"אז אני יהודי..."

SupermanZW

Well-known member
האמונה מגדירה את הדת ולא להיפך

רק אדם המאמין בדת היהודית הוא יהודי ואדם שלא מאמין בדת היהודית אינו יהודי, אפילו אם שני הוריו היו יהודים, כי האמונה קובעת את הדת ולא להיפך. בדלנות אינה תכונה גנטית כמו שגזענות אינה תכונה גנטית, מדובר בהשפעה חינוכית סביבתית, מי שקיבל חינוך קלוקל שמלמד אותו שהוא שייך לקבוצת מובחרים וכל שאר האנושות נחותה רואה בבדלנות והתנשאות ערך, להזכירך הקבוצה האחרונה שהגדירה עצמה גזע עליון ואת שאר האנושות נחותה ממנה היתה הנאצים ואת תוצאות מעשיהם אתה בוודאי זוכר, כל מי שעיניו בראשו מבין כמה נורא החינוך לבדלנות והתנשאות.
 

צדוק2

New member
לדבריך מי שמאמין

אני מציע לך לא להכנס לנושא אמונה בדת היהודית זה יהיה כבד מדי עליך , אמונה בדת היהודית קשה היא ולא קלה3 היהדות מהבחינה הנקודתית הזו מתנהלת בצורה מרחיבה , גם אם אתה לא מאמין ואימך יהודיה אתה יהודי כשר להדרין . צריך לראות את העקרון שהיהדות אינה רוצה להתרחב אינה רוצה לספח אליה גרים , בחיוב ולא בשלילה , אם מסתפחים גרים ליהדות , הרי היא רוצה שיהיה א. ידע נרחב ומעמיק בדת ב. ההסתפחות ליהדות הינה ממניעים הכרתיים בלבד . להבדיל משאר הדתות שההסתפחות אליהם הינה אורכת לכל היותר 5 דקות והמניע יכול להיות כל דבר . עוד בהיותם של עם ישראל במדבר הבחין בתכונה זו בלעם שבה לקלל את ישראל ואמר הן עם לבדד ידכון ובגויים לא יתחשב היהדות לא מגדירה את עצמה כגזע עליון היא בדלנית אבל אינה מתערבת בתחום חייהם של אנשים מדתות אחרות , העובדה היא שהדתות האחרות נצרות ואיסלם הושתתו על הדת היהודית
 

