למה לחיות בארץ עם הדתיים?

vizini

New member
שטויות. המודל שלך לא רלוונטי.

הוא לא נותן שום משקל לעובדה שמספר האנשים באוכלוסיה שמרחקם רב יותר מהאב הקדמון, גדול יותר ממספר האנשים שמרחקם קצר יותר. האם מקובל עליך מודל ההולדה שלי לצורך בסיס החישוב?
 

masorti

New member
שטויות. המודל שלך לא רלוונטי...

ומכך נובע שאינו מקובל עלי לצורך בסיס החישוב. משך דור ממוצע = (משך הזמן שעבר מאדם החי היום ועד לאביו הקדמון) / (מספר הדורות שעברו). אם אנו מעוניינים בחישוב ממוצע המחלק את הקטע לתת-קטעים שוים, הרי שהמספר הנ"ל הוא זה שאנו מחפשים. אורך הקטע הכולל ניתן ע"י סכום הטלות של קוביה שערכיה הן גילי ההולדה האפשריים. חלק את הממוצע של החישוב למספר הדורות ותקבל את משך הדור הממוצע. העובדה שיש התפלגות של האורך הכולל (=מרחקים שונים מהאב הקדמון) נכנסת לתוך חישוב השונות של משך הדור הממוצע, אך לא לחישוב הערך הממוצע עצמו.
 

vizini

New member
שטויות. המודל שלך לא רלוונטי

כי אתה מחשב את ממוצע הדורות תוך שימוש בפונקציית ההתפלגות של גילי הלידות. החישוב הנכון צריך לקחת את פונקצית ההתפלגות של הדורות.
 

masorti

New member
שטויות. המודל שלך לא רלוונטי

כי אתה מתעקש להתעלם מהתפלגות גילי הלידות.
 

vizini

New member
להפך. אני משתמש בהם

לחישוב התפלגות הדורות. אתה מתעלם מהתפלגות הדורות. לכן החישוב שלך לא נכון. אין פה שום הוקוס פוקוס. זה חישוב שאפילו דוד170 יכול לעשות...
 

G o v er n o r

New member
כן, צפיתי בסבלנות ש- masorti ירה

ברגלו וסבלנותי השתלמה. במקרה ההיפותטי שכהן מוליד מגיל 20 ועד 40, כל חמש שנים, משך שנות דור הוא 28 ורבע בערך. זה יכול לקטון עוד יותר אם התחלת ה"פרו ורבו" מוקדמת יותר. בגרות מינית, על פי הרמב"ם, מופיעה מוקדם ויכולה להיות אפילו 12 אצל נערות (איני זוכר כמה אצל נערים)... 28 ורבע כפול 106 דורות (ע"פ חוקרי "גן הכהנים") זה פחות מ- 3000 וזה מביא אותנו למאה ה-10 לפנה"ס. מה שהחוקרים שם נסו ס"ה לבדוק (לא להוכיח) זה האם ה-MRCA של יהודים בני זמננו שהעידו על עצמם כי הם כהנים (וכהונה, כידוע, עוברת מאב לבן) "יתכנס" לנקודת זמן שהיא לפני חורבן בית ראשון. תוצאת המחקר: כן. היתה התכנסות לנקודת זמן שהיא, על פי ה- timeline המקראי, לפני הגלות. המחקר _לא_ התימר לקבוע ש"אהרון" היה קיים כלל המחקר _לא_ התימר לקבוע שבית המקדש כלל התקיים המחקר _לא_ התימר לקבוע האם היתה גלות או לא. הרשה לי לחלוק עליך בענין מהותי. דלעת170 _לא_ יבין על מה אתה מדבר...
 

masorti

New member
במקום לזבל במוח ולחזור על שטויות...

תיגש לספריה ותקרא את המאמר של HEYER.
 

G o v er n o r

New member
של מר Heyer, או של גב´ Heyer?

ומה בענין שיטת חשוב שנות דור? האם יש שיטה או ש"הולכים" סתם על ממוצעי גיל ההולדה? ומה בענין "כרוזי חזיר"?
 

masorti

New member
של HEYER מ-1997.

הסברתי באריכות את ענין שנת הדור. וחוץ מזה, מה אתה מתהדר בנוצות שלא שלך? מי שלפחות הציע מודל הוא ויזיני. אתה רק דקלמת כתוכי את המנטרה "זו מוסכמה בגנטיקה", בלי שיהיה לך קצה של מושג מדוע. הסברתי על כרוזי החזיר. דרך אגב, מה עם בית הכנסת ששרפתם בשדה בוקר?
 

L7

New member
אתה מתכוון לאלוהים ששרף בית כנסת?

או שמישהו הימרה את פיו (הייתכן )ושרף בית כנסת? וברצינות: במה מדובר ? מי שרף? אני מקווה שברור לך שמדובר במעשה מגונה. ואם יש כאן עלילת דם - גם היא מעשה מגונה.
 

G o v er n o r

New member
אני מציין בספוק שאתה מתפורר והולך.

