טוב עוד משהו

neko

New member
אין שום קשר,

שמענו את הטיעון הזה אלף פעם, ונמאס לנו מהשטויות של אמנוניצחק. ואתה לא ענית לי - האם אתה מוכן להמיר את דתך? הוכחתי לך שיש דרקונים, והסכמתי איתי.
 

BLACKPANTER11

New member
לא הסכמתי איתך שיש דרקונים

תביא לי עדות של הסינים. כמה ראו דרקונים. ושוב לא אמרתי שהם ראו אבל גם לא שללתי,אין לי מושג מה הם ראו ומה זה היה. וגם אתה לא ענית לי על שאלה: איזו דרך תוכיח לדורות הבאים שהשואה כן התרחשה?
 

BLACKPANTER11

New member
מה זאת אומרת איפשר לנסות? אז אין

דרך. אז אתה כן מסכים אתי בעקיפין. השואה בסופו של דבר תיכנס לקטגוריה של סיפורי עם. למרות שאני ואתה יודעים מה האמת.
 

L7

New member
הדרך לזיכרון לאומי דו סיטרית

ישנם מאורעות אמיתיים הנתפשים כאמיתיים ישנם ארועים דמיוניים המצטיירים כאמיתיים. לא תמיד יש דרך להפריד בין השניים...
 

neko

New member
סליחה, טעות.

זה היה מלך החיות 2 שהסכים (ראה עמוד קודם או שניים אחורה). אמרת שזה שחוגגים את פסח מוכיח את יציאת מצריים. אז הנה אני מספר לך שהסינים חוגגים כבר 3000 שנה (עוד לפני שהתנ"ך נחתם לפי הדת, ולפי חוקרי המקרא אפילו לפני שהתורה נכתבה) את חג "סירת הדרקון", שבו הם חוגגים את הצלת איזה משורר מטביעה ע"י דרקון שהוציא אותו מהמים. אז לפי שיטתכם, אתה ואמנון יצחק, ברור שאכן דרקון אמיתי עלה מהמצולות. אני מצפה למסר שבו תודיע לי שאתה ממיר את דתך עקב הגילוי.
 

BLACKPANTER11

New member
קודם כל: אתה בטוח שהסינים חוגגים

כבר 3000 שנה? אם כן איך? שנית: רגע זה שיום השואה מוכיח שכן ואכן התרחשה השואה זה אתה מקבל (בטח שתקבל הרי אתה חי ונושם ויש עוד עדיין ניצולי שואה בין החיים) אבל זה שחוגגים פסח כל שנה זה בשבילך לא מוכיח כלום. הבנתי,לא יודע מה איתך אבל אני רואה סתירה בין דברייך.
 

Lu Tze

New member
תראה מה אתה עושה:

הנחת מוצא: השואה התרחשה. הנחת מוצא: יום השואה מוכיח את קיום השואה. לכן: פסח מוכיח את יציאת מצריים. הבעיה היא שבעוד כולם מסכימים לכך שהשואה התרחשה, כמעט אף אחד לא מסכים שיום השואה מכיח את קיום השואה. לכן המסקנה שלך נופלת. או שתסביר איך יום השואה מוכיח את קיום השואה, או שתעזוב את כל העניין.
 

BLACKPANTER11

New member
מה זאת אומרת איך יום השואה מוכיח

את יום השואה? התשובה נמצאת בשאלה שלך לא?...... יום השואה מוזכר אחרי שקרתה השואה,אחרת אם לא הייתה שואה אז למה יש יום השואה. למה אף אחד לא מסכים שיום השואה מוכיח את השואה? אז את מה יום השואה מוכיח בדיוק? תסביר.
 

Lu Tze

New member
כן...

מוזר שאף אחד לא מסכים איתך. זה לא אומר לך משהו? יש את יום השואה כי השואה קרתה. אז? זה לא אומר שחוגגים את הפסח כי יציאת מצריים קרתה. זה מוכיח שצריכה להיות סיבה לפסח. אני (ורוב האוכלוסייה המדעית) טוען שהסיבה לפסח היא בחג אלילי אשר בא לסמל את בוא האביב. אתה (והאוכלוסייה הדתית) טוען שהסיבה לפסח היא ביציאת מצריים. זה לא אומר שאתה צודק. עכשיו בוא נעבוד על הוכחות לוגיות, אתה אומר שיום השואה כן מוכיח את השואה, אני אומר שיום השואה לא מוכיח זאת. מה שאומר שחובת ההוכחה מוטלת עליך. בהצלחה.
 

L7

New member
היום שבו בא המלאך לאמו של ישו

מצויין עד היום. שוב, ציון יום יכול להתבסס על אמת או על שקר וקשה להוכיח את ההבדל ביניהם.
 

Lu Tze

New member
כדי *לזכור* את השואה, לא *להוכיח*

אותה. אני בטוח שאם תחפש באתר של הכנסת או באיזה אתר ממשלתי תמצא איזשהו מסמך שמדבר על זה.
 

BLACKPANTER11

New member
כדי לזכור אהה בטח.

