גרוע שההגה בידיים של אגד

מצב
הנושא נעול.

mister K

New member
אם אתה מתכוון לקווים בין הערים

אני דווקא התכונתי לקווים אזוריים
אם אתה מתכוון לקווים בין הערים
אז קווי הצפון דווקא מאוד רווחיים. לפחות הקווים המקשרים בין ערי הצפון לחיפה. הם מלאים ברוב שעות היום, גם באמצע השבוע.
 
זו שיטה בעייתית

אתה מכרי את השטיה באגד: כל אוטובוס
מבצע כל עבודה ואוטובוס שמסיע 10 נוסעים בנגב בצהרים מסיע 50 ילדים לבית הספר בבוקר. קו מפסיד הוא קו שלא נוסעים בו מספיק נוסעים. לפני עידן המיכרזים 65% מקווי אגד היו מפסידים..... אתה תושב הדרום, ספר לי כמה נוסעים (למעט חיילים בימים א' וה') נוסעים בקווי הנגב? רותם תושב הצפון: ספר לנו כמה נוסעים משתמשים בקווים בגליל?
זו שיטה בעייתית
ברוב הנסיעות מערד לים-המלח, למשל, יש פחות מ-15 נוסעים. מכיוון שהקטע הזה הוא חלק מהקו לבאר-שבע, רין ברירה אלא להפעיל בו רכבים גדולים. הבעיה הזו מחמירה בקטע שבין עין-בוקק לעין-גדי, שבו מספר הנוסעים הממוצע הוא במקרה הטוב 10. לפי התוכנית שלי תהיה הפרדה של הקו הזה לשלושת חלקיו. מערד לעין-בוקק ייסעו במידיבוס, ובין עין-בוקק לעין-גדי ייסעו במיניבוס (כמובן שהקישור בין הקווים הללו, בעיק בעין-בוקק, הוא מעבר מתוזמן). חישובים גסים הראו שבאופן כזה הפסד של קרוב לחצי מיליון שקל בשנה על הקטע מערד לעין-גדי יכול להפוך להפסד קטן הרבה יותר (ואולי אפילו לרווח). למה? כי בקטע שבין עין-בוקק לעין-גדי (31 ק"מ) יופעל רכב שההוצאות התפעוליות שלו הן בערך 60% מההוצאות התפעלויות של אוטובוס רגיל.
 

fireman

New member
זהו, שוב חוזרים לעניין ההתייעלות

זו שיטה בעייתית
ברוב הנסיעות מערד לים-המלח, למשל, יש פחות מ-15 נוסעים. מכיוון שהקטע הזה הוא חלק מהקו לבאר-שבע, רין ברירה אלא להפעיל בו רכבים גדולים. הבעיה הזו מחמירה בקטע שבין עין-בוקק לעין-גדי, שבו מספר הנוסעים הממוצע הוא במקרה הטוב 10. לפי התוכנית שלי תהיה הפרדה של הקו הזה לשלושת חלקיו. מערד לעין-בוקק ייסעו במידיבוס, ובין עין-בוקק לעין-גדי ייסעו במיניבוס (כמובן שהקישור בין הקווים הללו, בעיק בעין-בוקק, הוא מעבר מתוזמן). חישובים גסים הראו שבאופן כזה הפסד של קרוב לחצי מיליון שקל בשנה על הקטע מערד לעין-גדי יכול להפוך להפסד קטן הרבה יותר (ואולי אפילו לרווח). למה? כי בקטע שבין עין-בוקק לעין-גדי (31 ק"מ) יופעל רכב שההוצאות התפעוליות שלו הן בערך 60% מההוצאות התפעלויות של אוטובוס רגיל.
זהו, שוב חוזרים לעניין ההתייעלות
אין התייעלות, אין התאמה של סוג כלי הרכב לצורך בשטח.....עם כל הכבוד לעין בוקק או עין גדי, אלה מה שנקרא "חורים" אם אגד אכן הייתה מפעילה את השירות באמצעות כלים יעילים, היא יכלה לחסוך המון כסף של הוצאות תפעוליות כמו שהזכרת על אוטובוס גדול. במקום שאוטובוס יעשה את הנסיעה הזו עם לפחות 15 ליטר סולר אפשר להסיע מיניבוס עם תצרוכת של 4 ליטר סולר. במקום לחלק סובסידיה ש"תקדש" את מדיניות הבזבזנות פשוט להפסיק את הבזבזנות ואת הצורך בסובסידיה. בירושלים הביאו איזה מיניבוס כזה מכוער שיכול להיות פתרון מעולה לקווים שכאלו, נראה אם באגד ישכילו באמת להשתמש במיניבוסים שכאלה.
 

