לא
את כתבת שזו "טעות" לנסות לחפש ראציונלאיזציה לאמונות. זה שיפוט שמתשייך לקטגוריה הפילוסופית של ה-"רצוי". כלומר, אמרת מה לטעמך לא רצוי שיהיה. אמונה אינה עובדה. עובדות ניתנות להוכחה. לכן, אמונה אינה ניתנת להוכחה. מכאן יוצא שלנסות להוכיח אמונה זאת טעות. לא, כאן הטעות (העובדתית) שלך: הקביעה האם זו טעות או לא טעות לנסות "להוכיח" אמונה היא שיפוט, והשאלה האם יש לעשות זאת או לא אינה קשורה בכלל למצב הנתון, אלא לעמדה סובייקטיבית שאת מחזיקה בה בנושא זה. מה דעתך לדוגמא על ההיסק הבא, במקום?: 1. אמונה אינה עובדה 2. עובדות ניתנות לצפייה ואישוש 3. לכן אמונה אינה ניתנת להוכחה או אישוש לכן : 4. יש לנסות ו-"להוכיח" כל מרכיב בתפיסת המציאות שלנו כדי שנוכל להבדיל בין אמונה ובין עובדה. מה שאנחנו סבורים שהוא נכון אך איננו מצליחים להוכיחו, הוא כנראה "אמונה", ואז נצטרך לשאול את עצמנו: 5. האם ראוי שיהיו לנו אמונות? מה שכתבת לאחר מכן אודות קלפי הטארוט היא בדיוק הסיבה שיש לנסות להוכיח שקלפי הטארוט עובדים . חוסר יכולת לעשות זאת יהווה סיבה טובה (לפחות בעיני חלק מהאנשים) לזנוח את האמונה הזו. הימנעות מלעשות זאת (לאמוד את נכונות העניין) יהיה חוסר-יושר אינטלקטואלי. הפסקה שכתבת בדיוק מדגימה את מה שניסיתי להצביע עליו: שיש לנסות ולבדוק הכל, כדי שנדע להבדיל בין אמת ושקר, ולזנוח את מה שאיננו יכולים בבטחון מספיק להמשיך ולהתייחס אליו כעובדה (וזאת, מתוך ההנחה שכל אדם היה מעדיף לדעת יותר או להיות מסוגל להבדיל טוב יותר בין אמת ושקר)