נכון, vizini הוא זה שהציג שיטה הגיונית. תודה לו. מעולם לא טענתי שהעליתיה ראשון, גם לא שני. נכון שצטטתי את הנחות העבודה של החוקרים. יש עוד הנחות עבודה בגנטיקה שאיני יודע להסביר, פרט לציון מקורן. מה שאתה עשית הוא העלאת סברת-כרס, טיפוחה וצווחת עליה "הגיונית" ככרוכיה. נחמד לראותך בקלונך. לא איעף מהסבת שימת-לב הכל להיותך זד מרושע. מה שטטיאנה סוסקין פזרה זה כרוזי חזיר. מה שדעת-אמת פזרו זה קונטרס "ידיעת חכמים בעניני החיות והבהמות". אין לי ברירה אלא להציגו, כדי לסכור את לועך, ואני גם מפנה את המשתתפים לקריאת מספר הודעות במעלה פתיל זה. אתם חייבים לעמוד על טיבו של masorti. בית הכנסת שהוצת בשדה-בוקר? כן. עצוב. מה שם אותו lunatic? האם אתה רומז שעשה זאת בשליחות מי מהמשתתפים כאן? הנתבלעה לה דעתך מרוב יסורים על ה- self-inflicted wounds מן היריות ברגליך?
 

G o v er n o r

New member
masorti ידידי רע המזג, אני מבקש

להסב שימת לבך למשפטך בענין בית הכנסת בשדה בוקר: לא התנסחת, למשל, כך: "דרך אגב, האם אתם הם אלה ששרפו את בית הכנסת בשדה בוקר?" אלא, כך: "דרך אגב, מה עם בית הכנסת ששרפתם בשדה בוקר?" הסבר נא את דבריך. מה חשף אותי? האם בדעתך להכשיל חקירה ע"י המנעות מהצבעה על האשמים, ובכך להפוך שותף לעבירה?
 

L7

New member
השקר וההטעיה מובנים בדת. ה´ מעל

לערכי המוסר החילוני הכפשת ציבור הסולד מדת היא כנראה כלי בבניית ובחיזוק הזהות הדתית.
 
הסבר קטן בנוגע לידידך רע המזג.

הוא ודאי התכוון לומר "אתם החילונים\אתאיסטים שרפתם...", כמו שאני הייתי אומר לו (בפורומים אחרים) "אתם הימניים רצחתם את ראש הממשלה הנבחר". אבל הוא, כמו שקורה לו לאחרונה, שוב נסחף יתר על המידה, וירה לעצמו ברגל. כי אם היה מאשים בהצתת בית הכנסת רק את GOVERNOR ן-VIZINI, זה עוד לא מי נורא(...), אבל להאשים את הציבור החילוני\אתאיסטי כולו בהצתת בתי כנסת או בהסתה להצתת בתי כנסת ?!?!? ודרך אגב, מה התברר בסוף? מי הצית? חילוני או דתי?
 

G o v er n o r

New member
אני זוכר את המקרה, אולם לא את שם

המצית (אשר נתפס). לבטח היה זה אדם ששמע קולות המצווים עליו לעשות זאת. מילא, "אפשר להבין" פריצה לבית כנסת למטרת גניבת ספרי-תורה (עשרות אלפי דולרים האחד), ועטורי ספרי תורה (תכשיטי כסף טהור, מאות דולרים, תלוי במשקל), אולם שריפת בית-כנסת היא ענין לחולי-נפש. ואתה יודע מה? אם חושבים על כך הוא ממש מעליב. מה דעתך על הגדרותיו ל"כרוזי חזיר"?
 
אני מתנצל: לא מספיק לקרוא הכל,

איפה אפשר למצוא את הגדרותיו ל"כרוזי חזיר"? היה גם בחור, דווקא דתי, שהצית בתי בושת. אבל מי שנשרף זה לא סוחרי הנשים הנבזיים, אלא רק הזונות המסכנות. הייתה גם אחת שכמעט חוללה אינתיפאדה כשזרקה "כרוזי חזיר" למוסלמים בחברון.
 

G o v er n o r

New member
´איפה אפשר למצוא את הגדרותיו

ל"כרוזי חזיר"?´ קרא החל מנקודה זו, במורד הפתיל "היה גם בחור, דווקא דתי, שהצית בתי בושת. אבל מי שנשרף זה לא סוחרי הנשים הנבזיים, אלא רק הזונות המסכנות" קולות ציוו עליו לבער את מאורות החטא. במקום "הזונות המסכנות" הייתי משתמש ב- "נערות הסגל המסכנות". החיים של בחורות אלה כל כך מצערים, עד כי יש, למצער, לנסות לשמור על ה- dignity שלהן. אינך מאמין שמישהי עשויה לעסוק בזה מרצון והנאה, נכון? ´הייתה גם אחת שכמעט חוללה אינתיפאדה כשזרקה "כרוזי חזיר" למוסלמים בחברון´ על זה התווכחתי שם עם עמיתנו המלומד masorti. שמה, טאטיאנה סוסקין...
 
תודה על הקישור.

קשה להאמין ברצון ובהנאה ב"מכונים" אלה, וגם אם, להישרף חיים זו לא הנאה. למה לא שאלתָ את MASORTI, האם טטיאנה רצתה להחזיר בשאלה את מוסלמי חברון?
 

G o v er n o r

New member
מסורתי מסתמך על מאמר שיש לקנותו

או לרכוש מנוי כדי לקבלו לעיון, ואשר לטענתו מכיל סמוכין לטענותיו. אם הסמוכין היחיד לטענותיו של מתווכח אינן זמינות לעיון חפשי - אין להסתמך עליהן. הרי לא יעלה על הדעת לאלץ אנשים לרכוש ספר, או לכתת רגליים לספריה (אוניברסיטאית) ולרכוש מנוי על מנת לעיין בספר. מעשיות המיתולוגיה היהודית נותרות ללא אישוש בכל הנוגע למה שקדם למאה ה-9/10 לפנה"ס...
 

masorti

New member
תפסיק להתחמק וגש לספריה...

זה שאתה עצלן אינו הנמקה מדעית לנכונות הטענות שלך.
 
למעלה