ובכן
כאשר אני אמרתי שלנסות להוכיח אמונה זאת טעות כוונתי הייתה לכך שזאת טעות לנסות להוכיח כל דבר שהוא שלא באמצעים אמפיריים!( אנא ראה את במילים האחרונות כמודגשות באדום!). זריקת אמירות סתומות וקלישאות, או אמירות פסאודו מדעיות למיניהן, אינה דרך להוכיח דבר. עם זה לא אוכל להתווכח, אך אודה שלא כך הבנתי את דברייך. נשמע היה שאת מנסה לתת לגיטימציה לאמונות-בלתי-מבוססות ולהציע שנניח אותן לנפשן, בלא שננסה לראות האם ניתן בכל זאת לבדוק אותן או להפריכן. ומעל לכל כוונת הייתה שאמונה אינה זקוקה להוכחה, שהרי אם היתה מוכחת היתה הופכת לעובדה. זה שאנשים מתיחסים לאמונותיהם כאל עובדות רק מעידה מה רב הבלבול בין אמונה לבין עובדה. ידע מבוסס רק על עובדות. כל השאר הוא במקרה הטוב דעה רווחת או אמונה לא מבוססת. נכון, אך מה רע בכך שאנשים מחפשים הוכחות לאמונותיהם ומנסים להפוך אותן לידע? החיפוש הזה הוא חיובי - ויכול להוביל לזניחת אמונות-שווא או טעויות. כך למעשה עובד המדע: אנשים עורכים תצפיות, מעלים השערות, ואז מנסים לבדוק אותן... אלו שנכשלות במבחני ההפרכה, מושלכות לפח. מדוע שאנשים המאמינים בטארוט לא ינסו לבדוק את אמיתותה של אמונתם? הלא עצם הבדיקה יכולה להוביל למסקנה שהאמונה הזו בלתי מבוססת ועל כן - אולי - מיותרת.
כאשר אני אמרתי שלנסות להוכיח אמונה זאת טעות כוונתי הייתה לכך שזאת טעות לנסות להוכיח כל דבר שהוא שלא באמצעים אמפיריים!( אנא ראה את במילים האחרונות כמודגשות באדום!). זריקת אמירות סתומות וקלישאות, או אמירות פסאודו מדעיות למיניהן, אינה דרך להוכיח דבר. עם זה לא אוכל להתווכח, אך אודה שלא כך הבנתי את דברייך. נשמע היה שאת מנסה לתת לגיטימציה לאמונות-בלתי-מבוססות ולהציע שנניח אותן לנפשן, בלא שננסה לראות האם ניתן בכל זאת לבדוק אותן או להפריכן. ומעל לכל כוונת הייתה שאמונה אינה זקוקה להוכחה, שהרי אם היתה מוכחת היתה הופכת לעובדה. זה שאנשים מתיחסים לאמונותיהם כאל עובדות רק מעידה מה רב הבלבול בין אמונה לבין עובדה. ידע מבוסס רק על עובדות. כל השאר הוא במקרה הטוב דעה רווחת או אמונה לא מבוססת. נכון, אך מה רע בכך שאנשים מחפשים הוכחות לאמונותיהם ומנסים להפוך אותן לידע? החיפוש הזה הוא חיובי - ויכול להוביל לזניחת אמונות-שווא או טעויות. כך למעשה עובד המדע: אנשים עורכים תצפיות, מעלים השערות, ואז מנסים לבדוק אותן... אלו שנכשלות במבחני ההפרכה, מושלכות לפח. מדוע שאנשים המאמינים בטארוט לא ינסו לבדוק את אמיתותה של אמונתם? הלא עצם הבדיקה יכולה להוביל למסקנה שהאמונה הזו בלתי מבוססת ועל כן - אולי - מיותרת.