urilei

New member
אבל רגע רגע

זהו, שוב חוזרים לעניין ההתייעלות
אין התייעלות, אין התאמה של סוג כלי הרכב לצורך בשטח.....עם כל הכבוד לעין בוקק או עין גדי, אלה מה שנקרא "חורים" אם אגד אכן הייתה מפעילה את השירות באמצעות כלים יעילים, היא יכלה לחסוך המון כסף של הוצאות תפעוליות כמו שהזכרת על אוטובוס גדול. במקום שאוטובוס יעשה את הנסיעה הזו עם לפחות 15 ליטר סולר אפשר להסיע מיניבוס עם תצרוכת של 4 ליטר סולר. במקום לחלק סובסידיה ש"תקדש" את מדיניות הבזבזנות פשוט להפסיק את הבזבזנות ואת הצורך בסובסידיה. בירושלים הביאו איזה מיניבוס כזה מכוער שיכול להיות פתרון מעולה לקווים שכאלו, נראה אם באגד ישכילו באמת להשתמש במיניבוסים שכאלה.
אבל רגע רגע
עם המיניבוס החמוד הזה שנוסע כל היום עין-גדי - עין-בוקק צריך מעת לעת עבודות תחזוקה שונות אז צריך להסיע אותו במיוחד, את האוטובוס לא צריך. ההחלפה גם תדרוש איזשהו חניון, ואולי גם עוד נהג. וגם תיצור מצב שהאוטובוס חייב לחכות תמיד למיניבוס - מה שאיכשהו אני לא רואה קורה במדינה שלנו. (ע"ע - קשר בין רכבות) לא הכל כזה פשוט. יש קווים שאפשר להפעיל עם מיניבוסים (כמו שדן התחילה לעשות לאחרונה) אבל זה לא כזה ורוד
 

fireman

New member
לאגד יש אוטובוס אחד ונהג אחד?

אבל רגע רגע
עם המיניבוס החמוד הזה שנוסע כל היום עין-גדי - עין-בוקק צריך מעת לעת עבודות תחזוקה שונות אז צריך להסיע אותו במיוחד, את האוטובוס לא צריך. ההחלפה גם תדרוש איזשהו חניון, ואולי גם עוד נהג. וגם תיצור מצב שהאוטובוס חייב לחכות תמיד למיניבוס - מה שאיכשהו אני לא רואה קורה במדינה שלנו. (ע"ע - קשר בין רכבות) לא הכל כזה פשוט. יש קווים שאפשר להפעיל עם מיניבוסים (כמו שדן התחילה לעשות לאחרונה) אבל זה לא כזה ורוד
לאגד יש אוטובוס אחד ונהג אחד?
בטוחני שלא..... לא יזיק להם להפעיל כמה מאות מיניבוסים כאלו, זה יחסוך להם המון עלויות. בזה אני בטוח
 
ולמה דווקא אגד?

לאגד יש אוטובוס אחד ונהג אחד?
בטוחני שלא..... לא יזיק להם להפעיל כמה מאות מיניבוסים כאלו, זה יחסוך להם המון עלויות. בזה אני בטוח
ולמה דווקא אגד?
בחזון שלי אני דווקא רואה את הקו הזה כקו שעובר לידי מפעיל פרטי קטן (משהו בין מונית שירות לאוטובוס). ובעניין תיאומי הזמנים - בלו"ז שבניתי דאגתי לזה. הבעיה היא שבמסוף עין-בוקק אין ממש תנאי המתנה טובים.
 