SupermanZW

Well-known member
תגובה

כלל לא טענתי שהאמונה בדת היהודית קלה, טענתי שמי שלא מאמין בדת היהודית אינו יהודי, ללא שום קשר לקלות או לקושי שבאמונה. אני מניח שהשקפתך רואה בכל אדם שנולד לאם יהודיה יהודי, גם אם אמו המירה את דתה וגם אם במשך 60 דורות איש במשפחתו לא האמין ביהדות אבל כל האמהות בשושלתו הן ממוצא יהודי, האם אינך מבחין בהגזמה הפראית? לא ניתן להשתייך לדת מבלי להאמין בה, כי הזהות הדתית נובעת מאמונה, ובלעדי האמונה אין דת. תלמוד בבלי מסכת ברכות דף כ"ה עמוד ב': "אמר רב יהודה: נכרי ערום - אסור לקרות קריאת שמע כנגדו. מאי איריא נכרי, אפילו ישראל נמי! ישראל – פשיטא ליה דאסור, אלא נכרי אצטריכא ליה; מהו דתימא: הואיל וכתיב בהו אשר בשר חמורים בשרם, אימא כחמור בעלמא הוא" תלמוד בבלי מסכת כריתות דף ו' עמוד ב': "תנו רבנן: הסך בשמן המשחה לבהמה וכלים - פטור, לעובדי כוכבים ולמתים - פטור. בשלמא בהמה וכלים, דכתיב: על בשר אדם לא ייסך, ובהמה וכלים לאו אדם הוא, מתים – נמי פטור, דכיון דמית ליה, מת מיקרי ולאו אדם, אלא עובדי כוכבים - אמאי פטור? הא אדם נינהו! לאיי, דכתיב: ואתן צאני צאן מרעיתי אדם אתם, אתם קרויין אדם, ואין העובדי כוכבים קרויין אדם. והכתיב: ונפש אדם ששה עשר אלף! א"ל: ההוא לאפוקי בהמה." תלמוד בבלי מסכת יבמות דף ס"א עמוד א': "קברי עובדי כוכבים אינן מטמאין באהל, שנאמר: ואתן צאני צאן מרעיתי אדם אתם, אתם קרויין אדם, ואין העובדי כוכבים קרויין אדם." משנה מסכת בבא קמא פרק ד' משנה ג': "שור של ישראל שנגח שור של הקדש, ושל הקדש שנגח לשור של הדיוט - פטור, שנאמר: שור רעהו, ולא שור של הקדש." תלמוד בבלי מסכת בבא קמא דף ל"ח עמוד א': "שור של ישראל שנגח שור של כנעני - פטור. אמרי: ממה נפשך? אי רעהו דוקא, דכנעני כי נגח דישראל נמי ליפטר! ואי רעהו לאו דוקא, אפילו דישראל כי נגח דכנעני נחייב! א"ר אבהו, אמר קרא: עמד וימודד ארץ ראה ויתר גוים, ראה שבע מצות שקיבלו עליהם בני נח, כיון שלא קיימו, עמד והתיר ממונן לישראל. רבי יוחנן אמר, מהכא: הופיע מהר פארן, מפארן הופיע ממונם לישראל…" רמב"ם הלכות גזלה ואבדה פרק י"א הלכה ג': "אבידת הגוי מותרת שנאמר אבידת אחיך, והמחזירה הרי זה עובר עבירה מפני שהוא מחזיק ידי רשעי עולם, ואם החזירה לקדש את השם כדי שיפארו את ישראל וידעו שהם בעלי אמונה הרי זה משובח, ובמקום שיש חלול השם אבידתו אסורה וחייב להחזירה, ובכל מקום מכניסין כליהם מפני הגנבים ככלי ישראל מפני דרכי שלום." השקפה אמיתית – עם ישראל הינו ממלכת כהנים וגוי קדוש. תפקידו להנהיג את העולם לעבוד שכם אחד את ד'. הוא משמש כלפי האומות בתפקיד דומה לתפקיד הכהנים כלפי עם ישראל. - לפי טענה זו הגויים אמורים להיות המשרתים של עם ישראל, כי עם ישראל נועד להנהיג את העולם והגויים נחותים ממנו. השקפה אמיתית – אכן אפיקורסות ומינות היא בגדר פצצה מתקתקת. איש או אשה הנגועים בהם מסוכנים לאנושות כולה. הוא מחייך נחמד ומדבר יפה אך לא יתן לסמוך עליו ביום פקודה. מי שהיה בשואה יודע מהיכן צמחו בד"כ השוטרים היהודים והקאפו שרדו ברשעות באחיהם. המעיין בתולדות ישראל במדינתנו יודע יפה מי הם בעלי ההשקפות שמביאים עליו כאן בארצנו תמורת בצע כסף וכבוד מאות אלפי ערביים כאזרחי מדינה המסכנים את חיינו כאן בפועל. - משמעות טענה זו היא שכל מי שכופר בתורה מסוכן לאנושות כולה ולכן יש להילחם בו, מן הסתם כל מי שאינו יהודי הוא מין ע"פ היהדות (מין=לא מאמין ביהדות, אפיקורס=לא מאמין באלוהים כלל, דרגה חמורה ממין ע"פ היהדות) ולכן יש להלחם בו, זו רמיזה לקריאה ליהודים לצאת למלחמת עולם נגד כל הלא יהודים שבעולם וגם נגד יהודים שהתפכחו. השקפה