אקח את הדיון הצידה לרגע - איך אתה מבדיל בין ראיה לפרשנות?
נניח שאתה רוצה לדעת את אוכלוסיית ישראל. הלכת לאתר הלמ"ס ומצאת שבישראל יש 8,877.2 אלף איש.
איפה פה הראיה ואיפה הפרשנות?
הראיה היא שהלמ"ס מצא שבישראל יש 8.9 מיליון איש, והפרשנות היא שבישראל 8.9 מיליון איש?
או שהראיה היא שבאתר הלמ"ס כתוב שיש 8.9 מיליון איש והפרשנות היא שזה מה שהלמ"ס מצא?
או שהראיה היא שבעמוד כלשהו באינטרנט כתוב שיש 8.9 מיליון איש, והפרשנות היא שזה אתר הלמ"ס?
או שהראיה היא שדפדפן שלך מראה טקסט וגרפיקה על המסך, והפרשנות היא שזה אתר אינטרנט?
או שהראיה היא שהצג שלך מראה פיקסלים, והפרשנות היא שזה דפדפן עם גרפיקה וטקסט?
או שהראיה היא שאתה רואה מכשיר מלבני שפולט אור והפרשנות היא שזה צג שמחובר למחשב?
או שהראיה היא שאור נכנס לעיניים שלך, והפרשנות היא שהאור הזה מייצג חפצים שקיימים במציאות?
או שהראיה היא שבראשך נוצרות תמונות, והפרשנות היא שמקורן הוא אור שנכנס לעיניים שלך?
 
כשאמרתי "ראיה" התכוונתי ל"משהו שעושים לו פרשנות" (יש מצב שזאת לא בדיוק "ראיה" במובן הלשוני, אבל עושים עם זה אותו הדבר אז קרוב מספיק). מבחינתי גם אקסיומה בהיסק לוגי היא "ראיה" לצורך העניין.
אני אישית לא יכול לחשוב על הוכחה בלי ראיה, אבל אתה מוזמן להביא אחת.
 
מכל מקום, אם כל מה שיש לו רכיב של פרשנות הוא "לא יציב" אז שום דבר לא יציב, כי בכל דבר יש רכיב של פרשנות (אפילו לקוגניטו של דקארט).
גם כשהוכחה צריכה לעמוד בסטנדרטים מסויימים, עדיין יכול להיות שם רכיב איכותי ("לא יציב") לא מבוטל. זה לא אומר שהסטנדרטים לא קיימים.