אורי404

New member
אופיר, אתה כותב משהו בין מונית

ולמה דווקא אגד?
בחזון שלי אני דווקא רואה את הקו הזה כקו שעובר לידי מפעיל פרטי קטן (משהו בין מונית שירות לאוטובוס). ובעניין תיאומי הזמנים - בלו"ז שבניתי דאגתי לזה. הבעיה היא שבמסוף עין-בוקק אין ממש תנאי המתנה טובים.
אופיר, אתה כותב משהו בין מונית
לאוטובוס. בהחלט, יש מקום להפעיל בקווים שונים או מיניבוסים, כמו הספרינטרים, או פולקסוואגן או פורד או הפעלת מידיבוסים, כמו מאן 12-220. לנתיב אקספרס יש לא מעט מדיבוסים כאלה וגם לאגד יש כאלה. בעבר (לפני שנתיים) הייתי רואה אחד כזה לפחות על קווים 900 ו-910.
 

fireman

New member
ג'קי, הימים שבהם קווי הדרום

אתה מכרי את השטיה באגד: כל אוטובוס
מבצע כל עבודה ואוטובוס שמסיע 10 נוסעים בנגב בצהרים מסיע 50 ילדים לבית הספר בבוקר. קו מפסיד הוא קו שלא נוסעים בו מספיק נוסעים. לפני עידן המיכרזים 65% מקווי אגד היו מפסידים..... אתה תושב הדרום, ספר לי כמה נוסעים (למעט חיילים בימים א' וה') נוסעים בקווי הנגב? רותם תושב הצפון: ספר לנו כמה נוסעים משתמשים בקווים בגליל?
ג'קי, הימים שבהם קווי הדרום
היו מסיעים 10 אנשים לאוטובוס נגמרו לפני הרבה זמן. תבוא תראה את הקו לערד, את הקו לירוחם, את הקו לדימונה, את הקווים לאופקים, תבוא ותראה בעצמך....וכל זה עוד עם תחרות של מוניות שירות שפועלות על חלק מהקווים הללו (באופן חוקי) הימים שקווי הדרום היו מאופיינים באוטובוסים נטושים פסו מהעולם מזמן.
 

mucool2

New member
מה דעתך על השיטה הזאת?

אתה מכרי את השטיה באגד: כל אוטובוס
מבצע כל עבודה ואוטובוס שמסיע 10 נוסעים בנגב בצהרים מסיע 50 ילדים לבית הספר בבוקר. קו מפסיד הוא קו שלא נוסעים בו מספיק נוסעים. לפני עידן המיכרזים 65% מקווי אגד היו מפסידים..... אתה תושב הדרום, ספר לי כמה נוסעים (למעט חיילים בימים א' וה') נוסעים בקווי הנגב? רותם תושב הצפון: ספר לנו כמה נוסעים משתמשים בקווים בגליל?
מה דעתך על השיטה הזאת?
לי היא נראית מיושנת ולא יעילה. מעניין אותי מה דעתך כמי שנמצא בתוך המערכת.
 

Golf Bravo

New member
ספק אם שיטת ה- Laissez faire בתח"צ

אתה מכיר את הנושא של סובסידיה
צולבת? הנוסע בקווים מסוימים משלם מחיר גבוה יותר מהנידרש ע"מ לממן חלק מהוצאות הסובסידה של המדינה (כלומר להקטין את חלק המדינה) לקווים המפסידים. ע"י הגדלה מלאכותית של ההכנסות המדינה משלמת פחות לאגד. זאת אחת הסיבות שהממשלה לא מאפשרת לאגד להוריד מחירים, שיטת ההתחשבנות עם המדינה מיושנת ואינה מתאימה לעידן התחרות. ברור שאגד ילחם על קווים אפילו במחיר נמוך מכיוון שלפי השיטה הנ"ל המחיר לא תמיד משקף את העלות האמיתית. ידוע לי ממקור ראשון כמה פעמים ניסו להוזיל מחירים בקטעים מסוימים ולא הצליחו ואם כן זה לקח עידנים. אגב, אתה צודק גם בחלק הראשון, האזרח מממן את הסובסידיה מכספי המיסים שחוזרים אליו (או אמורים לפחות לחזור....) בצורה של בריאות, תשתיות,תחבורה ביטחון רווחה ועוד.
ספק אם שיטת ה- Laissez faire בתח"צ
מתאימה לתנאי ארצנו: אותה גישה כלכלית האומרת שהמדינה תסיר ידיה מהשוק ותיתן לכוחות השוק לפעול באופן חופשי. במציאות ארצנו התוצאה תהיה שישובים מבודדים וחלשים מבחינה כלכלית, בהם לתושבים רבים אין רכב פרטי, ינותקו למעשה מאמצעי התחבורה היחיד שיש לרבים מהם. מנגד, האם סובסידיה צולבת הוגנת? זו שאלה קשה.
 