אמיתית – התורה ניתנה וניתנת למי שיחפוץ בה. העם היהודי בעת מתן תורה היווה אחוז נכבד מן האוכלוסיה העולמית, יצויין שבתקופת האימפריה הרומאית היה אומדן האוכלוסיה העולמית 200 מיליון נפשות. בעת מתן תורה היתה האוכלוסיה הזו קטנה לאין ערוך. יש בסיס מוצק לסברה שהעם היהודי אז מה עשירית מאוכלוסיית העולם. הוא לא נשאר כך עקב רדיפות של גויים שהיו מינים אפיקורסים ועובדי עבודה זרה. - במילה אחת: שטויות! העם היהודי מעולם לא היווה עשירית מאוכלוסיית העולם וגם לא יתכן שעשירית מאוכלוסיית העולם היתה מרוכזת בשטח כה קטן בתקופה ההיא, זוהי מגאלומאניה לשמה. בכל מקרה התורה נמסרה לכל העולם. כאשר לגויים היא מצווה לשמור 7 מצוות ולעם הכהנים – ישראל היא מצווה לשמור תרי"ג מצוות. גוי שאינו מתגייר עתיד לתת בבית דין של מעלה דין וחשבון על השאלה מדוע לא התגייר. שהרי זוהי אמונת האמת והדרך הנכוחה שבה עליו היה לבחור. גם אם התגייר, הוא יהיה עתיד לתת דין וחשבון למה לא עשה זאת יותר מוקדם. ההבדלה בין ישראל לעמים נובעת מכך שיש לישראל חזקה קהילתית של דבקות באלוקים. - טענה זו מציגה את כל מי שלא נולד יהודי כפושע אם לא התגייר וגם אם התגייר משום שלא התגייר קודם, כלומר מראש כל גוי הוא פושע הראוי לעונש, היש גזענות גדולה מזו? השקפה אמיתית- נכון. אך לפי המסורת שבידינו כך נעשה אז. גם אם לא נעשה אז כך. יכול כל אדם בעולם להצטרף לציבור הזה על פי בחירתו ולהתגייר כפי שהתגיירו אבותינו במעמד הר סיני. - שוב רמיזה שכל הגויים צריכים להתגייר (הכותב הגזען רק שכח שע"פ התורה לעמונים, מואבים, עמלקים, ושבעת עממי כנען אין רשות ולעולם לא תהיה הרשות להתגייר ולכן תמיד יחשבו לפושעים מרגע לידתם עד יום מותם, כמו כן יש בתורה קריאה לרציחת כל העמלקים מתינוקות עד זקנים כולל בעלי החיים שלהם). השקפה אמיתית – כל האנשים לא נולדו בצלם. בצלם נולדו רק אלו שחזקתם הינה דבקות בצלם אלוקים. - זו טענה שרק היהודים (לפי טענה זו ה"דבקים" בצלם אלוהים) נולדו בצלמו (בתורה מתייחסים רק אליהם כאדם, כלומר, השאר הם בגדר בהמות). השקפה אמיתית – גזענות אינה מתועבת. בכל העולם כולו מכירים היטב ביתרונותיה של הגזענות. כך בפרות, כבשים, סוסים, חיטים, עגבניות, כלבים וכיו"ב. מדוע לא אצל בני אדם?! ענבי הגפן בענבי הגפן דבר יפה ומתקבל. - זוהי קריאה לגזענות, תמיכה בה, והצדקתה, לפי השקפה זו על היהודי להיות גזען, וככל שהוא יותר גזען, יותר טוב. הגזענות התרבותית היהודית הצמיחה אכן אדם עליון. יש בעם היהודי שיעור כפול של מחוננים מבני עמים אחרים. ויש בו שיעור עוד הרבה יותר גדול של מלומדים חשובים ששינו את החברה האנושית בצורה שאינה עומדת בשום יחס לגודלו של העם היהודי. - טענה זו מציגה את היהודי כאדם עליון ואת כל הלא יהודים כנחותים, ובכך מצדיקה כל גזענות כלפי כל מי שאינו יהודי. השקפה אמיתית - אלקי ישראל רצה בשלמות הגויים על ידי קבלת עול מצוות. - היש שקר גדול מזה? נעזוב את העובדה שהתורה מעולם לא ניתנה לאיש אלא חוברה ע"י אנשים שפלים שזממו להשתלט על העולם, גם ע"פ הכתוב בתורה ה' בחר לתת אותה רק לבני ישראל ובכך להפוך את הגויים לנחותים מהם, ע"פ התורע (כך היתה צריכה להיקרא לדעתי) אלוהים עצמו גזען, די בכך כדי להוכיח שהתורה היא שקר (אבל יש לי הוכחות הרבה יותר מוצקות מזו אם תרצה). אם כן, ראינו שהיהדות כן מגדירה עצמה גזע עליון וכן מתערבת בתחום חייהם של אנשים מדתות אחרות, היא גם מהווה את אחת הדתות הגזעניות ביותר בעולם, הנצרות והאיסלאם גרועות ממש כמו היהדות ואין תימה בכך משום שהושתתו עליה, גם בדתות האחרות יש הרבה רשעות (אפשר לפתוח על כך דיון חדש), או בקיצור, כל הדתות אותו חרא.
 

