כן, אני בטוחה במה שכתב הרמב"ם
אבל ברמה העקרונית - התיארוך שאתה מביא מתבסס על מקורות היסטוריים כאלה או אחרים (כבר היה לנו שרשור בעבר בו דיברנו על הבעייתיות בתיארוך מלכי פרס ומדי), והתיארוך שהבאתי מתבסס על מסורת חז"ל. לצורך הדיון - כל אחד מהם הוא בסיס לפירוש מאורעות המגילה. אני בחרתי ללכת עם התיארוך המסורתי, מכיוון שהוא נותן ערך מוסף לסיפור המגילה, ומוסיף לה עוד רובד פרשני. גם התיארוך ההיסטורי המקובל מוסיף פרשנות - ואשמח אם אתה תביא אותה, כי אתה בקי בה יותר ממני. (למשל - לפי התיארוך שהבאת, המשתה מתאים לתקופה בה יוצא מלך פרס למלחמה מול יוון, ולכן הוא לא מסוגל לסבול שום פגיעה בסמכותו - מה שגורר את התגובה החריפה כלפי ושתי. אני בטוחה שיש עוד נקודות כאלה, שתוכל להאיר אותן). הפרשנות שאני מבקשת להביא, בשם חז"ל כמובן, מציגה את מרדכי כאחד המנהיגים הדתיים (גם בסיטואציות נוספות שלא התייחסנו אליהן), מדגישה את הקשר בין ישראל לבין הגולה, ולמעשה מובילה מהלך שמסביר את נס פורים בצורה קצת שונה מהמקובל. לפי הכיוון הזה, יש מאבק בין מרדכי והמן בשתי חזיתות שונות : גם בגולה וגם בארץ."איש צר ואויב" קשור ל"צרי יהודה" (מובא בסדר עולם), ומרדכי הגלה את עצמו, ושב ועלה, וחזר לפרס למטרה מסוימת. המלחמה שלו כנגד המן היא לא רק כנגד סכנת ההשמדה הפיזית, אלא גם מלחמה על המשך בניית המקדש, וכאשר מרדכי ואסתר מנצחים - זה נצחון שיש בו משמעות לדורות, לא רק הצלה מקומית של קהילה מקומית מפוגרום שלא התבצע. אפשר לקרוא את המהלך הזה בהרחבה [URL='http://www.ateret.org.il/hebrew/print.php?id=204&from=yeshiva']כאן[/URL].