846

Active member
אתה צודק, ראה ולמד את קורות

ספק אם שיטת ה- Laissez faire בתח"צ
מתאימה לתנאי ארצנו: אותה גישה כלכלית האומרת שהמדינה תסיר ידיה מהשוק ותיתן לכוחות השוק לפעול באופן חופשי. במציאות ארצנו התוצאה תהיה שישובים מבודדים וחלשים מבחינה כלכלית, בהם לתושבים רבים אין רכב פרטי, ינותקו למעשה מאמצעי התחבורה היחיד שיש לרבים מהם. מנגד, האם סובסידיה צולבת הוגנת? זו שאלה קשה.
אתה צודק, ראה ולמד את קורות
ההפרטה בבריטניה. בקשר ל"מנגד" לא הבנתי.... לדעתי, סובסידיה צולבת אינה הוגנת.
 
סוד קטן מההסכם החדש שנחתם בין

ערן אתה טועה! אגד מקבל סובסידיה
כדי לממן אותך האזרח! לא נישפך כסף ללא ביקורת... במיוחד היום בעידן ההתיעלות הכתובה בהסכמים עם המדינה. אגד חייב להתיעל ב %X בשנה ע"מ להמשיך לקבל סובסידה. בעבר היו בסניף ת"א שניים או שלושה נהגים "לרשות" הסדרן (כוננים) כיום יש רק אחד. לא מאפשרים יותר. בעבר היו לאגד 4200 אוטובוסים כיום בערך 3500, לא ניתן להביא אוטובוסים נוספים משום מקום.
סוד קטן מההסכם החדש שנחתם בין
אגד לממשלה: עד סוף שנת 2015 (תוקף ההסכם) יילכו הסובסידיות ויפחתו עד שיבוטלו כליל. הדבר יחסוך לקופת האוצר 400000000 (ארבע מאות מיליון) ש"ח בשנה. את זה אריק פלדמן סיפר כבר לחברים? אבל... יש גם צ'ופר, בתמורה למהלך ביטול הסובסידיות בעתיד תוכל חברת אגד (כאשר תהפוך מקואופרטיב לחברה) להתחרות בכל מכרזי ההפעלה לתחבורה ציבורית.
 

אוהד11

New member
אי אפשר להתגולל אך ורק על אגד בנושא

סוד קטן מההסכם החדש שנחתם בין
אגד לממשלה: עד סוף שנת 2015 (תוקף ההסכם) יילכו הסובסידיות ויפחתו עד שיבוטלו כליל. הדבר יחסוך לקופת האוצר 400000000 (ארבע מאות מיליון) ש"ח בשנה. את זה אריק פלדמן סיפר כבר לחברים? אבל... יש גם צ'ופר, בתמורה למהלך ביטול הסובסידיות בעתיד תוכל חברת אגד (כאשר תהפוך מקואופרטיב לחברה) להתחרות בכל מכרזי ההפעלה לתחבורה ציבורית.
אי אפשר להתגולל אך ורק על אגד בנושא
הסובסידיה. אגד הוא רק צד אחד בענין, וכפי שנאמר "צריך שניים לטנגו", הרי שצריך לבדוק את שיקוליו של משרד התחבורה כזרוע של משרד האוצר. שני המשרדים הללו הם שבודקים, או, לפחות, אמורים לבדוק את התחשיבים ולמצוא אם נפל בהם פגם, ואם אלה תחשיבי הסובסידיה הרי שיש להם אבא אחראי, קרי משרד האוצר. ולענין המוקדניות שארז ידידי העלה - מוקדניות הן תמיד החוליה החלשה בכל שרות של מענה טלפוני. הן יודעות רק מה שמלמדים ואומרים להן לענות ומעבר לכך אין להן כל מידע. הן יודעות בדיוק מה שמופיע באתר של אגד (וכך גם המוקדניות של דן), וחברי הפורום יודעים הרבה יותר טוב מהן פרטים.
 