צדוק2

New member
טעות חוזרת

אתה מחזיק בידך אותה טעות וחוזר עליה . אדם או אשה שהמירה את דתה , יצאה מכלל היהדות ואינה יהודיה יותר . אדם או אשה שלא המירו את דתם והם חילוניים גמורים נחשבית עולמית ליהודים , עם כל המשתמע מכך. מה שאתה כותב שלא ניתן להשתייך לדת מבלי האמונה זהו עקרון נוצרי מוסלמי אצל היהדות וכמה שזה מפתיע , כל עוד לא עשיתה פעולות של מעבר לאמונה אחרת , אתה יכול לתקוף את אלוהים , לא להאמין בו וכולי , כל עוד לא ביצעת את אקט הניתוק אתה יהודי ואולי גם על כורחך . היהודים הם מסתגרים אינם קוסמופוליטים , דתם מסוגרת , כמי שגילו את האמונה באל אחד בודאי שדתות אחרות נחשבו פגניות , אליליות , הדת המוסלמית על פי פסיקת הראשונים והאחרונים , אינה פגנית כי קיימת האמונה באל אחד . העקרון של ממלכת כהנים וגוי קדוש אם תרצה הוא עקרון אוניברסאלי עקרון של עקרונות היושר והצדק הרחמים שצריכים להיות מופת לכל העמים ,כבר מן התורה ,צדק זה מתבטא במישורים רבים שיש לקוראם פעמים על ידי הפשט ,ופעמים על ידי הדרש מבלי להתפס לאסכולות ישנות של ביקורת המקרא שאבד עליה הקלח . 1. ואהבת את הגר כי גרים הייתם בארץ מצרים , זהו אחד מתרי"ג מצוות שבתורה אחד מעיקרי האמונה , מי שיהודי אמיתי צריך לקיים כלל זה , הגרים במצווה זו הם אינם יהודים ועובדים דת אחרת 2. וגר לא תונה , עוד מצוות עשה על הגר , אדם שבה להתגורר בתחומך קיימת מצווה חמורה לא להונות אותו והתורה מלאה בהתייסות לגרים , לאשה נוכריה שנלקחה שבי ועוד, ניתן לומר שיש כאן מימד מוסרי ערכי . אין חובה לקיים מצוות , הבחירה החופשית ניתנה לאדם , " הינה נתתי לך את הטוב ואת הרע את המוות ואת החיים , ובחרת בחיים ( המלצה ) העם יהודי ( עוד לא נקרא כך ) יצא ממצרים ומנה שישים ריבוא , דהיינו שש מאות אלף , פרשני מקרא מכלילים את הערב רב נשים ילדים ומגיעים ל כ-2 מליון אנשים , יציאת מצרים היתה טרם היות אמפריה יוונית מוכרת , האמפריות היו מצרים החזקה בעולם שמנתה מליונים רבים וממלכות מסופוטמיות כמו ממלכות החיתים ,אמרוואחרות שמנו מליונים רבים ולכן עם ישראל שמנה 12 שבטים היה די קטן , אם תעיין בספר במדבר תראה שיש נתונים מספריים שנקבעו על ידי מפקד אוכלוסין . בלעם הנביא שבה לקלל ,קבע עובדה הסטורית , דהיינו אדם זר מחוץ למערכת היהודית " מה טובו אוהליך יעקב משכנותיך ישראל... הן עם לבדד ישכון ובגויים לא יתחשב " חזקה עליך שתאמין כי התורה אף פעם לא ניסתה ליפות את הדברים במקום שצריך לחלק מחמאות חילקה במקום שצריך לכתוב דברים קשים ורעים על עם ישראל כתבה , מנהגה לא היה כמקובל בחצרות מלכים שתמיד כתבו תודות ותשבחות אבל העלימו רעות וכשלונות. מי שאינו יהודי , אדרבא מבקשים ממנו שלא יתגייר , מוותרים לו על תרי"ג מצוות מבקשים ממנו שישמור רק על 7 מצוות בני נוח אשר קל מאוד לקיימן ויזכה לשכר מלא כמו היהודי הטוב ביותר, לנצח נצחים ולתחיית המתים ואילו המצוות . אמונה באל