיקון העולם, הוא תיקון שורש החטאים. אני כותב את הדברים ואתה מבין אותם בדרכך, באופן טבעי, אבל זה לא ככה. זו תהיה מציאות אחרת לגמרי, מציאות של גן ועדן (ואל תתחיל לדמיין נהרות של מיץ אפרסק וסוטול עולמי). אני בכלל עושה טעות שאני מדבר על זה סתם ככה בפורום, אלו דברים לא ברורים וצריך ללמוד אותם לעומק. ג. היהודי נשלח לעולם כדי לתקן אותו. קיבלנו את התורה כדי לתקן איתה את העולם, הן ע"י לימודה והן ע"י קיום הכתוב בה. לכן עלינו לעשות כל מה שאפשר כדי לשנות את מה שקורה בעולם... לטובה. בעולם, בארץ, בעצמנו כבני אדם. להיות טובים יותר, לאהוב יותר, להוסיף אור. זה כל מה שאנחנו צריכים לעשות. התורה היא לא סתם ספר ישן, יש בה דברים ענקיים, שמי שמסתכל עליה דרך המורה החילוני בבית הספר או דרך ויקיפדיה לא יגיע אליהם לעולם. מבחוץ היא נראית מיושנת מפרימיטיבית, אך אין דבר יותר עדכני ממנה. רק צריך ללמוד נכון. אני ממליץ לך לקרוא את הספר "מקימי" של נועה ירון-דיין. אמנם איני מסכים לגמרי עם כל הכתוב בו, אבל היא מחדדת שם כמה נקודות ומתקנת כמה טעויות ממש בסיסיות בנוגע לגישה של החילונים ליהדות ולתורה. למשל, בנוגע למצוות, לתפילה, ליחס לרבנים-לא-רבנים ולמודעות האדם וחלקו כפרט בכלל ישראל. גם בספר "מכתבים לטליה", שמן הסתם יהיה לך קצת קשה יותר להשיג (אם תנסה), יש כמה תשובות שיכולות לבאר ולהבהיר נושאים מאוד בסיסיים שלא פוענחו כמו שצריך בציבור החילוני.
א. אני מאמין שהמשיח יגיע בכל מקרה. באיזו דרך ומתי? זה תלוי בנו. אם זה ימשיך ויגדל, וזה אכן ימשיך ויגדל, אני מאמין שהוא בהחלט יבוא לפני שנת ה-6000 לבריאת העולם. ב. מובן שאני מאמין שהכל יהיה טוב כשיבוא המשיח. המשיח הוא הוא הטוב, הוא תיקון העולם, הוא תיקון שורש החטאים. אני כותב את הדברים ואתה מבין אותם בדרכך, באופן טבעי, אבל זה לא ככה. זו תהיה מציאות אחרת לגמרי, מציאות של גן ועדן (ואל תתחיל לדמיין נהרות של מיץ אפרסק וסוטול עולמי). אני בכלל עושה טעות שאני מדבר על זה סתם ככה בפורום, אלו דברים לא ברורים וצריך ללמוד אותם לעומק. ג. היהודי נשלח לעולם כדי לתקן אותו. קיבלנו את התורה כדי לתקן איתה את העולם, הן ע"י לימודה והן ע"י קיום הכתוב בה. לכן עלינו לעשות כל מה שאפשר כדי לשנות את מה שקורה בעולם... לטובה. בעולם, בארץ, בעצמנו כבני אדם. להיות טובים יותר, לאהוב יותר, להוסיף אור. זה כל מה שאנחנו צריכים לעשות. התורה היא לא סתם ספר ישן, יש בה דברים ענקיים, שמי שמסתכל עליה דרך המורה החילוני בבית הספר או דרך ויקיפדיה לא יגיע אליהם לעולם. מבחוץ היא נראית מיושנת מפרימיטיבית, אך אין דבר יותר עדכני ממנה. רק צריך ללמוד נכון. אני ממליץ לך לקרוא את הספר "מקימי" של נועה ירון-דיין. אמנם איני מסכים לגמרי עם כל הכתוב בו, אבל היא מחדדת שם כמה נקודות ומתקנת כמה טעויות ממש בסיסיות בנוגע לגישה של החילונים ליהדות ולתורה. למשל, בנוגע למצוות, לתפילה, ליחס לרבנים-לא-רבנים ולמודעות האדם וחלקו כפרט בכלל ישראל. גם בספר "מכתבים לטליה", שמן הסתם יהיה לך קצת קשה יותר להשיג (אם תנסה), יש כמה תשובות שיכולות לבאר ולהבהיר נושאים מאוד בסיסיים שלא פוענחו כמו שצריך בציבור החילוני.