תשובה
טוב, אם אתה צמחוני זה עניין אחר. ובכל זאת, אני מתאר לעצמי שאת הטענות על "אכזריות וחוסר מוסר" אתה מפנה רק לדתיים ולא לאוכלי בשר, או לובשי מעילי-עור. למה לצורך דברים חיוניים כן מותר להרוג חיות ? במה האדם עדיף על החיות ? האם היה נראה לך הגיוני להרוג אדם, כי מישהו אחר צריך את הכליה שלו ? ובכלל, מי קבע שכל העולם צריכים לחיות ע"פ חוקי המוסר שלך ? אני כדתי, מאמין בחוקי מוסר אחרים. אתה יכול לומר שע"פ חוקי המוסר שלך - הקרבת קרבנות זהו דבר פסול. אך לא כקביעה חד-משמעית. אלוקים דורש מאיתנו לעשות הרבה דברים שאינם מובנים לנו. כך ניתן לבדוק את מידת אמונתנו בו. מי שעושה רק דברים שהוא מבין - עובד את עצמו. ובהקשר זה, הרמב"ם סובר שהקרבת הקרבנות נועדה כדי לשמש תחליף לעבודה זרה. שבמקום זה - יקריבו לה'. הרמב"ן סובר שיש לקרבנות תכלית בפני עצמה, שאיננו מבינים אותה, והיא משפיעה בעולמות העליונים. בקשר להודעה למטה: ~~~~~~~~~~~~~~~~~ אף אחד לא מכריח אותך להאמין בסיפורים "המצוצים מהאצבע" שלי. אבל, בשביל הויכוח, אתה חייב לקבל את זה שאני כן מאמין בהם. אתה לא יכול להחליט עבורי במה אני מאמין ובמה לא. אני מאמין גם בתורה שבע"פ. אני לא קראי. גם אם יש דברים שלא כתובים במפורש זה לא משנה כלום. יש לי מסורת. לגבי בלעם, כתוב במקורות שבלעם יעץ לבלק, להחטיא את ישראל ע"י זנות. העצה הזאת אכן הועילה, וגרמה למותם של 24,000 יהודים במגפה כמדומני. כשאני אומר "מקורותינו" אני מתכוון גם לתורה שבע"פ. לא משנה לי מה אתה מעדיף. בזה אני מאמין. לגבי יעקב, הוא פחד כי אימו סיפרה לו שאחיו רוצה להרוג אותו. וכמו כן, המלאכים שהוא שלח לעשו, חזרו אליו ואמרו לו שעשו בא לקראתו עם 400 איש !! (להרוג אותו, אלא מה ?) כמו כן, יעקב פחד כי הוא חשש שבזכות מצוות כיבוד-ההורים הגדולה שהיתה לעשו - זכות זו תועיל לעשו להרוג אותו. ע"פ המסורת, עשו כן רצה להרוג את יעקב. עד שבסוף הוא החליט שלא להרוג אותו. אולי בגלל המתנות הענקיות שיעקב שלח לו. כמו שמקבלים אח ? מקבלים אח עם 400 איש ? האם יעקב פחד לשוא ? הוא הכיר את אחיו, וידע שהוא רוצה להרוג אותו. בעניין הנסיעה בשבת. רציתי לומר, שמבחינת האמונה האישית שלי, המקום המועדף מבחינת אמונתי הוא א"י. אך בשבילך, שאתה רק רוצה להנות מהחיים בטרם תמות - לא משנה לך איפה לגור.