אחד , איסור אכילה איבר מן החי , איסור גזל , עבודה זרה, שפיכות דמים , גילוי עריות , המסר החשוב הוא שלילת הפגניות . לא יבוא עמוני ומואבי בקהל ה" , הסיבה התאכזרותם לעם היהודי שנדד במדבר שללו את הסיוע במזון מים לילדים וחולים ןמכאן הכעס עליהם , שם לב אתה קורא את בפשטות וללא עומק , לא חלפו אלא שנים ספורות מכיבוש הארץ ( חוץ מאכזריות שהינך שמח לאד שנעשתה על ידי היהודים , תפתח ספרי הסטויה ותקרא פרק על נדידת העמים תקופת הברונזה , הברזל , צורות החיים ממלכות עלו וירדו נדידות גדולות של עמים כל זה הוכח היטוריוגרפית וארכאולוגית , היהודים בודאי היו חלק מנדידה זו , התנך כתב דברים כהוויתם ללא סיג וללא לטייח , כותבי התנ"ך יכלו להעלים כל זאת ולברוא הסטוריה יפה לעם ישראל , תברך ותשבח אותה שהם נצמדו לעובדות . נחזור לענייניו שנים ספורות לאחר הכיבוש מסתפחת לעם יראל רות המואביה התנך כתב לכבודה ספר שלם שנכלל בקודקס המשפטי שלנו . ואת מי ילדה ומי היו צאצאיה , דוד המלך שעליו אין צורך להרבות במילים . המסורת היהודית קובעת שהמשיח שיגאל את ישראל יהיה מבית דוד , הפלא ופלא מגזע לא יהודי מואבי ועמוני . מכאן תבין שפרשנותך את המקרא הינה שטחית.האם יש אח וריע להתנהלות דומה לזו בדברי ימי העמים ? גרים בישראל - תבין שכל ההנהגה העיונית, רוחנית ,מדינית נקבעה על ידי רבנים חכמים בבית ראשון ובבית שני ולאחר החורבן , הם היו מעמך לא אצילים עובדי אדמה וסנדלרים שלא קבלו כסף מהקופה הציבורית , ההנהגה צמחה מלמטה מהעם ולא מלמעלה משכבת האצילים אשר רואים את שרדיה גם במאה הזו , האם זו לא מחמאה לעם היהודי . היהדות מאמצת את העקרון של שקלא וטרייא , משא ומתן , ריבוי דעות ולאחר מכן פסק "על פי רבים להטות" " לא בשמים היא" דהיינו עקרון דמוקרטי הנקבע בהכרעות הרוב , המשנה והתלמוד מלאים בציטתות של חכמים גם אם דיעותיהם לא היו קבילות על הרוב , לא סתמו פיות . בעת שנחתמה המשנה ב- 220 לספירה והתלמוד 550 לספירה עורכיה וחותמיה דאגו לשמר את הדעות החריגות , במקום להעריך את היושר הציבורי והמוסרי אתה משתמש בזה כקרדום להכות בה .מכאן תראה מהיכן צמח עיקרון הפלורליזים למה אינך מצטט משניות וסיפרוים על גדול נשיא ישראל רבן גמליאל שמשרתו ואיש אמונו היה טובי משרת כותי , עד שרבן גמליאל ישב עליו שיבעה בעת מותו . מדוע אינך מצטט את חכמי ישראל שאמרו ... כותים בשומרון מותר לסעוד אצלם כי מעשרים הם את הדמאי ועוד כהנה וכהנה . לפיכך ההסתמכות על דעות חריגות של בודדים שלא נמחקו מן הטעם הזה , פסולות הן. לעניין התורה - הקדוש ברוך לא בחר אותה מלכתחילה לתת אותה לעם ישראל מאותם מקורות שציטת אם תקרא במקורתינו תלמד שהוא רצה בתחילה לתיתה לאומות העולם , שאל אותם אם יקבלו את התורה , שאלו : מה כתוב ? אמר , לא תרצח , לא תנאף סרבו . בא לישראל לא שאלו אלא אמרו " נעשה ונשמע " נבצע ואחר כך נשאל למה אעדיף להפסיק כאן כי אין לדבר סוף , תודה
 