846

Active member
../images/Emo45.gif

אי אפשר להתגולל אך ורק על אגד בנושא
הסובסידיה. אגד הוא רק צד אחד בענין, וכפי שנאמר "צריך שניים לטנגו", הרי שצריך לבדוק את שיקוליו של משרד התחבורה כזרוע של משרד האוצר. שני המשרדים הללו הם שבודקים, או, לפחות, אמורים לבדוק את התחשיבים ולמצוא אם נפל בהם פגם, ואם אלה תחשיבי הסובסידיה הרי שיש להם אבא אחראי, קרי משרד האוצר. ולענין המוקדניות שארז ידידי העלה - מוקדניות הן תמיד החוליה החלשה בכל שרות של מענה טלפוני. הן יודעות רק מה שמלמדים ואומרים להן לענות ומעבר לכך אין להן כל מידע. הן יודעות בדיוק מה שמופיע באתר של אגד (וכך גם המוקדניות של דן), וחברי הפורום יודעים הרבה יותר טוב מהן פרטים.
 
בעבר המוקדניות של דן הפנו אותי

אי אפשר להתגולל אך ורק על אגד בנושא
הסובסידיה. אגד הוא רק צד אחד בענין, וכפי שנאמר "צריך שניים לטנגו", הרי שצריך לבדוק את שיקוליו של משרד התחבורה כזרוע של משרד האוצר. שני המשרדים הללו הם שבודקים, או, לפחות, אמורים לבדוק את התחשיבים ולמצוא אם נפל בהם פגם, ואם אלה תחשיבי הסובסידיה הרי שיש להם אבא אחראי, קרי משרד האוצר. ולענין המוקדניות שארז ידידי העלה - מוקדניות הן תמיד החוליה החלשה בכל שרות של מענה טלפוני. הן יודעות רק מה שמלמדים ואומרים להן לענות ומעבר לכך אין להן כל מידע. הן יודעות בדיוק מה שמופיע באתר של אגד (וכך גם המוקדניות של דן), וחברי הפורום יודעים הרבה יותר טוב מהן פרטים.
בעבר המוקדניות של דן הפנו אותי
למספרים פנימיים בחברה, כגון לשכת הדובר ומחלקת תלונות הציבור. ובכלל, כיום עדיף לצלצל למרכזיית החברה ולא למודיעין, משום שרוב החברות (וביניהן אגד ורכבת ישראל) מעסיקות חברות קבלן המספקות שירותי מוקד מודיעין ואין להם שום קשר תפעולי אחר עם החברה המזמינה את השירות.
 

ארזS

New member
אנדי

בעבר המוקדניות של דן הפנו אותי
למספרים פנימיים בחברה, כגון לשכת הדובר ומחלקת תלונות הציבור. ובכלל, כיום עדיף לצלצל למרכזיית החברה ולא למודיעין, משום שרוב החברות (וביניהן אגד ורכבת ישראל) מעסיקות חברות קבלן המספקות שירותי מוקד מודיעין ואין להם שום קשר תפעולי אחר עם החברה המזמינה את השירות.
אנדי
בכל הפרסומים, כולל בדפי זהב ואפילו ב-144 יש אך ורק את מספר הטלפון של המודיעין.
 

ארזS

New member
בתקופה האחרונה

בהחלט תמוה ומצריך שינוי.
בתקופה האחרונה
גם כשרוצים להתקשר לסניפי הבנקים לדוגמא [בחלק גדול מהם] אתה חייב לעבור דרך מוקדנים שמחליטים אם אתה רשאי לדבר עם הפקיד/ה שלך... מצחיק/עצוב אבל זה המצב במקרים רבים. וזה שינוי שנעשה רק לאחרונה אז איזה שינוי אתה רוצה לעשות ?
 
שאני אכין רשימה?../images/Emo8.gif

בתקופה האחרונה
גם כשרוצים להתקשר לסניפי הבנקים לדוגמא [בחלק גדול מהם] אתה חייב לעבור דרך מוקדנים שמחליטים אם אתה רשאי לדבר עם הפקיד/ה שלך... מצחיק/עצוב אבל זה המצב במקרים רבים. וזה שינוי שנעשה רק לאחרונה אז איזה שינוי אתה רוצה לעשות ?
שאני אכין רשימה?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה