יאללה כבר סופ"ש חברות!

את יודעת בדיוק למה היא התכוונה

וכן, כשצריך להחליף המון אוטובוסים או לנסוע שעות ביום כשמדובר ביומיות, זה קשה. וענת גרה בחור, אז עוד יותר. ;[
 
מה הקשר בכלל?

היא תרמה בדרך שלה לצבא, זה מה שחשוב. ענת, בתפקיד שלה, עונה למאותרי מודיעין. וכן, זה בקריה, וכן, זו עבודה במשמרות, אבל בראייה לטווח הרחוק אותם מאותרי מודיעין הם כאלה שיספקו לנו מידע מודיעינ עצום שישרת את המדינה. לכל אחד יש תפקיד שתורם. בדיוק כמו שליבי אמרה - אם זה טבח, תפקיד שהמון מזלזלים בו אבל אני בספק אם היה בסיס שמסתדר בלעדיו וכל תפקיד כזה. לא כולן יכולות להיות לוחמות(הנתונים הרפואיים עושים את שלהם, תאמיני לי), ומדריכת חי"ר יכולה לתרום בדיוק באותה הדרך שענת תורמת. העניין הוא לא מה היא הלכה להיות(ובכלל - אולי יש לה בעיה רפואית שמנעה ממנה להיות לוחמת? או שהנתונים שלה נמוכים יחסית והיא לא קיבלה תפקידים טובים במנילה? וכו'), אלא עצם זה שהיא עשתה את זה. עצם זה שהיא עצרה את החיים שלה לשנתיים ולא השתמטה, או כל דבר אחר, ועשתה את מה שצריך היה לעשות.
 

DIE kvar

New member
הלו הלו אני 55 80 לא ללכלך!

חח סתם מותק
 
אז שלא יהיה שירות לאומי

כולם יענו לטלפונים מ-8 עד 17:30... את כל כך צרת אופקים שאת לא מסוגלת לראות תרומה אחרת למדינה ולחברה?
 
מוזר

הייתי בטוחה שיש יותר מתפקיד אחד בצבא! לא. אני מסוגלת לראות תרומה אחרת בתנאים שנקבעו לה.
 

Fragile rose

New member
אוי באמת

שתקי, פשוט שתקי אין לך שום לגיטימציה למתוח ביקורת על מישהו שלא עושה צבא ועל מה הוא קיבל את הפטור. לא מוצא חן בעיניך? כמה חבל שאף אחד לא שואל אותך הא אז בשביל למנוע ויכוחים כאלה בעתיד פשוט אל תביעי דעה בעניין כי יש הרבה אנשים שיכולים לייבש אותך. סבבה?
 

DIE kvar

New member
א. למה את יוצאת מנקודת הנחה שאין לה לגיטימציה

לעשות זאת? כל עוד היא עשתה צבא כמו שהיא אמורה לעשות עם כל הכרוך בזה, יש לה את כל הזכות שבעולם למתוח בקורת על מי שלא עושה צבא. מה לא נשמע הגיוני בזה? זה שלא בא לך שהיא תעשה את זה כי זה מציק לך בעין זאת כבר בעיה שלך. ב."יש הרבה אנשים שיכולים לייבש אותך".. נשבעת שלא שמעתי את המשפט הזה בערך מכיתה ז'. חחח זה כל כך פתטי, לא היה לך מה להגיד ורצית להרגיש מאיימת, הא?
 

Fragile rose

New member
כי כל עוד

היא לא אחראית על מתן הפטורים משירות צבאי. אין לה שום מילה בעניין. ולא, להרגיש מאיימת לא עושה לי את זה בחיים.
 
לידיעתך גם השירות הלאומי מעוגן בחוק.

ולידיעתך דבר נוסף, השירות הצבאי אסור לבנות על פי ההלכה. זה שיש בנות דתיות שכן עושות צבא מסיבות כאלה או אחרות, זה כבר משהו אחר, אבל זה לא הופך את זה למותר הלכתית (אני אסייג ואומר שיש מקרים בודדים וספציפיים מאוד שעשויים כן לקבל היתר הלכתי). אני מתקשה להבין מדוע שנתיים של תרומה למדינה (כאשר זו תרומה אמיתית, כמו עבודה עם נכים / מפגרים, עבודה עם אוכלוסיות מצוקה, עבודה בבתי חולים ועוד ועוד) נחשבות בעינייך פחות מאשר שיראות כפקידת לשכה, רק בגלל שאת זה עושה בת בבגדים אזרחיים ואת זה עושה בת במדים. ואני לא אומרת שכל הבנות בצבא הן פקידות. אני רק מתקשה להבין למה פקידה בקריה, או בחורה שהלכה לגל"צ / במחנה, נחשבת בעינייך פחות מבת שעובדת שנתיים במרכז קליטה עם ילדים אתיופים, נניח.
 
../images/Emo27.gif

http://www.yeshiva.org.il/ask/?cat=30 ציטוטים נבחרים: "הבעיה העיקרית היא האוירה המתירנית בצבא. העירבוב בין הבנים והבנות וקשה עד בלתי אפשרי לשמור על התנהגות כשרה, גם בפועל וגם בסגנון הדיבור. ואל תאמר בת אני חזקה אני אעמוד בניסיון ולא אתקלקל, כי אסור לאדם להכניס את עצמו לניסיון שיכול לשנות את כל חייו לכיון אחר שלא רצה בו. ואין להשוות את הקושי של בת לשמור על עצמה לקושי של בן.וגם לבנים לא הייתי מיעץ לצאת לצבא אחר התיכון אלא אחר שנות לימוד בישיבה על תיכונית שבה יבסס את אמונתו. " "איני מכיר רב פוסק בר סמכא המעודד בנות להתגייס לצבא. " ""לא יהיה כלי גבר על אישה" התפרש ע"י חז"ל כנשיאת נשק. שימוש בנשק לצורך הגנה מותר אולם נשיאת נשק כהופעה חיילית אסורה ויש הסבורים שגם מדים בכלל. הלבוש השונה בא לבטא תיפקוד שונה של האיש ושל האישה. האישה-האם מביאה חיים לעולם ונשק קוטע אותם. מלחמה אינו תפקיד נשי-אמהי. ואכן רובן ככולן של החיילות אינן בדרג המסתער. א"כ לשם מה לחייל אותן? האוירה הצבאית גסה ומחוספסת (עייני רמב"ן על הפסוק והיה מחניך קדוש) ותערובת של חיילים וחיילות אינה תורמת לטיהורה... כפיפות של חיילות למפקדים גורמת להטרדות ובעיות אחרות. והצבא אינו מסגרת וולונטרית שניתן לנוטשה. תערובת של חיילים וחיילות בתנאי שדה פוגעת קשות בצניעות ובתפקוד של החיילים. במדרשות ובתרבות תורנית יש פחות בעיות אך לא כולן נפתרות. מה גם שהצבא רשאי לנייד חיילת מתפקיד לתפקיד לפי צרכיו. ויש בשרות זה מתן לגיטימציה לעצם גיוסן של נשים שהוא מנוגד להלכה." "אתה צודק. אכן אין לעודד גיוס בנות לצבא, שכך הורו גדולי התורה." "בדורנו לא רצוי שבת תלך לצבא. האוירה בצבא לא מתאימה לבת ישראל, ובנוסף לזה יש גם בעיות צניעות. תצהירי שאת דתיה, ותשרתי את עם-ישראל בצורה אחרת, דרך השירות-הלאומי."
 
מתירנות? אוירה?

וואי, רואים שאף אחד מהרבנים האלה בכלל לא התגייס לצבא. בכל מקרה, מדהים אותי שבחלק מהדברים את מסתמכת על רבנים ובחלק את בכלל לא. את באמת מסכימה על התפקיד הנשי-אמהי?
 
בעלי דווקא התגייס לצבא

שירת כמ"כ בגולני, והוא חותם על זה בשתי ידיים. הנה הקישור לפסק של הרבנות הראשית, הפסק הוא מתשמ"ו (86') אבל החלטת הרבנות לא שונתה עד היום, ולא כי לא דנו בזה. כל הרבנים הראשיים עד כה מעדכנים את ההחלטה ומסכימים לה.
 
ליאור

אין שום מקרה שבו אני לא מסתמכת על רבנים. מבחינתי הם תמיד צודקים - ואם יש דברים בפסיקה שאני לא מצליחה להגיע אליהם - אני עובדת על זה, זה בשאיפה. זה לא שאני בקטע של "אני הולכת עם מכנסיים בגלל שהרבנים צרי אופקים", פשוט נורא נורא נורא קשה לי ללכת עם חצאית (אחרי 17 שנים שזה היה הדבר היחיד שלבשתי, יש לציין). אבל אני עובדת על זה, משתדלת ללכת בצניעות לפחות חצי יום. אם המעשים שלי מצטלבים עם הפסיקה - וזה קורה, אני לא אשקר - זה ממש לא בגלל שאני לא מסכימה עם הפסיקה. זה פשוט בגלל שאני עדיין לא ברמה הזאת של לקיים את כל הדרישות האלו.
 
אז למה חלק כן וחלק לא?

כשהכרתי אותך לפני... די הרבה שנים(כמה זמן עבר באמת) בכלל לא חשבתי שאת דתייה. יש דברים שאת עושה שלא ממש עולים בקנה מידה עם הדת, ובגלל זה קשה לי להבין... תקראי לי צרת אופקים, אבל קשה לי לראות בנות שמצד אחד נורא פתוחות בנושאים מסוימים או אפילו חוזרות בשאלה, אבל להתגייס הן לא יתגייסו... כי עם באמת, כמה שאני מכבדת את השירות הלאומי ומבחינתי זו עבודת קודש, זה לא צבא. ואת לא יודעת כמה חוקים ודברים בצבא יש רק כדי שהדתיים יוכלו למלא מצוות. שרתתי עם כל-כך הרבה בנות דתיות ומלבד החופש שהצבא נתן בעניין הזה, אין אחרים שלא כיבדו.
חזרה. :)
 
למעלה