SupermanZW

Well-known member
תגובה

אם מגדירים שלא ניתן להפסיק להשתייך ליהדות אז גם יהודי שממיר את דתו נשאר יהודי, ואם נצמדים להגדרת היהדות המקורית הרי שרק המאמין בדת היהודית הוא יהודי, להגדרה זו אין אמצע. אדם שלא מאמין באלוהים מאמין למעשה שאלוהים אינו קיים, אמונה זו סותרת את היהדות ולכן אדם זה אינו יהודי כי הוא (או אבותיו) עבר לאמונה אחרת, זאת ע"פ הגדרתך גם כן. אתה ציטטת פסוקים הנוגעים לגרים, אבל התעלמת מכך שגרים הם אנשים שקיבלו על עצמם את הדת היהודית ולא אנשים שאינם יהודים, אני ציטטתי פסוקים הנוגעים לאנשים שאינם יהודים ומכאן ההבדלים העצומים בין ציטוטינו, יחס ההלכה לגרים הוא חיובי, אך יחס ההלכה לאנשים שאינם יהודים הוא גזעני ואכזרי. לא מבקשים מאף אחד להתגייר או לא להתגייר, לכל אדם יש בחירה חופשית. עוול אחד לא מצדיק את משנהו, והעוולות שעשו בני דתות אחרות לא מצדיקות את העוולות שעשו היהודים, ההיפך הוא הנכון, לו רצו היהודים להוכיח את צדקת דרכם היו נוהגים בצדק עם כל בני האדם ולא מפלים על רקע גזעני או דתי. הפסוק "לא יבוא עמוני ומואבי..." נוגע לגברים בלבד ולא לנשים, משום שהנשים בתקופת התנ"ך היו חסרות זכויות, לפני נישואיהן היו נחשבות לרכוש אביהן ולאחר נישואיהן נחשבו לרכוש בעליהן, חוץ מזה מרבית הדמויות המפורסמות מבין בני ישראל בתקופת התנ"ך נישאו לגויות. "לא בשמיים היא" משמעותו שה"חכמים" יכלו לפסוק הלכה ע"פ ראות עיניהם במקום ע"פ הציווי האלוהי (גם מה שמכונה "הציווי האלוהי" הומצא ע"י בני אדם, אך זהו כבר נושא לדיון אחר), מאז המציאו אמרה זו הפכה היהדות לדת מושחתת מאוד, חלק מהדוגמאות כבר הבאתי, אוכל להביא עוד אם תרצה. הקב"ה מעולם לא המציא שום דת ולא בחר בשום עם, כל הסיפור המוזר על ניסיונותיו של הקב"ה לשכנע עמים שונים לקבל את תורתו מבזה אותו ומציג אותו באור לא מכובד, כנוע ומתרפס, מי שכתב את הסיפור המטופש הזה ניסה לגרום גאווה לעם היהודי העתיק אך בו זמנית ביזה את הקב"ה, כמו כן ברור כי הקב"ה לא היה מנסה לשכנע איש לקבל את התורה שכתב כביכול, כי הוא מודע לכל הציוויים הלא צודקים שיש בה אשר הוא מואשם בכתיבתם, כמו כן לא יתכן שאם הקב"ה ברא את האנושות כולה הוא יבחר להיטיב עם חלק קטן ממנה ולהפלות את כל השאר, לו באמת היה כותב ספר חוקים צודק ומטרתו היתה לשלוט בעולם היה מחייב את כל האנושות ולא מתרפס לעמים שונים שיקשיבו לו, זה ממש מגוחך, ברור שישראל לא אמרו "נעשה ונשמע" לישות שכלל לא הכירו ולחוקים שכלל לא הכירו, זה טמטום משווע, אם הייתי מבקש ממך לעשות מה שאומר לך לפני שאתה יודע מה אומר לך היית מסכים? הרי אפילו לו היית מכיר אותי היית מבקש לשמוע קודם מה יש לי לומר ואז מחליט, וכאשר אתה לא מכיר אותי בוודאי לא היית מקשיב לי, אז היית מקשיב לאיזשהו קול מן השמיים שמעולם לא שמעת עליו ומבטיח לו לעשות מה שיאמר לך? אתה לא חושב שזה אידיוטי? הסיפור על "נעשה ונשמע" מציג את בני ישראל כחבורת אידיוטים שמבטיחים לישות שאינם מכירים לבצע מה שיאמר להם לפני שהם יודעים מה יאמר, ואתה מאמין לסיפור הזה? הרי ברור שמטרת הסיפור לגרום לאנשים תמימים לחשוב שנבחרו ע"י הקב"ה משום שהחליטו לציית לו, אך בבחינה חוזרת נראה כי מדובר בחבורת אידיוטים שהיו מקיימים את דברו בכל מקרה כי כך הבטיחו עוד לפני שידעו מה יבקש, גם לו היו כותבים בתורה שצריך לדפוק את הראש בגזע עץ 4 פעמים ביום עדיין אותו טיפש שהמציא את סיפור "נעשה ונשמע" היה כותב אותו וחבורת האידיוטים שהיו מאמינים לסיפור היו ממשיכים לדפוק את ראשם בגזע עץ 4 פעמים ביום, בסה"כ ברור כי כותבי התורה כתבו אותה למען האינטרסים שלהם, סביר להניח שהיו אלה הכוהנים והלוויים הפאראזיטים שרצו לחיות מתרומות ולא לעבוד, בדומה לחרדים בימינו, והם עוד הגדירו עצמם כאנשים הקרובים ביותר לאלוהים, אשר לו יחסו את כתיבת החוקים אשר הם למעשה כתבו בעצמם ולו אין חלק בדבר.
 