מה זה לזכור זה לא אותו דבר כמו להוכיח? אז למה זוכרים ואת מה זוכרים? זוכרים את השואה שהתרחשה ועושים יום זיכרון כדי שלא נשכח את יום השואה והגבורה,בדיוק כמו את יציאת מצרים. -אם פסח (כמו שמישהו מהפורום רשם לי) חוגגים והמציאו את החג הזה בשביל לסמן את בוא האביב,נגיד שזה נכון,אבל איך זה מתקשר אם זה שאסור לאכול חמץ? ולמה אין חג שמסמל את בוא הסתיו,בוא הקיץ,או בוא החורף? ולמה קוראים בהגדה גם בשביל לסמל את בוא האביב?......
 

Providence

New member
אימבציל חסר-תקנה11 ידידי, כבר קבלת

תשובה על ההבדל בין אוטנטיות השואה לבין העדר אוטנטיות למעשיות המיתולוגיה היהודית. לא? לכל עם יש מסורת מיתולוגית שגובשה וקודשה למעמד של כתבי קדש, והיא מכילה את עלילות הגבורה של האבות המיסדים שגבשו את השבט לעם יחודי, והוליכוהו לארץ מובטחת כלשהי, בחסד אל כלשהו, תוך התגברות על אויבים ועל קשיים, מעטים נגד רבים, וכיו"ב. כל מנהיג השואף ליצור קבוצה מדינית חדשה מאסף נוודים, ולתבוע טריטוריה - יחבר לה הסטוריה מפוארת דוגמת זו המתוארת במעשיות המיתולוגיה היהודית. סדנא דארעא - חד הוא...
 

Lu Tze

New member
אם אתה לא יודע את ההבדל

בין לזכור ללהוכיח, אני ממש לא יכול לעזור לך... אגב, יש לך קריאה מאוד סלקטיבית. אותו מישהו (שבטעות היה אני) גם כתב שהפסח עבר מספר גילגולים, וגם ניתן לראות את זה בתנ"ך.
 

BLACKPANTER11

New member
אתה לא עונה לי.

וזה פעם ראשונה שאני רואה שכתבת שפסח עבר מספר גילגולים,אילו גיגולים? ואיפה ניתן לראותם בתנ"ך? וסטינו מהנושא בכלל,אם יום הזיכרון לשואה ולגבורה לא יוכיח כלום בעתיד,אז למה יש את היום הזה בכלל? ותקשיב רגע עד לפניי מאה שנה אם הייתי בא לאדם ואומר לו שיום אחד תהיה חתיכת פח וברזל שתוכל לעוף ממקום למקום,והיא תישא בתוכה אנשים,מה הוא היה אומר לי שאני משוגע נכון? אז תחשוב עוד 3000 שנה הטכנולוגיה תהיה כזאת שאני אוכל לפברק כל דבר ולהגיד:המסמכים,מכונות הכתיבה שנמצאו,וכל הצילומים והתיעודים של השואה לא מעניינות אותי,אני לא מאמין שרצחו 6000.000 יהודים כמו סרט נא. אז איך תוכל להוכיח לי שהשואה אכן התרחשה איך? אם לא תוכל אז אתה מסכים אתי שהשואה תיכנס לקטגוריה של סיפורי עם!.
 

Lu Tze

New member
אני לא עונה לך כי אין על לענות.

השואה זה לא יציאת מצריים. אם אתה מתעקש, תנסח בבקשה את ההסבר שלך בצורת הנחות מוצא ושרשרת של מסקנות לוגיות (ז"א, הנחת מוצא א', הנחת מוצא ב'. הנחות מוצא ==> מסקנה א' ==> מסקנה ב' וכך הלאה) ואני אראה לך איפה מצויה הבעיה שלך. אם אתה רוצה לינק להודעה שלי בנושא הגילגולים של פסח (למרות שלא כתוב בה הרבה) אני אמצא לך את הלינק. ואם אתה רוצה עוד מידע על הגילגולים של פסח, אני מוכן להמליץ לך על ספרים בנושא (כעיקרון, ספרי לימוד לבגרות בתנ"ך), או להסביר לך בכלליות. ומוזר שכשאני חוזר לנושא המקורי (יציאת מצריים) אתה אומר שסטינו מהנושא.
 

Providence

New member
אימבציל חסר-תקנה11 ידידי, עשרות

אלפי מסמכי המקור והממצאים הקשורים לשואה שמורים בכספות חסינות אש במספר מקומות בעולם, וצלומיהם המאומתים שמורים בנפרד. גם אם יגיע לכדה"א, על גבי רכב מחקר חללי השב מן החלל החצון, אורגניזם "טורף" נייר וישמיד את כל מסמכי המקור - ישארו העותקים המאומתים. הצבעתי כבר על כך שהארכאולוגים המקצועיים _אינם_ מכירים הוכחות לספורי המקרא שקדמו למאה ה-9 לפנה"ס. נכון? הצבעתי על כך שאין שום הוכחה לקיום "בורא" מחוץ לספוג שבין אזני מאמיניו. נכון? מה אתה רוצה לומר? האם אתה טוען שבעתיד _הרחוק_ אולי תאבדנה ההוכחות לאוטנטיות השואה וזה מוכיח _כעת_ שהיתה יציאת מצרים? האם זה מה שאתה טוען, אימבציל חסר-תקנה11 ידידי?
 
למעלה