מה הם הדברים האלה?
האם התכוונת אל הפרדיקטים של הדבר-כשלעצמו? אכן קאנט טען שלא ניתן לדעת אודותיהם כלום, כאשר טען כי - לא ניתן לחקור את הדבר-כשלעצמו - אלא רק את תופעותיו (אגב יש אפילו מקובלים שיודו שגם עולם האצילות דן רק בתופעות שנאצלות אל תוך עולם-האפיסטמולוגיה, אם כי הדיון כעת הוא כמובן לא על עמדת המקובלים).
אבל הרי בתגובתך הלפני-אחרונה לא שאלת על הפרדיקטים של הדבר-כשלעצמו (או של השם), אלא על עצם הקיום האונטולוגי של הדבר-כשלעצמו (או של השם), אז על כך עניתי לך, שקאנט טען שקיום אינו פרדיקט, אמור מעתה: דבריו כנגד חקירת הדבר-כשלעצמו, אשר נועדו לשלול ידיעה על הפרדיקטים שלו, לא נועדו לשלול ידיעה על עצם קיומו. למעשה, קאנט מעולם לא טען כלום (לא לחיוב ולא לשלילה) אודות הידיעה על עצם הקיום (האונטולוגי). אצל קאנט אין [דיון על] אונטולוגיה.
יתר על כן: גם כאשר קאנט דחה את הראיה האונטולוגית, הוא לא יצא כנגד עצם האפשרות לדעת שיש השם (אונטולוגית), אלא רק כנגד האפשרות להוכיח (באופן תקף) שיש השם - מבלי להניח מראש את עצם קיומו (בין אם ההנחה הזו תהיה ספקולציה בלבד ובין אם היא תהיה מבוססת על איזושהי ידיעה מוקדמת שאיננה מבוססת על הוכחה תקפה). הרי זה ממש כמו כשדיקארט בא להוכיח את ההגד "אני חושב/קיים": לכל היותר (אם בכלל), ניתן רק לדעת שאני חושב/קיים, אבל לא ניתן להוכיח זאת (באופן תקף) מבלי להניח מראש את מה שמנסים להוכיח (בין אם ההנחה הזו תהיה ספקולציה בלבד ובין אם היא תהיה מבוססת על איזושהי ידיעה מוקדמת שאיננה מבוססת על הוכחה תקפה אלא נניח על חוייה).