צדוק2

New member
יהודי שלא מאמין

אדרבא והיא הנותנת ,למרות שיהודי שאינו מאמין נשאר יהודי , מכאן צא ולמד על הפלורליזם המעניין , לכאורה צריכים לבעוט אותו החוצה ברם על כורחו אולי ,הוא נשאר . המשמעות של גר זה לא שאדם מתגייר וקבל עליו את הדת היהודית , המשמעות להתגורר בקרבת יהודים למשל אברהם אומר לבני חת " גר ותושב אני עמכם " משמע מתגורר איתכם ותושב מבחינה אזרחית . היהודים לא חיפשו בהסטוריה להפיץ את צדקת דרכם , לא יצאו למסעות ייהוד , כל המוטו שלהם היה , חיה ותן לחיות . אתה מערב בין תורה לשאר הספרים , התפתחה ספרות מאוחרת ספרות הלכתית ואגדית , ברור שהסיפור שספרתי על סירוב העמיםים לקבל את התורה הוא אגדי , הוא כמתודה ספרותית לסבר את האוזן , אני מעיז ואומר כי על מנת לתקוף נושא באופן קיצוני צריך ללמוד אותו היטב , ביהדות יש מספר שיטות ללימוד , וזה נקרא פרדס , דהיינו : פשט , רמז , דרש ,סוד . מהו הקודקס המשפטי שהביאו היהודים לעולם ? האם אין שום דבר מיוחד האם הכל ריק והבלים , על קודקס זה נבנו עמים ותרבויות , קבל דוגמא פשוטה ללימוד על ידי הדרש בדיברה " לא תרצח " מה משמעותה יתכן וציוי זה לא יוצא דופן וכבר היה ידוע על ידי עמים רבים : המתרגם אונקלוס מלפני אלפיים שנה תרגם לארמית " לא תקטול נפר " דהיינו אל תהרוג את הנפש , משמעותו , לא להוליך שולל אחרים ,אחד בפה ואחד בלב ,לבלף וכו לאשה על פי התורה זכויות רבות , לרבות זכות הקניין , נקבע כי האשה יורשת מהו מעמדה של האשה אצל עמים נאורים ? עד לפני 70 שנה לאשה בשויץ לא היתה זכות בחירה , בארצות הברית לא היתה לאשה זכות בחירה על פי החוקה , אלה רק מאוחר יותר , אתה תוקף את נושא הגרים והיחס אליהם , כנראה שדברי לא שכנעו אותך , האם תצא בשצף קצף נגד החוקה האמריקאית , לא ! גם אם תקרא אותה מספר פעמים לא תעיז אבל את התנך שהוא כל כך נקלה בעינךעד שמותר לדרוס אותו בפרהסיה . בתנ"ך הנשים תוארו בצורה לירית , גיבורות , ראה מרים אחות משה, דבורה הנביאה שופטת על ישראל , עוד לפני שבאנגליה נתמנת מלכה ועוד כהנה וכהנה . שויון זכויות , כבר הזכרתי את העקרון הדמוקרטי , תדע שעל פי החוקה האמריקאית לא היו אמורים להיות מאוזכרים נושאי זכויות האזרח , רק לאחר מאבק של ג"פרסון וחבריו הוכנסו מאוחר יותר 10 עשרת התיקונים הראשונים שעניינם זכויות האזרח , תיקונים אילו כולם מאוזכרים בתורה , רק היהודים לא עושים פרסומת , הידעתה שנשים היו היו מחוץ לחוקה לא אוזכרו כלל לבחור או להבחר , הכושים , הם לא נחשבו כאנשים , הם נחשבו כאבוביקטים כרכוש כחפץ שנתן לקנות ולהמכר במכרז , הריגת עבד על ידי אדוניו לא נחשבה כעבירה , אדרבא היא היתה נדרשת בעקבות בריחה גניבה ועוד בתורה לא תמצא דברים כאילו , על פי התורה אין עוולות כאלו ,קבלת עבד ואחזקתו בין יהודי בין כנעני היתה מטלה קשה ביותר , העבד קודם לבעליו במאכל במשקה ובלינה אם תתעניין בתולדות ארה"ב תראה שלמעשה בית משפט העליון בפסקי דין שהוציא גרם להנצחת העבדות וגרם למלחמת האזרחים ( בעקיפין ) לאו פסיקותיו. לכן המונח אור לגויים תוכל להבינו מהנאמר לעיל , ואפשר להביא כהנה וכהנה דוגמאות מאנגליה , צרפת ועוד .
 

SupermanZW

Well-known member
תגובה

בתקופת אברהם אבינו הדת היהודית עדיין לא היתה קיימת, ואז משמעות המילה גר היתה תושב, מתחילת קיום הדת היהודית משמעות המילה גר היתה מי שקיבל עליו את הדת היהודית. ע"פ התורה אישה יורשת את אביה רק אם אין לה אחים. אפליית נשים בעמים אחרים ובדתות אחרות לא מצדיקה אפליית נשים ביהדות, ועובדה שהשווייצרים והאמריקאים הכירו בעוול שגרמו לנשים בחוקותיהם ותיקנו את חוקותיהם, לעומת זאת את התורה (ע"פ הגדרתה כ"אלוהית") אסור לתקן ולכן לנצח תפלה היהדות נשים. נכון שגם עמים אחרים עשו ועושים עוולות, אבל זה לא מצדיק את העוולות שאנחנו עושים, כפי שהשכילו האמריקאים והשווייצרים לתקן את העוולות שבחוקותיהם, צריכים גם היהודים לתקן את העוולות וגם כל העמים והדתות האחרות אשר עדיין גורמות לעוולות צריכות לתקן עצמם או להתבטל, אין זה מקרי שלא קיימת מדינה ערבית דמוקראטית, ואין זה מקרי שבתקופה שאירופה היתה דתית ברובה נרמסו בה זכויות האדם, רק נזקים גרמו הדתות לעולם, מוטב היה לו לא היו מומצאות כלל והאנושות היתה מחוקקת לעצמה רק חוקים הומאנים, לצערי רוב העולם עדיין לא הפנים את זה ורוב הסיכויים שתמיד ישרור אי צדק בעולם אשר יוצדק באמצעות הדתות כדי לשכנע את אלו שנגרם להם עוול שהעוול מוצדק.
 
../images/Emo187.gif ועכשיו כמה דברים מפי המנהלת

אז ככה..
יהודי.. אני חושבת שלהיות יהודי הוא קודם כל בתודעה שלנו. אחרי העבר שלנו, שואה, גלות, יש לנו קשר ליהדות במובן הרוחני בשל מי שאנחנו
ראו את העבר שלנו ודעו מי אנחנו
אני אישיתי חושבת שהמונח "מיהו יהודי" הוא לאו דווקא מי ששומר מצוות/ מאמין באלוהים וכד', אם כי מי שרוצה ומאמין שהוא יהודי. ואני אסביר..
אני רואה את עצמי קשורה לארץ הזו, למדינה. בקרוב אני מתגייסת לשורות צה"ל והולכת לשרת את המדינה על הצד הטוב ביותר שאני יכולה.. טיולים בארץ והכרת הארץ הם משהו שהוא א,ב בהיותי יהודיה. ואני גאה על כך. אתם יודעים מה
אני לא מאמינה באלוהים, לא מאלה ששומרים את המצוות וכל מה שיוצא בזה. אני גרה פה, חיה פה.. אני רואה את עצמי כיהודיה לכל דבר. בהקשר לשיר "חייל של מאה שערים", אין לי בעיה עם הדתיים, שיחיו את חייהם בשקט ויתנו לי לחיות את שלי.. הם רואים את עצמם יהודים בגלל הקרבה לדת, הקרבה לאדמה...
אבל מצד שני הם לא עושים צבא [חלקם!!], לא עושים הרבה ממה שאנחנו עושים. [שימו לב כמה שונות יש לנו ביהדות בין "קבוצות"] אני גאה
בעבר שלנו, גאה במי שאנחנו ובמה שעברנו.. ואיך ששרדנו עד כה
אני גאה להיות יהודיה ולכן אני נחשבת לאחת כזו
ככה אני רואה "מיהו יהודי"..
 

SupermanZW

Well-known member
אבל

את לא מאמינה באלוהים, לכן את אתיאיסטית ולא יהודיה. אמירתך שאת יהודיה חסרת משמעות בדיוק כמו אמירה של בודהיסט שהסבא רבא שלו היה נוצרי שאומר שהוא נוצרי.
 
מה?! מה זה קשור?! ../images/Emo187.gif

להיות יהודי אין פירושו להאמין באלוהים.. להיות יהודי הוא לרצות להיות יהודי, הוא להיות גאה בכך שאתה חי איפה שאתה חי ואתה נמצא על אדמה ששייכת לך. לדעת מהיכן אתה מגיע ולאן אתה פונה. להיות יהודי לדעתי זה לא להיות דתי/מאמין/שומר מסורת וכד', אלא לראות עצמך כחלק מהיהדות, שייכות למדינה. אני מאמינה בעצמי, אני חושבת שזה מספק אותי בשלב זה...
 

SupermanZW

Well-known member
איזה בלאגן...

את מדברת על ההגדרה של ישראלי לא על ההגדרה של יהודי, יהדות היא דת ותו לא.
 
../images/Emo187.gif ממש לא../images/Emo70.gif

"אז נכון שלא עשיתי צבא ונכון שלא שילמתי מיסים.. חוצ מלהתפלל לא עשיתי דבר בחיים.... אבל אני יהודי" אתה באמת חושב שאני מדברת על מישהו ישראלי? ממש לא. אני יכולה לחיות גם בהולנד או אוסטרליה ולא להאמין באלוהים, אבל להיות גאה במי שאני, להיות גאה בהיסטוריה שלי, להיות גאה בכך שסבתא שלי ניצולת שואה חיה ונושמת היום, ומשמרת את ההיסטוריה שלה.. שלנו יחד עם עוד רבים וטובים
אני גאה להיות יהודיה
ואין קשר לאמונה... האמונה היא ב"אני יהודי גאה
" ולא באלוהים דווקא
 

SupermanZW

Well-known member
אז המצאת לעצמך זהות

את ממוצא יהודי, אבל לא יהודיה, כי את לא יכולה להשתייך לדת מבלי להאמין בה.
 
אני מסכימה איתך שיהדות זו דת../images/Emo187.gif

אך אינני מסכימה איתך שבלי האמונה באלוהים איני נחשבת ליהודיה
האמונה היא בארץ, בהיסטוריה, בשימור של היהדות עפ"י כל אחד מאיתנו.. אתה רואה זאת בדרך הדתית ואני רואה זאת בדרך הרוחנית.. אין פה שום בעיה...
 

SupermanZW

Well-known member
אבל

כרגע הגדרת מהי ציונות, אבל זו לא ההגדרה של יהדות.
 
ההגדרה של יהדות... ../images/Emo187.gif

נתונה בידי כל אחד מאיתנו.. כל אחד רואה את היהדות בצורה ובדרך שונה
 
למעלה